• milimanie

Skumma adresser i adressfältet...hjälp

Hjälp.

Jag snokade i min pojkväns användare. Jag gjorde som så att jag tryckte ner "www." och så a, b, c och ja, alla bokstäver i alfabetet i adressfältet, för att se vilka sidor han varit inne på. Det kom upp en del inte så roliga saker; slitz odyl. Dessa kan jag acceptera. Men det kom även upp "snyggast. se" och vad jag förstår är det en sida där man poängsätter andras bilder? Och att det dessutom är mycket tonåringar inne på den sidan. Detta gjorde mig, redan svartsjuk som jag är, mycket rädd äcklad och panikslagen. Jag erkände för min pojkvän att jag snokat och berättade vad jag hittat. Han blev skitförbannad och sa att han inte visste vad jag pratatde om och att han inte varit inne på de sidorna. Vi bråkade länge, diskuterade argumenterade och jag grät och bad att han bara skulle erkänna, att det vore ok tom om han bara erkände. Men det gjorde han aldrig. Han sa att han visste att det lät konstigt men att han faktiskt inte varit inne på dem. Och han stod på sig i det. Han sa att det kändes dumt att inte kunna komma med en förklaring och att han faktiskt skulle erkänt om han varit inne på dem.
    Han pratade tom med en kompis som håller på mycket med datorer som sagt att det inte är så konstigt, att det kan dyka upp obesökta sidor i adressfältet.

Saken är den, att jag faktiskt tror på min pojkvän för han brukar kunna vara ärlig och har varit det förut i "obekväma situationer", men det är ju min känsla som säger mig det. Verkligheten och förnuftet pekar på nåt annat. Att jag är naiv som går på det, sidorna, sk. "obesökta sidor" har ju inte dykt upp i mitt adressfält i min användare. Bara i hans! Han säger att det kanske beror på att han ofta laddar hem filmer och musik som gör att hans användare står "öppen", vilket aldrig min gör.

Jag är så förvirrad. Som sagt. Om han nu ljuger av någon feg dum anledning, så berör det mig inte så jättemycket att han skulle varit inne på slitz eller moore. Men på snyggast . se. Jag får plötsligt för mig att han sitter och poängsätter unga tjejers utseende... Han själv är 29 år.

Jag har dessutom nyligen fått veta (han berättade det själv) att han innan han träffade mig (3 år sen), chattade en hel del på lunarstorm och skickade och fick bilder från olika tjejer och att några utav de tjejerna var ganska unga. Detta äcklar mig och ibland får jag för mig att "tänk om han är gubbsjuk! ch jag undrar vad en då 26-åring skulle ha för utbyte av att chatta med en 16-17-18-åring!?" Han verkar själv "skämmas" lite över det.

Å... jag är så ledsen och rädd. Jag vill bara inte tycka att min kille är knäpp eller onormal eller vara rädd för att han ska vara någon annan än den jag tror. Jag har i övrigt en ganska "reko" bild av honom och känner instinktivt att han är en bra ärlig och rättvis kille och jag vill bara kunna älska honom utan en massa oro och frågetecken.

Till saken hör att jag är och har varit oerhört svartsjuk sedan vi träffades (och även tidigare med andra killar) och att han har utsatts för en hel del kontroll och "utredningar" från min sida förut, och nu har han satt ett definitivt slut för det och vägrar att gå med på mer ältande och frågor och misstankar från min sida. Han säger att det är som att ge mig droger, jag får aldrig nog och vill bara ha mer.

Därför funkar inte tipset "Prata med honom och förklara hur du känner"-där är det kört. Han säger bara; "jag har sagt min version, du får välja att lita på mig, jag har rent mjöl i påsen och har inget att dölja. Kan du inte acceptera det, så får det vara slut nu."

Jag undrar bara, finns det någon datakunnig person som kan "bekräfta" att sånna "skumma" saker som denna med "plötsligt-uppdykande-obesökta-adresser-i-adressfältet" kan inträffa?

Och om min pojkvän nu ljuger om detta. Är det någon som har chattat på tex lunarstorm och vet lite hur det "går till" där. Eller som har varit inne på snyggast . se och vet hur det funkar där...?

Tacksam för svar...

Kram

• Svar på tråden Skumma adresser i adressfältet...hjälp
  • K.C

BEGO: till dig vill jag bara säga att det var förjävla okänsligt skrivet. det märks att du har förmåga att känna noll empati och då fattar jag faktiskt inte vad du gör här. Det finns andra forum där man kan förolämpa folk, sånt gör vi inte här, ok?

TESSIDELUXE: Håller absolut med dig om att folk ska få vara som de vill, men samtidigt måste partners få veta hur personen är för att kunna göra sitt val om det är något hon kan acceptera eller inte. Smygande är inte att vara sig själv.

MILIMANIE: jag tycker synd om dig. Jga tycker det är synd att du är osäker, jag har själv varit där och det är fan inte skoj. Jag tog faktiskt hjälp med att kunna återfå tilliten igen - för många idioter hade sabbat just den detaljen, nämligen.
    Jag tycker det är tråkigt och jag känner igen situationen att inte kunna prata om det när man liksom gått för långt. hur har ni det annars? Är det bara det här som är knas mellan er eller finns det mer?
    Antingen brukar det ju vara så att det är i ens huvud och att det inte spelar nån roll vem man skulle träffa elelr så kan det vara så att han speciellt triggar det osäkra i dig. Det kan vara om han inte vill ge dig den ebkröftelsen du behöver. Du måste nog fundera på om du kan leva utan den och de dig själv bekräftelse eller om du vill ha det och om han inte kan ge den så får du kanske fundera på om det är bättre att skiljas åt.

Jag fattar att det är jobbigt för din kille också, men eftersom jag förstår dig så vet jag att du inte vill något illa och det är då svårt att förstår att den där bekräftelsen är så omöjlig att få.

Skriv mer om du vill...

PS: När det gäller datorer vet jag inte tillräckligt, tycker de andra verkar ha koll.

• Eleanor

Bego: Det var väl inget svar på frågan??? Riktigt svinigt sagt!

• K.C

BELLIS: Bra skrivet - läste det först nu. Håller absolut med om att de som anser att man ska prata och att det aldrig är rätt att kolla inte riktigt förstår hur man kan resonera om man blivit sviken och dessutom ljugen för. Man gör såklart det som verkar mest logiskt - man frågar inte nån som kan ljuga utan man kollar själv. Självklart önskar man ju att man inget skulle hitta, menman vill vara säker. Det är inte konstigare än att man inte vill springa in i en hård vägg för många gånger i rad.

ELEANOR: Right on! Bra att fler säger till. jag blir skitarg när folk är så okänsliga. Det är ju bättre att inget skriva alls.

• milimanie

Hej

Tack för alla svar. Tyvärr har jag inte blivit så mycket klokare av dem... ellér mindre oroad. Det mesta pekar ju på att någon, vilken bara kan vara min pojkvän, har varit inne på dessa sidor, annars kan de inte finnas där.

Detta gör mig illamående, för annars är det väldigt bra mellan oss. Det är bara det här som förstör.

Nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag kan ju inte bara göra slut med honom! Samtidigt vill han inte fortsätta med mig längre om jag inte väljer att lita på honom.

Snyft...

• K.C

usch vad svårt... man vill ju ge det ultimata svaret. Jag vet i det där förhållandet då han vägrade bekräfta mig och jag behövde det så mycket att jag kämpade som en idiot för att inte reagera elelr bli oroad av saker. Det dog låååååångsamt. jag tror man måste bestämma sig och så köra på det. Ni kanske ska gå coh prata med nån. Det är inte så himla dumt, faktiskt.

• K.C

då kan du får hjälp och ni får komma närmasre varann samtidigt som han faktiskt får lära sig att ddet finns ett ansvar som sambo att hjälpa.

• milimanie

Jag går redan och pratar med någon själv, men det känns som att han (psykologen alltså) bara sätter fler griller i huvudet på mig...

Det som är så typiskt är att det är så himla bra annars. Han är världens mest kärleksfulla och han tar hand om mig och bekräftar mig.

Fan också, varför kan det inte bara få vara bra...!!!??? Nu sitter jag här och grinar...

• milimanie

Den där smilegubben skulle definitivt inte vara där, det är så långt ifrån hur jag känner mig som man kan komma...

• K.C

Gumman... Kan du inte gå till nån annan? Alla psykologer/terapeuter är verkligen inte bra...

Jag förstår dig. Jag förstår din kille - att han blivit trött, men ahn måste ju ta hand om dig lite också. Om du jobbar med dig själv kan han ju inte kräva en massa av dig. Om du inte blir hysterisk kanske han kan hjälpa till att svara så gott det går...

usch, det värsta är att sånt här driver en isär. man vill ju vara en skön sval tjej, så blir man värsta häxan...
    Hur ofta känenr du såhär?

• milimanie

K.C: Det var ett tag sen det här dök upp, jag lyckades lägga det bakom mig men sen dök det upp igen... och nu känner jag så här nästan hela tiden.

Grejen är den att jag har problematiserat och misstänkt honom för 1000 andra saker då han verkligen gått med på och svarat så gått han kunnat men nu har han tröttnat på mina förhör. Jag förstår att andra kan tycka att han är okänslig men de känner ju inte till att han har blivit misstänkt och "utredd" av mig MINST en gång i veckan i tre år, för olika saker... klart man tröttnar och sätter stopp, det förstår jag. Det jobbiga är bara att förut har det bara varit saker i min fantasi, saker jag inte haft några "bevis" för. Men denna gång är det ju mer konkreta saker... saker det måste finnas en förklaring till som bara han kan sitta på. Det är som den där "sagan om vargen" om du vet vilken jag menar...

Jag känner mig helt förtvivlad nu... Jag vill bara vara lycklig...

Tack för att du tagit dig tid att svara.

Jag önskar att jag aldrig hade snokat, och jag önskar att jag aldrig hittat något. Det var så typiskt när jag "bestämde" mig för att snoka den där dagen (dagen då jag fortfarande hade lösenordet till hans användare...) det var ganska rent i adressfältet. För varje bokstav kom det typ bara upp en eller två adresser. Vissa bokstäver fanns det ingenting på men av de alla som kom upp var nästan alla någon "skum" adress-slitz, moore, elite. nu, snyggast. se och viktoria silversteds hemsida - av alla hemsidor...! Det var så typiskt på nåt sätt...

Fy, jag vet inte hur jag ska palla detta...

Svar på tråden Skumma adresser i adressfältet...hjälp