• milimanie

Skumma adresser i adressfältet...hjälp

Hjälp.

Jag snokade i min pojkväns användare. Jag gjorde som så att jag tryckte ner "www." och så a, b, c och ja, alla bokstäver i alfabetet i adressfältet, för att se vilka sidor han varit inne på. Det kom upp en del inte så roliga saker; slitz odyl. Dessa kan jag acceptera. Men det kom även upp "snyggast. se" och vad jag förstår är det en sida där man poängsätter andras bilder? Och att det dessutom är mycket tonåringar inne på den sidan. Detta gjorde mig, redan svartsjuk som jag är, mycket rädd äcklad och panikslagen. Jag erkände för min pojkvän att jag snokat och berättade vad jag hittat. Han blev skitförbannad och sa att han inte visste vad jag pratatde om och att han inte varit inne på de sidorna. Vi bråkade länge, diskuterade argumenterade och jag grät och bad att han bara skulle erkänna, att det vore ok tom om han bara erkände. Men det gjorde han aldrig. Han sa att han visste att det lät konstigt men att han faktiskt inte varit inne på dem. Och han stod på sig i det. Han sa att det kändes dumt att inte kunna komma med en förklaring och att han faktiskt skulle erkänt om han varit inne på dem.
    Han pratade tom med en kompis som håller på mycket med datorer som sagt att det inte är så konstigt, att det kan dyka upp obesökta sidor i adressfältet.

Saken är den, att jag faktiskt tror på min pojkvän för han brukar kunna vara ärlig och har varit det förut i "obekväma situationer", men det är ju min känsla som säger mig det. Verkligheten och förnuftet pekar på nåt annat. Att jag är naiv som går på det, sidorna, sk. "obesökta sidor" har ju inte dykt upp i mitt adressfält i min användare. Bara i hans! Han säger att det kanske beror på att han ofta laddar hem filmer och musik som gör att hans användare står "öppen", vilket aldrig min gör.

Jag är så förvirrad. Som sagt. Om han nu ljuger av någon feg dum anledning, så berör det mig inte så jättemycket att han skulle varit inne på slitz eller moore. Men på snyggast . se. Jag får plötsligt för mig att han sitter och poängsätter unga tjejers utseende... Han själv är 29 år.

Jag har dessutom nyligen fått veta (han berättade det själv) att han innan han träffade mig (3 år sen), chattade en hel del på lunarstorm och skickade och fick bilder från olika tjejer och att några utav de tjejerna var ganska unga. Detta äcklar mig och ibland får jag för mig att "tänk om han är gubbsjuk! ch jag undrar vad en då 26-åring skulle ha för utbyte av att chatta med en 16-17-18-åring!?" Han verkar själv "skämmas" lite över det.

Å... jag är så ledsen och rädd. Jag vill bara inte tycka att min kille är knäpp eller onormal eller vara rädd för att han ska vara någon annan än den jag tror. Jag har i övrigt en ganska "reko" bild av honom och känner instinktivt att han är en bra ärlig och rättvis kille och jag vill bara kunna älska honom utan en massa oro och frågetecken.

Till saken hör att jag är och har varit oerhört svartsjuk sedan vi träffades (och även tidigare med andra killar) och att han har utsatts för en hel del kontroll och "utredningar" från min sida förut, och nu har han satt ett definitivt slut för det och vägrar att gå med på mer ältande och frågor och misstankar från min sida. Han säger att det är som att ge mig droger, jag får aldrig nog och vill bara ha mer.

Därför funkar inte tipset "Prata med honom och förklara hur du känner"-där är det kört. Han säger bara; "jag har sagt min version, du får välja att lita på mig, jag har rent mjöl i påsen och har inget att dölja. Kan du inte acceptera det, så får det vara slut nu."

Jag undrar bara, finns det någon datakunnig person som kan "bekräfta" att sånna "skumma" saker som denna med "plötsligt-uppdykande-obesökta-adresser-i-adressfältet" kan inträffa?

Och om min pojkvän nu ljuger om detta. Är det någon som har chattat på tex lunarstorm och vet lite hur det "går till" där. Eller som har varit inne på snyggast . se och vet hur det funkar där...?

Tacksam för svar...

Kram

• Svar på tråden Skumma adresser i adressfältet...hjälp
  • Lill Anna

Varför inte gå in på sidan själv och kolla?? Varför är det sådan stor kris att han kanske gått in på en sådan sida? Det är en sida, jag vet att det finns tjejer mellan 25 och 30 som lagt upp sina bilder på snyggast.com/se/nu eller vad det nu heter. Dessutom kan man ju gå dit och bedömma konstnärliga bilder, bilder på husdjur mm.

Lunarstorm har flera sätt man kan ta kontakt med varann. Ett sätt är genom gästboksinlägg som alla ser, ett annat sätt är via mail, det går inte att se utifrån.. Sen finns det ett klotterplank (alla kan se vad man skriver), diskusionsforum (alla kan se vad man skriver) och klubbforum (klubbens medlemmar kan se vad som skrivs).. Sen finns det två sorters chatter. En chatt där inte går att föra privata konversationer, en annan som är baserad på programmet mIRC där kan man prata privat.

Varför inte skapa en användare där och kolla igenom sidan.. Det är gratis!!

• EmmaPemma

Jag är inte datakunnig.
    Men min samb får massor av skräp till sin dator. Det är alltifrån p*rr till liknande sidor som du beskriver. Detta kommer ofta in via hans mail (både hemma och på jobbet). Han har från förstan början varit ärlig och sagt att han får sådant och att han försöker bli av med det. På jobbet får han ju hjälp av it-folket. Själv får jag inte sådan "skit", men jag tror att killar är mer utsatt för sådant.

Du skriver ju själv att du är väldigt svartsjuk, så försök att inte jaga upp dig för mycket. Misstänker du verkligen att han trånar efter småtjejer?? (isf förstår jag att du känner dig äcklad). Men det är viktigt att försöka vara realistisk i sina misstankar!

Lycka till .

• Ellte

Om man kollar så i min dator lär man få de KONSTIGASTE träffar :D Snyggast.se vet jag att jag varit inne på för att kolla på en bild på en BTtjej som inte hade nån annanstans att lägga den :D

Dessutom finns det ju ett otal sidor som bara dyker upp när man är inne på andra sidor eller så kan man råka klicka fel eller vad som...

Sluta spionera på din kille det får DIG att må dåligt, det får HONOM att må dåligt och tär förmodligen grymt på förhållandet...

• milimanie

Tack för svaren.

LillAnna: Tyvärr vill jag inte skapa en användare där för jag vet att om jag skulle gå in där skulle jag få tusen nya misstankar och krångliga svartsjukeresonemang...det skulle nog bara göra allt värre. Och ang. detta med snyggast . se så skulle ju min pojkvän bara kunnat säga att han varit inne där och läst dikter om det nu var så, men om han nu skulle ljuga, tror jag inte att det är dikter det handlar om...

EmmaPemma: Porrmail och konstiga pop-ups får ju jag också till min mail och att min pojkvän får det vet jag, dessa har jag inga problem med. Sånt skräp verkar ju ingen kunna undvika. Vad som oroar mig är att dessa adresser fanns i "scrollen" i adressfältet vilket för mig bara kan tyda på en sak-att man själv har tagit initiativ till att skriva ner dem där och gå in på dessa sidor.

Jag tror inte att min pojkvän suktar efter tonåringar, men det stör mig att han chattat med några, det är ju inte bara misstankar utan även bekräftat från hans sida att han gjorde det när han var typ 26 och jag vill bara inte tycka eller vara rädd för att min fina pojkvän är en "snuskgubbe" egentligen... Är det inte det att chatta och byta bilder med typ en 16-åring om man själv är 26...? Min syster tycker det tex...

Jobbigt att känna så här...

Tack för era svar iaf.

Kram!

• StinaS

Jag reagerade mer på att du snokat i hans adresser än på adressen i sig. Hade min sambo gjort det hade jag definitivt funderat på om jag ville fortsätta vara tillsammans med honom. Sorry - så jag kan inte känna det minsta medlidande med dig. Men jag tror du får ta tag i dina svartsjuketendenser. Sådant kan förstöra det bästa förhållande.

• milimanie

Elite: Jag vet... Men min pojkvän förklarar det ju inte på det sättet...

Ja. Det förstör allt för oss. Men nu när jag har börjat, är det så svårt att bara "lägga ner" när jag inte har "rett ut" alla konstigheter än. Det får mig liksom att känna det som att jag blundar för verkligheten, är naiv och inte vill se det som det är. Att jag blir en "sån där" som går och låtsas och tror att allt är bra och inte ser eller fattar att hon är blåst och sviken och lurad... Att "alla andra" fattar, utom jag... Att alla tycker synd om mig som inte förstår vilken "typ" min pojkvän kanske är...

Kram

• milimanie

StinaS: Tack för dina raka ord. Den "friska" delen av mig, håller med. Jag har lite svårt för att låta min pojkvän vara "människa" med fel och brister och svagheter som alla andra. Jag vill att han ska vara den starka och felfria...

Jag vill bara kunna slappna av i mitt förhållande och låta bli att snoka utan att vara rädd för att "missa" något uppenbart.

• MsKingston

Men varför snokar alla i sina partens grejer ?? Hade min pojkvän eller någon annan gjort det hade jag blivit skitförbannad.

Visst kan man känna sig osäker, men varför inte prata med sin partner om det istället ?

• bellis

Men...... kan ingen bara SVARA?

Kan adresser man INTE varit inne på, finnas i adress-scrollen eller inte? På min användare har det då aldrig funnits en adress jag inte varit inne på, samma med datorn här på jobbet.

Jag reagerar inte så mycket på att du "snokar" , det gör de flesta lite till mans, och om du nu är osäker på honom så är det väl inte så himla konstigt att du kollar lite extra?? Jag tycker bara det är tråkigt att det ÄR så!

De sidorna du tar upp tycker inte jag är så farliga, som andra här ovan förklarat, det som däremot får mig att rysa av obehag, det är att din sambo reagerar som han gör. Jag har själv blivit TOTALT grundlurad av ett ex. Det var en person som jag litade på till 300% , och han gjorde precis som du beskriver... och det bara för att få mig att bli osäker på min egen intuition. Han blåljög mig rätt upp i ansiktet, blev mycket upprörd, och sa saker som "hur KAN du tro det om mig, har jag NÅNSIN ljugit för dig förut??!! " Snacka om att man inte visste varken ut elelr in, upp eller ner till slut... Och eh, ja-a, han ljög, varje gång, förstod jag långt senare. Det var bara när sanningen kunde få honom att framstå som gullig som den kom fram....

Jag säger NATURLIGTVIS inte att det är så i ditt fall, men du ska inte behöva skämmas så förgjordat över att vara lite "snokig" ... Det är klart att det aldrig är bra om/när det går till överdrift, men det kan bara du känna av.

Hoppas det ordnar sig!
    Kram!
    (nu har detta tagit jättelång tid för mig att skriva, försöker jobba samtidigt, så nån kanske redan har sagt det jag skrivit..blabla)

• MsKingston

Nej, det kan inte finnas adresser man inte varit inne på, däremot kan man ju hamna på sidor av misstag som sedan lagras.

Svar på tråden Skumma adresser i adressfältet...hjälp