• Jenny!

Min kille är fixerad vid asiatiska tjejer...

Jag har upptäckt att min kille surfar runt på en massa internetsidor med asiatiska tjejer! Jag har inget emot att han är inne på "vanliga" p*rrsidor men det känns så äckligt med alla dessa små asiattjejer! Känner mig dels brädad av dom och sen har man ju läst och hört om all prostution och utnyttjande av tjejerna som finns.

Har även hittat lite foton på tjejer sen han var i Thailand med en kompis.(Innan vi blev ihop)Ganska oskyldiga bilder dock men man vet ju inte vad man ska tro. Han reste runt en del där men var rätt länge i Pattaya. En ökänd vidrig sexort enligt många...Jag har frågat vad han gjorde just där men han sa att det var ett fint och trevligt ställe, man får väl försök tro honom då..

Jag har aldrig nämnt något om hans p*rrsurfande eller bilderna han och hans kompis, vill inte snoka och lägga mig i för mycket känns det som! Men jag mår lite dåligt av detta.

Nu är det så att vi planerar en resa tillsammans i höst. Min pojkvän vill åka till Thailand och jag vill väldigt gärna dit också, har drömt om det i flera år! Men jag är rädd för att han ska gå runt och dregla över alla tjejer och jag ska vara konstant svartsjuk..Har hört av vänner som varit där att många thaitjejer är extremt flirtiga mot killar och att prostitutionen är utbredd. Jag vill inte att allt detta ska förstöra för oss och tvinga mig att välja ett annat resmål, vad ska jag göra/tänka?

• Svar på tråden Min kille är fixerad vid asiatiska tjejer...
  • K.C

hihi, det är ju också ett sätt att se det. Ja, är det ingen förnedring och såna tankar bakom asiatiska tjejer så är det sant - man kan aldrig BLI asiat. Precis som jag aldrig kan få en kropp som Calista Flockhart.

• Eva2

Jag tror att detta kanske handlar om olika saker:
    1) Att han har en preferens vad gäller kvinnor som inte liknar dig
    2) prostitution
    3)porr

Jag tror att det vore bra om funderar lite på varför du tycker det är jobbigt att åka till Thailand. Är du rädd för att han ska vara otrogen, titta på andra kvinnor eller är det att du känner dig olustig vad gäller all prostitution?

1) Otrogen och titta på andra kvinnor kaan han göra även hemma i Sverige. Det finns en anledning att han är tillsammans med dig! Skulle det vara så att du känner att det är fruktansvärt jobbigt att åka på semester till ett land där han troligen tycker majoriteten av tjejerna är snygga; åk till ett annat semesterland. Det finns hur många länder som helst där ni kan få sol och bad och tropisk värme. Västindien exempelvis.

2) Jag har mycket svårt för den öppna prostitutuion som sker på många ställen i Thailand och jag kan absolut inte acceptera barnprostitution. Därmed har jag gjort valet att inte åka till Thailand då jag inte vill stödja ett land som ett så pass litet trygghetsnät för sina medborgare. Så gäller det själva prostitutionsgrejen så är det bara att säga att du inte vill åka dit.

3) Porr, porr, porr... som de flesta förstår av punkt 2 så har jag mycket svårt för denna industri. MEN jag har hittills inte varit tillsammans med en enda kille som INTE har porr i sin vardag på ett eller annat sätt. Jag vill exempelvis inte att min fästman har porr hemma men jag vet att han tittar när han har möjlighet och när jag inte är hemma. Det är helt okej för mig. Försök hitta ett mellanläge som passar dig och din pojkvän där båda visar hänsin till hur den andra vill ha det.

Och till slut...prata, prata, prata med varandra om detta! Det finns så många andra länder än Thailand så låser det sig redan nu för dig (vilket det gjorde när vi en gång i tiden pratade om att åka till Thailand)så är det bättre att du säger ifrån än att ni åker dit, bråkar konstant och eventuellt bryter upp i slutändan.

Lycka till!

• Jenny!

Tack för alla råd och synpunkter! Har försökt prata om detta med min kille men han blir bara sur och säger att han måste ju få ha ett "privatliv" och tycka vilka tjejer han vill är snygga! Han säger att det är hans ensak. Och det har han ju rätt i...

Det är väldigt svårt att gå in djupare på detta ämne med honom. Jag undrar ju som sagt om det ligger nåt annat bakom än att han bara tycker att tjejerna är snygga! Kanske han tänder på det här med "dominant/undergiven" som en annan tjej tog upp? All porr med asiatiska tjejer han kollar på spelar ju väldigt mycket på det. Enligt min erfarenhet är just filmer med "asiattema" i högre grad förnedrande mot tjejerna än "vanliga" porrfilmer. Han har även ett par sådana i sin ägo också har jag upptäckt... Suck. Blir äcklad av detta!

• Eva2

Tycker inte alls det är konstigt att du blir äcklad. Alla är vi olika och reagerar olika på porr och på det personliga liv som våra respektive har utanför våra gemensamma liv. Precis som han säger - det är hans ensak vilka han tänder på och kanske är det just på fantasinivån som han vill ha allt detta. Inget mer. Å andra sidan kan det vara en sexuell preferens: han tycker om det dominanta respektive underkastelse och då skulle det ju kunna bli en intressant upptäcksfärd för er båda två. Eller hur? Dominans kan ju vara så mycket mer än piskor och klädnypor ;D
    Ögonbindel, nypas lite...låt fantasin vandra tillsammans. Men kom alltid ihåg att aldrig ställa upp på någonting som du själv inte vill!!

Det kan ju också vara så att det är själva porret i sig som du har svårt för; jag skulle exempelvis aldrig acceptera att min sambo har porrfilmer hemma och öppet och det respekterar han fullständigt. Det är hans ensak, hans liv och det behöver och vill jag inte ta del av. Så enkelt är det.

Hur kommer det sig förresten att du känner till alla dessa bilder, filmer etc? Är det du som verkligen letar efter det och hittar det eller har han alla dessa bilder och filmer helt öppet "i bokhyllan hemma i vardagsrummet..."?

• vixen not a tramp

Jag känner sååååå med dig Jenny!

• K.C

Jag känner också med dig och förstår det du känner. Hur har ni kommit i diskussionen då? dödläge eller?

• HannaK

Låt din kille läsa den här tråden. Kanske förstår han dig lite bättre då och kan förklara.

• Meddelande borttaget
  • Maria

Ja eftersom jag själv kommer från Asien så har jag ju väldigt svårt att förstå att det skulle vara något speciellt problem med oss asiatiska tjejer. Vissa killar tittar väl på en kategori, andra på en annan. Men efterom din kille valt dig trots att du inte är asiatisk så är väl hans fixering vis det asiatiska inte så där jättedjup.

Prostitution finns i de flesta länder, ibland öppet och ibland dolt beroende bl.a. på landets lagstiftning. Men även på ställen där det sker öppet så är det ju inte så att de prostituerade kommer och våldtar din kille precis. Om inte HAN är ute efter dem så lär ju ingenting hända. Och är han seriös med dig så lär han väl inte leta efter prostituerade.

Porr tycker jag skulle vara ett större problem - jag skulle inte acceptera att min man porrsurfade eller intresserade sig för porr över huvud taget. Porrindustrin är ju en total förnedring av både kvinnor och män, människorna framställs som om de vore någon slags sexmaskiner. Att det sedan finns barnporr är ju ändå värre men tyvärr ett faktum. Är det verkligen barnporr det handlar om så är det ju olagligt men jag skulle inte acceptera "vanlig" porr heller. Men det kan ju vara så att en del bilder på asiatiska tjejer ser ut som barnporr utan att vara det; vi är små till växten och ser annorlunda ut och åldern är nog ofta inte så lätt att bedöma. Jag har själv råkat ut för att folk trott att jag var betydligt yngre än min verkliga ålder.

Att Thailänska,eller andra asiatiska, tjejer skulle vara extra flirtiga stämmer absolut INTE !! Det stämmer givetvis om tjejerna är prostituerade eller bar-flickor, som ofta har någon "halv-prostituerad" ställning. Dessa tjejer LEVER ju just på att ragga upp killar. Men vanliga familjeflickor är oftast betydligt mera reserverade, blyga och försiktiga jämfört med tjejer här . Problemet är väl bara att turistande svenska killar som springer ut på krogar, discon och barer inte träffar den sortens flickor utan då ofta de som är just "proffs" på att ragga upp.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Miss Andersson

Jag tycker du skall fortsätta och prata med din kille. Men du skall nog också fråga dig själv varför du blir så avis på de asiatiska tjejerna? Om han nu råkar tända lite extra på dem, so what? Jag förstår inte riktigt varför du skulle ta mer illa vid att han tänder på asiatiska tjejer än "vanliga" (antar du menar vita tjejer).

Ditt problem tycker jag snarare handlar om att du inte gillar att han glor på porr. Det är ju helt legitimt att känna så. Däremot tycker jag du borde fråga dig själv varför du "hakar upp dig" på att det är asiatiska tjejer i porren han tittar på. Alla tänder vi på olika saker. Vissa tänder lite extra på svarta killar/tjejer, andra asiatiska, mellanöstern osv. En del tänder på stora bröst och andra på små. En del tänder på kvinnor som är riktigt feta etc. Smaken är som baken och jag tycker det är hans ensak. Samma gäller det att du blir äcklad av dom/sub filmerna. Han kanske tänder på det, men du måste ju inte det. Det får han respektera.

Jag känner inte din kille, men bara för att han gillar Thailand och Pattaya betyder det faktiskt inte att han åker dit för att köpa sex. Visst, det är ett ökänt sexdistrikt där, men ärligt talat- vill han köpa sex kan han lika gärna göra det hemma i Sverige. Prostitution, flirtiga tjejer osv finns överallt. Spelar ingen roll var du är ifrån etc. Tycker det är att undervärdera både männen som åker till Thailand, liksom kvinnorna där om man drar en kam att allt handlar om sexuella tjänster.

Snacka med din kille och tänk igenom vad och varför du reagerar som du gör. Om han köper sex, tja då får du ta ställning till det senare, men dra inga förhastade slutsatser. Vill du inte att han tittar på porr när du är hemma, säg till honom reglerna, men jag tycker inte man kan beordra någon att inte glo på det. Han kan åtminstone respektera att du kanske inte vill se det. Be honom rensa datorn.

Hm, och tro mig. Svenska tjejer har inte världens bästa rykte utomlands. Jag har haft mängder av killar som genast tror man är lösaktig som 17 bara för att man är svensk. Jag har fått fler skamliga förslag utomlands än någonsin inom Sverige. Svenska tjejer är mycket flirtiga och fysiska i allmänhet. Det vi tar som självklart och vanligt beteende tyds ofta utomlands som flirtigt och ev. lättsinnigt. Jag känner till killar från andra delar av världen som tänder extra på skandinaviska tjejer pga att de är vita och så blonda.

• AsianGirl

Asiatiska kvinnor är helt enkelt vackrast

• Modestie

Känner igen mig lite, min man var fixerad vid en annan sak,, porrsurfade etc o jag får tro på att han nu slutat för jag accepterar det inte, oavsett VAD han tittar på. Jag tror jag skulle känna mig lika "värdelös" om han fixerade sig vid asiatiska tjejer eller strobröstade tjejer osv, vill att han ska vara fixerad vid mig! Jag hade en kris där jag tvivlade på att han älskade mig, men man måste ju göra det, tro på att han vill ha en sådan som en själv eftersom han valt en sådan tjej att leva med! Men jag klargjorde hur dåligt jag mår av hans fixering o han grät när jag berättade det, sedan dess har han haft ett par "återfall" men jag tror det är ok nu. Jag har klargjort att vi kan inte leva tillsammans om han fortsätter utsätta mig för sin fixering, utan att antingen får han välja att leva med en sådan kvinna eller får han bara fortsätta drömma om det i hemlighet, men han ska inte utsätta mig för det!

Jag tror att sådana här fixeringar såger en hel del om mannen ifråga. Vad gäller asiatiska kvinnor så finns det dels en kultur och dels en myt om att de är undergivna män och det tänder vissa män som har behov av makt eller en gammeldags kvinnorsyn som säger att kvinnan ska passa upp på mannen och i asien uppfostras många kvinnor till att behaga män.

Men jag tycker du ska ställa ett ultimatum du kan stå för och säga till honom precis hur värdelös du känner dig!

Svar på tråden Min kille är fixerad vid asiatiska tjejer...