• Muppsan

December 2005?

Hejsan!
    Nu har jag och min sambo _äntligen_ bestämt oss för att det kommer att bli ett vinterbröllop för vår del nästa år. :D
    Vi har velat mycket fram och tillbaka på hur vi vill ha det, men nu så har vi då äntligen bestämt oss för december. :D

Finns det några andra här som också ska gifta sig i december 2005?
    Skulle vara skoj att höra hur mycket ni planerat hittills och vad ni har för tankar och idéer. :)

• Svar på tråden December 2005?
  • Muppsan

Heffaklumpen!
    Oj, vad långt ni verkar ha kommit. :D
    Vi tänkte inte boka kyrkan förrän om några månader, men enligt uppgifter så är det inte så många som gifter sig i den kyrkan så det är nog lätt att få tid! Hoppas jag i alla fall!

Jag och min blivande man ska ha ett förmiddagsbröllop har vi bestämt och därefter ska vi bjuda våra gäster [släktingar och närmaste vänner; cirka 30 stycker] på en jultallrik och lite dryck och därefter smiter vi iväg på vår bröllopsnatt.

Vi funderar på att hyra ett riktigt lyxigt rum i Stockholm någonstans [vi bor själva i Västernorrland] och sedan ha några dagars "semester" där nere, för att sedan återvända till vardagen.
    Jag är extremt flygrädd så jag tror inte att det blir någon smekmånad utomlands för oss. Lite synd, men jag vill inte kasta bort min bröllopsresa på att vara rädd både för att flyga både dit och hem... :P

Hoppas att ni får en underbar dag allesammans, och att jag får följa med er i era planer och kanske dela idéer med er. ;)

Kram!

• Maximilia

Hej,
    vi kommer formodligen ocksa gifta oss i slutet av 2005. Han friade i lordags, sa vi har inte planerat jatte mycket an, men vi har sagt att vi vill aka nanstans langt bort, bara vi tva... Nar vi bestamt oss for vart ar det dags att boka datum, planera in sa att vi missar regnperioder och liknande. Det lutar at att vi aker till Australien, sa december blir nog bast for det. Nagon mera som tankt aka ivag och gifta sig?

• Mickey

Hurdant adventstema tankte ni?
    Jag bor i England och vill ha mycket svenskt i festen, sant dar smatt, typ blagula blommor, pepparkakor, glogg, snapsvisor... Hade funderat att kanske ha pepparkakor som placeringskort med personens namn i socker... Men nu kan det handa att vi skjuter upp brollopet till februari/mars 2006 eftersom det kan bli for dyrt for slaktingar att resa hit under julen.
    Nyarsbrollop later jatte haftigt!

• *Tjorven*

Hallå...vi ska också gifta oss på nyårsafton 2005. Vi har det mesta planerat eftersom vi igentligen skulle ha gift oss nu på nyårsafton, men då blev vi gravid istället så det får vänta ett år...Ville inte gifta mig nyförlöst

• Bröllopstokiig

Jag måste fråga; ni som ska gifta er i dec. 2005 har ni bokat kyrka/annan lokal än?

• Suusaan

Vi har inte bokat något än... Men vi har bestämt oss för vilken kyrka som vi vill ha, och funderat en hel del på festlokal... Har beställt orgelnoter till ingångsmusiken (skal hämta på posten idag :)) och har hittat min drömklänning (som antagligen kommer att vara ALLDELES för dyr:( )
    men sja vänta ett tag med att beställa den. Måste se hur ekonomin artar sig.

För övrigt så har vi bestämt oss för att "break the news" (säger man så??) vid tolvslaget på nyårsafton i år :)

• Muppsan

Vi har också bestämt oss för vilken kyrka vi vill ha.
    Det är lite medeltid över den, och den kommer säkert att vara underbar i december... Så fort vi fått snö, så ska vi åka till den och kika hur den ser ut då! :P

Vi funderar på att berätta nyheten om giftemålet i mars - april någon gång... Eller så håller vi det hemligt tills vi skickar ut inbjudningarna. ;)

• Suusaan

Vi ska bara berätta det för närmaste familjen på nyår... de andra får vänta tills inbjudningarna kommer. Det känns svårt att inte berätta det före heller... man är ju så glad att man vill dela med sig till alla :D
    Har hämtat noterna till ingångsmusiken nu... första konkreta beviset på att det faktiskt ska hända.. *pirr* Härligt :)

• Muppsan

Vad ska ni ha för ingångsmusik?
    Själv funderar vi på att ha Stilla Natt som ingångsmusik, fast i lite snabbare tempo... Om du förstår. ;)
    Det är lite annorlunda, men vi vill inte vara vanliga heller! ;) :p

• Suusaan

Vi ska ha Pachelbels Canon... den är så otroligt vacker, och jag har bestämt mig för länge sedan att jag skall gifta mig till den :) Hade ju helst velat ha en hel symfoniorkester som kunde spela den, men jag tor att det blir riktigt bra med en organist också.

Utgångsmusik blir nog något lite roligare, men vet inte vad än...

Stilla natt låter bra, tycker jag, men vi skall försöka at tinte ha jul eller advent som tema. :)

• Muppsan

Näe, om man inte ska ha advent/jultema så är ju Stilla Natt kanske inte ett alternativ. :)

• Suusaan

Har ni tänkt ha jul/adventstema? Vi ska nog ha lite medeltids/keltiskt tema, men inte så jättemycket. Litå mörkt, murrigt, jordnära, typ :)

• Muppsan

Japp, vi ska ha jultema. :)
    Färgtemat är: vinrött/mörkrött [vi kan inte bestämma oss!], guld och vitt. :)

• Suusaan

Vi kommer nog att ha lite juliga färger ändå... blir nog så eftersom jag skall ha mörkröd klänning och vita liljor i brudbuketten. Vi har iaf bestämt oss att bara ha med detaljer som vi vill ha med, och på det sätt vi vill ha dem... Sk*ter i om de passar in i temat :D

Har ni börjar titta på någon kyrka eller festlokal än? Någon aning om det brukar vara svårt att hitta sånt i december?

• Muppsan

Vi har hittat en kyrka vi vill ha, men vi har inte bokat den ännu.
    Tänkte vänta i någon månad till innan vi bokar den, hoppas bara att den är ledig den dagen vi vill ha den! :)

Men någon festlokal har vi nog inte ens tänkt på! *rodnar*
    Vi ska ha ett rätt litet bröllop, och kommer nog bara att bjuda släkten och de närmsta vännerna [cirka 30 stycken] på en jultallrik som lunch efteråt. :)

• Suusaan

Jag har en rätt stor släkt, så vi lär bli minst 60 personer (varav endast 7 är vänner... ) Lär ju inte vara någon jättepanik med festlokal än iaf.

Känns som att jag vill planera allt nu, fast det är över ett år kvar :) Vad skall jag roa mig med det halvår som är kvar när jag fixat hela bröllopet? :D

• Muppsan

Jösses - det känns som om jag inte kommit någon vart alls.
    Känner jag oss rätt så kommer vi att planera allt i sista sekund!
    Det tog oss nästan ett år att bestämma datum bara. *rodnar*

• Suusaan

Hmm... fast egentligen har vi väl egentligen inte kommit så långt...:D Vi har en massa ideer, men har inte funderat hur de skall omsättas i praktiken, och de ideer vi har kommer vi säkert att vilja ändra på många, många gånger om jag känner oss rätt :)

• Muppsan

Precis så där är vi också. :p
    Vi har hur många idéer som helst, och kommer antagligen att ändra oss 100 gånger innan det är dags!
    Jag skulle kunna tänka mig att gifta mig 10 gånger [med samma gubbe!] bara för att få genomföra alla planer vi har. :p

• Suusaan

Hmm... 10 gånger var inte en så dum ide... Celine Dion har väl gift sig en massa gånger med sin man? Kan vara värt att tänka på... :) Har iaf fått prisuppgift på en klänning som jag är jättekär i, och den kostar inte ens 8000:- så jag är riktigt glad :D

Svar på tråden December 2005?