• Muppsan

December 2005?

Hejsan!
    Nu har jag och min sambo _äntligen_ bestämt oss för att det kommer att bli ett vinterbröllop för vår del nästa år. :D
    Vi har velat mycket fram och tillbaka på hur vi vill ha det, men nu så har vi då äntligen bestämt oss för december. :D

Finns det några andra här som också ska gifta sig i december 2005?
    Skulle vara skoj att höra hur mycket ni planerat hittills och vad ni har för tankar och idéer. :)

• Svar på tråden December 2005?
  • Muppsan

Ingen som ska gifta sig i december 2005? ;)

• Stilig Amelia

Jag vill ha vinterbröllop, men det är inget planerat än, så det blir nog 2005... eller 2006...

• Mickey

Vi ska gifta oss i December 2005. Ingenting ar fastslaget annu - haller annu pa och letar efter platsen dar bade vigseln och middagen ska vara. Har nagra hogt uppe pa listan, ska fara nasta veckoslut och se pa ett av dem.
    Hur langt har ni kommit?

• Muppsan

Vi har inte kommit så långt vi heller.
    Men vi har nog valt kyrka i alla fall, ska avvakta i några månader innan vi bokar den.
    Har ni bestämt tema och så? Vi ska ha lite adventstema eftersom vigseln förhoppningsvis blir av den andra advent! :)

• Suusaan

Vi skall gifta oss i december -05. Antagligen den 17:e. Vi har börjat planera en massa (det är ju det som är roligast ;)) men inget är helt bestämt ännu. Ska börja kolla runt och jämföra priser när vi vet lite mer exakt vad vi är ute efter.

• Bröllopstokiig

Va roligt - vi är några stycken som ska gifta oss då! :)
    Ska bli spännande att kanske "följas åt" i planeringen! :D

• Julen2005

Vi kommer nog antagligen att gifta oss första eller andra advent 2005. Det här med adventstema låter spännande, hur har ni tänkt det?

• Muppsan

Ja, vi har inte riktigt funderat ut temat i detalj ännu. :)
    Men Adventstema är ett av förslagen, men vi får nog finslipa lite mer på det för just nu står det still i huvudet på mig. *rodnar*
    Fast ett tema med klara julanknytningar blir det helt klart. :D
    Vi funderar också på att gifta oss den andra advent 2005, eller lördagen innan har vi mest pratat om. :)

• Nyårsbruttan

Hej alla decemberbrudar!

Jag ligger lite före er, vår stora dag blir den 31 december i år! Inte många månader kvar.... kanske borde bli lite mer stressad med tanke på att mycket av planeringen återstår! Men det ordnar sig. *skratt*

Jag vill bara slå ett slag för min sak och det är bröllop på nyårsafton! Vi hade egentligen tänkt oss ett höstbröllop men så kom det en liten söt varelse vid namn Alva in i vårt liv för precis ett år sen och då sköt vi det på framtiden och när vi väl tog tag i det igen var det lite för snart inpå för att hinna med ett höstbröllop. Vi funderade och funderade om vi skulle skjuta på det till nästa år men så kom vi på att vi kan ta det på nyårsafton istället och det är ett beslut som jag aldrig kommer att ångra.

Det känns jättekul att få ställa till med en stor fest på en så speciell dag för sina vänner och ALLA har sagt något i stil med : Gud så roligt med en sån nyårsfest!!! Det kommer bli hur kul som helst och vi slipper tänka på vad vi ska hitta på.! Tack för att ni inte tog det kring jul för då är det ändå så himla mycket med julstök och klappar och man ska hinna hälsa på alla släktingar osv osv.

Så om ni har funderingar kring datum i december.... ta den 31:a!

• heffaklumpen

Vi ska gifta oss i december 2005, närmare bestämt Nyårsafton!

Det har varit lite strul hit och dit, vi ringde kyrkan först av alla, men fick veta att den senaste tiden var 13.30. Vi ville ju egentligen ha ett eftermiddagsbröllop, men det var inget att göra. Så vi lyckades iallafall förhandla fram till kl 14.00. Nu, långt efter oss, har ett annat par ringt till vår kyrka, och fått kl 15.00!? Inte så kul att krocka ute på kyrkbacken med ett annat bröllopsfölje, dessutom kommer väl deras gäster att rycka i dörren och vilja komma in mitt under vår vigsel Dessutom ringde vi först...

Men, men, vi har bokat lokal också, och den är toppen! Jättetrevliga människor, mysig lokal, och perfekt läge Mamma och jag kollade klänningar i helgen, så nu ska vi leta mönster. Jag ska få låna mammas gamla vargskinnsmössa, ska se om jag inte kan hitta en liten pälsjacka att ha till... Så bortsett från kyrkan så flyter planeringen som smort!

Vi har en del stora grejer kvar förstås, musik och meny och annat, men det löser sig nog. Det får M2B göra, han gillar sånt Själv är jag mer pysslig, så innan kyrka och sånt var klart visste jag ändå hur jag skulle vika servetterna... Knasig, jag vet, men det är så kul!

Lycka till ni andra, ska bli kul att höra om era planeringar!

Kram,

Heff

Svar på tråden December 2005?