• Fridaaaay

vestibulit av p-piller?

Är det sant att man kan få vestibulit av p-piller eller andra preventivmedel?
    Hur botas det? Låter verkligen skrämmande att få det!

• Svar på tråden vestibulit av p-piller?
  • Nessie

Hejsan!
    Slutade med p-medel i juli, så det har inte hunnit bli så stor skillnad än. Lite, lite bättre är det kanske. Dock verkar det som om jag denna gång har en normallång mens för första gången på 2 år! Jippie!!
    Smörjer nu underlivet med Ovesterin (Östrogenkräm) varje kväll för att bygga upp slemhinnorna igen. Får se hur det fungerar. Men jag räknar med att det kommer ta tid innan jag är frisk igen.
    Nästa gång vi provar ha samlag kommer vi använda kondom. Och om jag sen blir så bra att vi kan ha ett aktivt sexliv igen funderar jag nog på kopparspiral även om det för mig tidigare varit uteslutet.

Bra sida för oss drabbade wwww.vestibulit.com

• Jolin numera gift!!

jag tålde inte p-piller, inte heller minipiller och tyvärr heller inte kondomer...gud verkar vilja att jag får 100 barn för jag blir LÄTT gravid också...
    Jag blev ju med barn också och strax efter den graviditeten blev jag ju gravid igen...insåg efter 2an att jag inte kan hålla på så...
    Pratade med barnmorskan som ville att jag skulle testa kopparspiral...
    Men då ökade mensen och jag hade redan innan STORA mensblödningar...
    Jag frågade lite försiktigt om hormonspiralen och hon förklarade att risken att jag skulle få samma problem som med p-piller var väldigt liten eftersom spiralen verkade lokalt...
    så jag chansade...och det var det bästa jag gjort!
    Nu trivs jag till 100% behöver inte oroa mig för graviditeter för spiralen är nästan säkrare än sterilisering och jag har INGEN mens längre!!!

• Fridaaaay

Hej allihopa!
    Min mamma tipsade mig också om spiral idag, hon tålde piller men tyckte dock inte om alla hormonerna! Så man borde kanske ta och kolla upp det.

Nessie
    vart köper man den krämen som bygger upp?

• *Blomman*

Jag är så otroligt glad, nu i helgen var det första gången på 2 år som det inte brände i underlivet efter sex. Mina nya p-piller var verkligen räddningen!

• Fridaaaay

åhh, vad kul! Grattis!!! Vilka p-piller använder dU?

• *Blomman*

Tack!! :)
    Jag använder Yasmin nu. Tidigare olika mini-piller och p-spruta.

• Fridaaaay

Okidoki, och din vestibulit har gått över med dom?

• Nessie

Ovesterin finns att köpa receptfritt på apoteket

• *Blomman*

Fridaaaay
    Ja, om jag nu har haft vestibulit.
    Min gynekolog sa att mini-piller och p-spruta, som jag haft tidigare, har gett mig sköra slemhinnor och därför har jag haft sånna problem vid sex. Mina problem startade då jag började med p-medel och nu efter 3 månaders användande av Yasmin verkar de ha gått över helt.

Svar på tråden vestibulit av p-piller?