• Fridaaaay

vestibulit av p-piller?

Är det sant att man kan få vestibulit av p-piller eller andra preventivmedel?
    Hur botas det? Låter verkligen skrämmande att få det!

• Svar på tråden vestibulit av p-piller?
  • Fridaaaay

Då tål du nog inte gulkroppshormonet, du borde sluta med dom och kanske använda kådis när problemen slutat? DU ska veta att du är inte ensam om det!

• *Blomman*

Jo jag har märkt att jag inte tål gulkroppshormonet och äntligen har jag hittat en gynekolog som förstår det. Det har blivit mycket bättre men bränner fortfarande.

• Fridaaaay

vad använder du för ngt nu då?

• <:3 )~~~~

Är det inte så att alla piller innehåller gulkroppshormon och att det är det som ger effekten av dem?
    (Även p-stav och hormonspiralen innehåller ju gulkroppshormon.)

En annan sida vestibulit.gq.nu/

• bimbim

Jag har haft vestibulit och blev bra igen när jag slutade med p-piller. Jag åt Desolett. Det tog dock nästan ett år att bli bra efter att jag slutat med piller.

• Jolin numera gift!!

jag fick vestibulit av p-piller (som jag bara åt i 3 månader) och led av det tills jag blev gravid (i 2 år)...efter förlossningen var det borta och läkaren förklarade att det handlade om att jag fick tillbaka hormonbalansen i kroppen eller nåt...

• Fridaaaay

Så om man inte tål piller, och isåfall p-stav mm så finns det egentligen bara ett alternativ kvar och det är kondom?

• nano

Fridaaaay

Nej, det finns ju pessar och kopparspiral och p-dator, också. Inte fullt lika säkra, men ändå alternativ.

• Fridaaaay

Jag har inte riktigt greppat vad pessar är?

Svar på tråden vestibulit av p-piller?