vestibulit av p-piller?
Är det sant att man kan få vestibulit av p-piller eller andra preventivmedel?
Hur botas det? Låter verkligen skrämmande att få det!
Är det sant att man kan få vestibulit av p-piller eller andra preventivmedel?
Hur botas det? Låter verkligen skrämmande att få det!
Då tål du nog inte gulkroppshormonet, du borde sluta med dom och kanske använda kådis när problemen slutat? DU ska veta att du är inte ensam om det!
Jo jag har märkt att jag inte tål gulkroppshormonet och äntligen har jag hittat en gynekolog som förstår det. Det har blivit mycket bättre men bränner fortfarande.
vad använder du för ngt nu då?
Är det inte så att alla piller innehåller gulkroppshormon och att det är det som ger effekten av dem?
(Även p-stav och hormonspiralen innehåller ju gulkroppshormon.)
En annan sida vestibulit.gq.nu/
Jag har haft vestibulit och blev bra igen när jag slutade med p-piller. Jag åt Desolett. Det tog dock nästan ett år att bli bra efter att jag slutat med piller.
jag fick vestibulit av p-piller (som jag bara åt i 3 månader) och led av det tills jag blev gravid (i 2 år)...efter förlossningen var det borta och läkaren förklarade att det handlade om att jag fick tillbaka hormonbalansen i kroppen eller nåt...
Så om man inte tål piller, och isåfall p-stav mm så finns det egentligen bara ett alternativ kvar och det är kondom?
Fridaaaay
Nej, det finns ju pessar och kopparspiral och p-dator, också. Inte fullt lika säkra, men ändå alternativ.
Jag har inte riktigt greppat vad pessar är?