• I planerartagen

Stockholm 20 august 2005

Efter sju år och två barn ska det äntligen bli av! Vi har bokat lokal och börjat fundera över allt annat som hör till. Fler än jag som är i samma situation? Det skulle vara skönt att ha några att våndas tillsammans med. Har insett att man lätt snöar in på det här med bröllop när man väl startat...

• Svar på tråden Stockholm 20 august 2005
  • AALF

Förlovad,
    Oroa dig inte, om ni inte får boka kyrka än, så kan ju ingen annan göra det heller. Se bara till och ligga på telefonen när det släpper tiderna. Vi resonerade så här, att det är ju nästintill omöjligt att alla tiderna för den dagen försvinner, det kommer alltid finnas någon tid kvar den dagen om du ringer så fort de släpper tiderna, oavsett om du är den första eller tredje. Kom ihåg att det är fyra helger i augusti. Vilken tid vill ni viga er?

• Förlovad

AALF:

Ja du har rätt..tack för de lugnande orden.
    Vi vill helst ha kl. 15,00 men om någon annan vill ha samma dag och hinner först då väljer de säkert samma.

• AALF

Förlovad
    När får ni "lov" att boka kyrkan?

• Förlovad

AALF:

Efter årskiftet..sent tycker jag men men

• AALF

Förlovad
    Ja det låter sent också tycker jag. Men det kanske beror på själva kyrkan om den är poppis eller inte, har ingen aning faktiskt.

Har du hört av dig till Jannis? Jag fick ett konfirmations email från honom där han bekräftade tiden. Om ni beslutar att viga er tidigare en oss så kanske han hinner med er också, vi ska nämligen "ha honom" från klockan 16.00 (söder om stan)

/AALF

• Förlovad

AALF:
    Ja jag har kontaktat Jannis och han ska fota oss före, någongång runt 13,00 antagligen inne i stan. Gud va skönt, då är det också klart. Kul att vi kunde "dela" på honom

• AALF

Förlovad
    Vad kul att höra att ni fick Jannis ni också. Han verkar jätte bra och er en "kul typ". Bra priser har han också

• Förlovad

AALF:

Han verkar så trevlig också så det känns jättebra! Vilka fina kort vi kommer att få

• LMK

Jag är oxå med i "gänget" för den 20/8.
    Har bokat lokal & kyrka & finslipar på gästlistan nu. Skall börja spana klänning så smått
    Hur går det för Er andra?

• AALF

LMK
    Hej och välkommen till vår tråd

Vi har hunnit med massor (började planera för ett tag sedan)

Än så länge har vi bokat/köpt följande:
    -Klänning
    -Skor
    -Strumpeband
    -Gästbok
    -Sprit
    -Caketopper
    -Kyrka
    -Festlokal
    -Fotograf
    -Smink och hår
    -DJ
    -Festprogram och inbjudningarna (under construction )
    -Blommor (eller rättare sakt florist)
    -Färgtema för dukning m.m
    -Catering m. tårta

Tror inte att jag glömt något... Känns toppen att vara på så god väg, då kan man slappna av lite när det väl börjar närma sig

• Majsan05

Här är ytterligare en! Det var jag som startade tråden för ett tag sedan som "I Planerartagen", men det blev nåt strul så jag bytte signatur.

LMK; vi har inte kommit så himla långt heller. Vi gifter oss borgerligt och kommer att ha vigsel utomhus, vid festlokalen. Vi har bokat den och gjort en första gästlista. Jag tänkte också börja spana klänning. Har inte riktigt bestämt mig för om det blir "riktig" brudklänning eller en "vanlig vit"... Även om det inte blir kyrkovigsel kan man väl ha brudklänning, eller hur?

• AALF

Majsan05
    Var någonstans ska ni ha festen? Jag tycker absolut att du kan ha bröllopsklänning även fast det "bara" är en borgerlig vigsel.

• Majsan05

Vi ska ha festen, och vigseln, på Skärholmens Gård. Det ligger jättevackert vid Mälaren och förhoppningsvis kommer vi att "båta" ut gästerna och själva komma dit med bil. Från vattnet och upp till gården går en grusgång som vi tänkte vandra uppför. Nästan framme vid huset finns en rundel kantad av en låg häck, där tänkte vi ha själva vigseln.

• AALF

Majsan05
    Låter liknande som "Jeppson" arrangemang. Jag tycker det låter oerhört läckert att köra gästerna i båt. Hur mysigt som helst. För ett sådant upplägg tycker jag definitivt att du ska ha en "riktig" brudklänning

• Majsan05

AALF - ja, det är verkligen fånigt att vi planerat samma upplägg helgerna efter varandra. Jag och Jeppsson har till och med "tjattat" om att byta helg - eftersom vi eventuellt skulle föredra helgen innan, den 13/8. Vi får se hur det blir med den saken, men roligt är det i alla fall att vi planerat så lika . Jag tänkte till och med använda samma båt men när jag ringde visade det sig att dom inte ska köra något nästa sommar - och dom hade missat att informera "Jeppson" om detta..!

• AALF

Majsan05
    Wow, ja där ser vi vilken tur att så många av oss bröllops planerare finns här!

Hur långt har du kommit? Kikat på någon speciell klänning eller så? Funderat på mat biten?

• Majsan05

Nja, inte så långt. Insåg när jag började kolla på BT att det gällde att vara ute i tid för att få lokal - så vi började med att bestämma datum och lokal. Nu känns inte resten lika akut. Mat blir det i alla fall! Traditionell trerätters, med vad har vi inte bestämt. Vi ska vara i en lokal som fixar hela kitet - och det känns verkligen skönt! Inte så himla dyrt heller faktist. Jag var så säker på att det skulle komma att kosta multum så jag blev positivt överaskad!

Jag hoppas att min bror vill spela vid vigseln. Han och en kompis har en trubadurduo, och jag har väl helt kallt räknat med att dom kan spela. Men dom bor i norrland så det är ju inte helt säkert. Det blir ju borgerlig vigsel och mitt problem nu är att hitta en vettig vigselförrättare.

Klänning... Jag vet inte varför det känns som en av de svåraste bitarna. Jag har världens grubbel om jag vill ha brudklänning eller vanlig klänning. Jag vill ju vara fin, men inte "gräddbakelse". Jag tycker att brudklänningar kostar lite väl mycket pengar - för något man bara har en gång! Men samtidigt vill man ju kanske inte gå på party i sin bröllopsklänning i alla fall..? Ja, hua int är dä lätt int - som vi säger i norrland!

• AALF

Majsan05
    På vissa amerikanska hemsidor har de fina tärnklänningar som man skulle kunna använda i ditt fall. Dem ligger runt 1000 Kr "bara".

Svar på tråden Stockholm 20 august 2005