• I planerartagen

Stockholm 20 august 2005

Efter sju år och två barn ska det äntligen bli av! Vi har bokat lokal och börjat fundera över allt annat som hör till. Fler än jag som är i samma situation? Det skulle vara skönt att ha några att våndas tillsammans med. Har insett att man lätt snöar in på det här med bröllop när man väl startat...

• Svar på tråden Stockholm 20 august 2005
  • Förlovad

AALF:
    Åhh gud va långt du hunnit! Det är ju jättebra, så slipper man massor sen. Hur kunde du bestämma dig för klänningen? Vad är det för typ? Om jag skulle köpa en nu skulle jag ångra mig tusen gånger innan vigseln. Spriten, är den köpt här?
    Det där med släktvapnet låter ju jättebra, fin idé.
    Jag har också kännt att jag måste göra lite klart redan nu då man har ett år på sig, så man inte står där med allt i sista minuten.

• AALF

Förlovad,
    Klänningen köpte jag privat av en tjej som ångrat sig. Det är en mycket enkel, off shoulder klänning med stenar på livet, precis i min smak. Jag resonerade så här, ångrar jag mig är det bara att sälja den och köpa en ny eftersom jag gjorde ett sådant bra kap när jag köpte den.

Spriten köpte vi i Tyskland i sommras. Vodka, Bacardi, Wiskey, Martini och Gin. Sen kommer vi att få vinet och champagnen av mina svärföräldrar och de köper dem i jul nere i Frankrike. Ölen får vi inhandla vid ett senare tillfälle eftersom den är "färsk".

Vad gäller att handla lite då och då under året är det ju super. Samtidigt fick jag ett tips av en annan tjej på BT att önska sig saker på vägen typ vid jul och födelsedag (vi fyller båda år på vintern/våren). Då kan man ju önska sig ett presentkort hos frisör och make-up, presentkort hos en blomsteraffär m.m

Glömde säga att fotograf även är bokat

Ja, jag gillar verkligen idén med släktvapnet det blir personligt och bra.

• Förlovad

Ja det verkar som du tänker precis som jag. Det där med drickan har jag också tänkt göra likadant med. Köpa starkare grejer innan som håller..och sen köpa vin och öl. Vi har vänner som brukar vara i Tyskland så vi ska kolla om de kan hjälpa oss med det.

Ja det är ju jättebra om man kan önska sig lite till födelsedagspresent och julklapp.

Fotografen också hi hi du jobbar på..
    Är det någon man kunnat läsa om här på bröllopstorget?

Klänningen lät också som den var jättevacker! Roligt att du hittat en du gillar..

• AALF

Förlovad,
    Fotografen är ofta omtalad här på BT, det är Jannis. Jag har läst både ris och ros om honom, men "risen" har kommit från endast en och samma person, fast vid olika tillfällen. Jannis verkar perfekt för våra önskningar och han är billig också! Super trevlig att ha att göra med. Vi tar "bara" porträttfoto, samt utanför kyrkan (riskastning) och på brudföljet. På festen har vi engångskameror eller liknande då vi gärna ser att korten är lite mer "levande" och inte så "stageade".

• AALF

Idag är det precis 1 år tills vi gifter oss

• Förlovad

AALF
    Näää vad jobbigt för mig! Har också funderat på Jannis!! Ha ha ja det får bli någon annan för vår del. När vigs ni?

• AALF

Förlovad
    Vi vigs klockan 15.00.

• Förlovad

AALF:

Attans du snodde honom

• AALF

Förlovad,
    Det är ju helt otroligt hur snabbt ute man måste vara. När jag bokade kyrkan till exempel så ringde jag exakt när växeln öppnat den dagen de släppte tiderna och då blev jag ut puffad ur kön och när jag kom fram typ 10 minuter senare, då var en tid redan uppbokad på "vår dag". Helt otroligt!

• Förlovad

AALF:
    Ja det är något som oroar mig då vi ej fått boka kyrkan än

Svar på tråden Stockholm 20 august 2005