• I planerartagen

Stockholm 20 august 2005

Efter sju år och två barn ska det äntligen bli av! Vi har bokat lokal och börjat fundera över allt annat som hör till. Fler än jag som är i samma situation? Det skulle vara skönt att ha några att våndas tillsammans med. Har insett att man lätt snöar in på det här med bröllop när man väl startat...

• Svar på tråden Stockholm 20 august 2005
  • AALF

Hej och välkommen i klubben
    Vi är många har som gifter oss i augusti nästa år. Själv gifter jag mig den 20 augusti 2005. Leta runt lite bland lite äldre trådar så hittar du oss!

• AALF

Jag gör ett nytt försök och puffar upp tråden lite för att se om det finns fler av oss den 20/8-2005

• Påfågelbrud

Samma datum här! Gifter mig också i Stockholmsområdet och planerar för fullt.

• AALF

Påfågelbrud

I vilken Kyrka gifter du dig?

• Påfågelbrud

Taxinge Kyrka, och festen blir på Taxinge Slott. Där är det hur fint som helst. Du då, AALF?

• AALF

Påfågelbrud,

Vi gifter oss i Tyresö Kyrka och har festen på Tyresö Bygdegård

• Förlovad

Hej!!
    Jag me! Kul att det är flera samma datum.

Håller på och bökar med förslag till text och utförande av inbjudningskorten.

• AALF

Förlovad,
    Har ni bestämt er för vart ni ska vara än?

• Förlovad

Ja, det blir ute på värmdö. Vad har ni hunnit med? Är något klart och bestämt? Vi har lokal bokad. Ska test trycka inbjudningskort med informationsblad idag så man får se hur det kommer att se ut. Tärnor och marsalker är tillfrågade och klara. Toastmaster tillfrågad. Catering bestämd (en vän) Ha ha det är så roligt att planera och jag vill helst försöka göra så mycket man kan tidigt så man inte har allt månaden innan vigseln.
    / Ciao

• AALF

Förlovad,
    Vi har hunnit en bra bit faktiskt. Tyresö Kyrka är bokat, likaså Tyresö Bygdegård med catering och tårta. Klänningen är redan köpt, samt strumpeband, brudpar till tårtan, gästbok och sprit till baren. Känns skönt att kunna köpa på sig lite då och då allt eftersom så slipper det bli så mycket i slutändan. Tärnorna och marsalkarna samt Maid of Honor och Bestman är tillfrågade och Toastmaster med. Jag har pulat med både festprogram och inbjudan och beställt en liten stämpel av mitt blivande släktvapen att ha på placeringskorten. Hela vårt bröllop är inspirerat av släktvapnet (till den släkten jag gifter mig in i) och färgtemat kommer även därifrån (beige, vinrött och lite lite guld). Samma färger gäller förstås även för dukar, servetter, tärnklänningar och mina blommor. Så jag måste säga att det rullar på Känns bra att kunna slappna av (så gott det går) veckorna innan vigseln och ha det mesta gjort.

Svar på tråden Stockholm 20 august 2005