• miafia

Små "presenter" vid bordet till Gäster??

Hej på Er alla.
    Jag undrar om det är någon som tänker ha små askar eller tyg påsar som gåva till gästerna? Vad tänker ni lägga där i isåfall?

• Svar på tråden Små "presenter" vid bordet till Gäster??
  • Mrs Rocha

Några förslag är:
    -Fin inslagen chokladbit
    -Liten hård ask med mints
    -Vacker liten lapp där det står ett kul minne ni haft tillsammans.
    -en sådan där liten plast raket som när man drar i ett snöre kommer det konfetti ut.
    haha

• Lilla

Vi kommer ha små vita askar (ca 5 cm) med silversnöre. På dessa kommer bordsplaceringslappen fästas och i dem kommer lite fint choklad ligga. Hoppas det blir bra.

• jazzkatten

*puffar upp*

Jag vill gärna höra fler idéer!

• Jeppson

Vi ska antingen göra små askar som Lilla säger fast med lavendelfärgade band:
    f2.pg.photos.yahoo.com/ph/erajest/detail&.dnm=e66d.jpg

Alternativet är att göra små påsar med te. En sån här påse: f2.pg.photos.yahoo.com/ph/erajest/detail&.dnm=1d74.jpg
    Eller en sån här:
    f2.pg.photos.yahoo.com/ph/erajest/detail&.dnm=5884.jpg

Sen kan man ju ha lyckokakor som någon här hade, eller små flaskor med olja och nån krydda eller citronskal eller nåt (tänk bara på att de inte får läcka!). Små fina kryddpåsar är ju trevligt också. :)

• MsKingston

Om själva bröllopet inte är så strikt och man vill ha lite skoj kan man ju lägga i lite skämt- och partyprylar som tex en "partyraket" som Mrs Rocha sa.

Om man har tid på sig och känner sina gäster väl kan man lägga i något personligt. Ex; Till Martin som är matintresserad kan man lägga kryddor osv.

• jazzkatten

Nu kom jag på en idé!
    Man kan ju faktiskt bränna en CD med några av sina favoritkärlekslåtar...kostar ju så lite med CDR-skivor nu förtiden, och bränna kan man ju göra medan man tex fixar inbjudningarna.
    Jag vill gärna ha nått som har med oss att göra och vi håller på med musik

Vad tror ni om detta?

• Cassandra

Jappson

Hoppas att du inte miss tycker men jag tittade vidare o: i din plannering och skona var ju helt underbara. Hur mycker fick du betala för dom?

• Jeppson

Cassandra:
    Det är helt OK, sidan är ju öppen! :)
    Visst är de bedårande, men tyvärr har jag inte köpt dem än. Men jag vill, och ska!! :)
    Om du klickar upp skorna tror jag det står webadressen till dem. Kanske kan man köpa dem där direkt!

• Jönköpingsbruden

Ska inte ha presenter till gästerna. Visst, det är alltid kul med en present och jag vill inte vara någon glädjedödare, men personligen jag tycker inte om den amerikanska trenden att bröllopet ska vara så påkostat som möjligt. Visst, kanske en trevlig gest, men också väldigt onödig, tycker jag...

Svar på tråden Små "presenter" vid bordet till Gäster??