• julivärdinna

Vykort från gästerna till brudparet

På ett bröllop som jag var på för något år sedan hade värdinnorna gjort egna vykort som de delade ut till oss gäster. Brudparets namn och adress var förtryck och vi fick en speciell vecka som vi skulle skicka kortet.
    Jag sitter nu och ska göra något liknande till bröllopet där jag ska vara värdinna, men vet inte vad jag ska skriva på framsidan. Kommer heller inte ihåg vad de hade skrivit på kortet som vi fick. Någon som har något tips!!!! Har skrivit "Tack för att vi fick kommer på ert bröllop" och "Tack för senast" men skulle vilja ha några till alternativ.

• Svar på tråden Vykort från gästerna till brudparet
  • julivärdinna

Tack! Dina förslag passar jättebra :)

• julivärdinna

safty:
    Gästerna ska inte tacka oss som värdpar utan tacka brudparet. Det är inte heller meningen att det ska vara som ett tackkort, utan att det händer något kul för brudparet under ett helt år framåt.

På "insidan" av vykortet står det att brudparet är berättigade det som avsändaren kryssar för, en middag, barn- och hundpassning när det behövs, en spelkväll med tilltugg eller något annat (som avsändaren själv bestämmer).
    Vykortet blir alltså som ett litet presentkort.

• julivärdinna

Tant Pernilla:
    Poängen är som MsKingston skriver att det ska dimpa ner några roliga kort i brudparets brevlåda under ett års tid.

MsKingston:
    Du har helt rätt!
    Anledningen till att jag vill ha något på framsidan är för att det är väldigt få av gästerna som är som du, som gärna hittar på och skriver själva. Egentligen kan det lika gärna vara en bild på framsidan, men jag tyckte att det skulle vara kul om det stod något istället.

Svar på tråden Vykort från gästerna till brudparet