• julivärdinna

Vykort från gästerna till brudparet

På ett bröllop som jag var på för något år sedan hade värdinnorna gjort egna vykort som de delade ut till oss gäster. Brudparets namn och adress var förtryck och vi fick en speciell vecka som vi skulle skicka kortet.
    Jag sitter nu och ska göra något liknande till bröllopet där jag ska vara värdinna, men vet inte vad jag ska skriva på framsidan. Kommer heller inte ihåg vad de hade skrivit på kortet som vi fick. Någon som har något tips!!!! Har skrivit "Tack för att vi fick kommer på ert bröllop" och "Tack för senast" men skulle vilja ha några till alternativ.

• Svar på tråden Vykort från gästerna till brudparet
  • W2Bsoon

Kanske nå´t lite roligt... "Nu har vi hämtat oss", "Dagen efter var inte lika rolig som dagen före" (men då är ju det en förutsättning att alla varit berusade
    ), "Vilken fest"... Ja, eller nå´t... Hmmmm...

• sommar 04

Min mamma delade ut föradresserade kuvert och veckonummer till alla skrivkunniga på vårt bröllop. Sen är det upp till gästerna att fylla kuvertet med den hälsning de önskar.

Det gick dessutom runt ett block där alla fick skriva råd till oss och sedan tejpa igen. Återstår att se när vi ska öppna och läsa.

Känn dig fri att sno idéerna!

• Katt

Vi hade så roligt på ert bröllop 24/8 2004!
    Tack för en oförglömmlig dag när ni blev man och hustru!
    Grattis på ett årsdagen!
    Osv. Några exempel i alla fall!
    På framsidan skulle jag nog bara skriva ordet Tack!

• julivärdinna

Tack! Dina förslag passar jättebra :)

• safety

Blir det inte lite konstigt att dela ut tackkort som gästerna ska skicka för att tacka er? Ok men en rolig hälsning, men tack känns inget vidare.

Har jag helt missuppfattat syftet med korten? De kan väl vara helt blanka så varje gäst själv får skriva sin hälsning eller bara ha en bröllopsaktig bild på framsidan. Lägg ut pennor på borden efter maten så får alla teckna sina egna framsidor och skriva sina hälsningar.

• julivärdinna

safty:
    Gästerna ska inte tacka oss som värdpar utan tacka brudparet. Det är inte heller meningen att det ska vara som ett tackkort, utan att det händer något kul för brudparet under ett helt år framåt.

På "insidan" av vykortet står det att brudparet är berättigade det som avsändaren kryssar för, en middag, barn- och hundpassning när det behövs, en spelkväll med tilltugg eller något annat (som avsändaren själv bestämmer).
    Vykortet blir alltså som ett litet presentkort.

• Tant Pernilla

Ja, det känns ju lite skumt om man som gäst tror att det kommer från brudparet... Man får nog i så fall se till att man som gäst förstår att det är värdparet som delar ut kortet...men ändå...

Kanske en kul idé, men jag skulle nog föredra att få spontana kort i stället... Sån är jag!

• MsKingston

Jag har förstått poängen med det hela, att det en gång i veckan under ett år ska dimpa ner ett kort i lådan hos brudparet.

Men det jag inte riktigt förstår är att varför ska man förskriva en hälsning på kortet. Varför inte, som safety sa, ha blanka kort isf. Så gästen själv får fylla i en hälsning. Annars kan man väl lika bra skicka korten till sig själv.

För övrigt så skulle jag nog som gäst tycka att det var lite fånigt. Jag skriver gärna mina egna tackkort, på mina egenhändigt tillverkade kort, med min egna personliga hälsning. Lite tråkigt att bara ha som "uppgift" att springa till postlådan en viss vecka.

Rätta mig gärna om jag missförstått hela grejen. Jag kanske är helt ute och cyklar.
    :o:o

• julivärdinna

Tant Pernilla:
    Poängen är som MsKingston skriver att det ska dimpa ner några roliga kort i brudparets brevlåda under ett års tid.

MsKingston:
    Du har helt rätt!
    Anledningen till att jag vill ha något på framsidan är för att det är väldigt få av gästerna som är som du, som gärna hittar på och skriver själva. Egentligen kan det lika gärna vara en bild på framsidan, men jag tyckte att det skulle vara kul om det stod något istället.

• MsKingston

Jag har isf en ide om bilden på kortet, fast det funkar ju inte om ni ska dela ut korten på bröllopet.

Man kan ha foto från bröllopet på gästen som ska skicka kortet. Isf kan ni ju skicka vykorten tillsammans med era tackkort.

• Tant Pernilla

Jo, alltså, jag förstod poängen, men jag tycker ändå att det är roligare med spontana kort...!

Och som gäst skulle jag garanterat glömma att posta mitt kort vecka 7 nästa år...

Men - som sagt - det är ju vad jag tycker.

• Ananas

På ett bröllop jag var på förra sommaren hade ett par som inte kunde vara med på bröllopet skickat med några andra tepåsar med en bit papper runt. På lappen skulle man skriva en hälsning och sedan sätta ihop igen runt tepåsen med ett gem. Dessa påsar las sedan i en burk som brudparet fick.
    Sedan när det blev tedrickarsäsong (kanske mysigare med en balja te på hösten) så satte brudparet igång med att använda tepåsarna och kunde då läsa våra hälsningar!

Kul idé tycker jag.

Svar på tråden Vykort från gästerna till brudparet