• Liberta

Måste man ha strumpbyxor till sandaletter med öppen tå?

Jag är alltså gäst på bröllopet och ska ha knäkort klänning och remsandaletter med öppen tå. Får höra så många olika bud. Vet att det finns specialstrumpbyxor med öppet för tårna men är det verkligen snyggt? Det är klädsel kavaj.

Kan tilläggas att mina ben är fula och ärriga efter för många sönderkliade myggbett så jag har gärnaa strumpbyxor. Vill bara inte att det ska se konstigt ut med skorna!

• Svar på tråden Måste man ha strumpbyxor till sandaletter med öppen tå?
  • snuzan

Finns det verkligen regler för sådant. Finns det nu det, hade jag inte brytt mig om det, utan tagit det som jag kände mig mest bekväm i... Lycka till (jag hade nog inte valt en strumpbyxa till en sandalett med öppen tå;)

• Lilla Karin

Jag såg strumpor med "hål" för tårna, men jag funderade hur det ska funka. Man måste ju ha sandaler som har "bandet" precis där strumpbyxorna börjar. Hur vet man det? Och hur blir det när man går? Rör sig inte strumpan då och kanske veckar sig utan för "bandet" på sandalen? Jag skulle ta vanliga strumpbyxor, om det inte är sandaler som har någon grej man ska ha mellan tårna, då blir det så klart svårt!

• HannaK

Usch, jag gillar verkligen inte att ha strumpbyxor när jag har skor där tårna tittar fram. Ser för jäkligt ut! Kan du inte ha några andra hela skor om du _måste_ ha strumpbyxor då? Så skulle jag ha gjort!

• Liberta

Nja jag skippar nog helst strumpbyxorna då. Det är ju remsandaler så det är inte mycket av foten som täcks. jag får väl sola benen ordentligt också så att mina myggbettsärr bleknar .

• Fenomena

Jag brukar köpa "invisible tights" på Lindex (fd sandal toe), utan tåförstärkning. De jag köper är i 10 DEN, halvblanka och puderfärgade. De syns inte på!

• StinaS

Tänkte precis som du Fenomena att det finns ju strumpor som är alldeles genomskinliga i tårna. Det har jag använt. Sedan tycker jag för min del att det är helt ok att gå utan strumpor när det är sommar.

• Maria A

Jag halkar oftast omkring i sandaler och tycker att tunnstrumpor för sandal utan förstärkning i tårna med silikonpluppar under är suveräna. Syns inte alls framme i tån!

• Liberta

Maria A, var hittar man sådana strumpbyxor med silikonpluppar?

• Maria A

Liberta: Kommer inte ihåg om det var Lindex eller Twilfit. De har hållit bra och jag kollade hur många strumpor som helst inför bröllopet.

• Missen2004

Jag ska på bröllop nästa söndag och då har jag också en kortklänning och högklackade sandaletter.

Vill inte ha strumpbyxor om det är varmt och stay-ups är alltid för korta för mig (har längre ben än vanligt). Men tror nog att om det blir kalt så ska jag ändå köpa ett par sådana där "open toe" strumpor på Lindex.

Enligt vad jag vet, så finns det inga regler om man måste eller inte ha strumpor som kvinna..bara att köra som man själv tycker

Svar på tråden Måste man ha strumpbyxor till sandaletter med öppen tå?