• Cassiopeja

Yngre kille?

Hej!

Jag, som alltid har varit ihop med äldre grabbar, har nu hittat en liten pojke som är 5 år yngre! (Jag är 30 och han 25.)
    Tog mig lång tid att kunna besvara hans uppvaktning då det kändes främmande för mig att ha en yngre kille, men jag förlikade mig med tanken som tur var!
    Men det känns fortfarande lite "förbjudet" att ha den här vackra pojkkroppen i sängen när jag är van vid 40-50 åriga "gubbar".
    Nu är jag lite nyfiken på hur vanligt det här är, finns det några här som har yngre killar och i så fall HUR unga?
    Och ni som har erfarenheter av yngre grabbar, vilka fördelar finns?

• Svar på tråden Yngre kille?
  • MissRut

Leone: Inte bor de händelsevis kring Zinkensdamm i Stockholm?

• madelyn

Min kille är 12 år äldre än mig. Ingen av hans kompisar tycker att det är nåt konstigt med det. Åldern är bara en siffra

• hybris

Min sambo är sex år yngre. Jag är 40, han är 34. Har bara goda erfarenheter av yngre män

• Bröllopstokiig

Jag gifter mig med min 3år yngre kille i september...

• CyberPet

De senaste karlarna i mitt liv har varit yngre. Min make är 9 år yngre än mig och det funkar underbart bra! Jag fyller 42 och han fyller 33 i höst. :D

Petra

• StinaS

Min sambo är också 12 år yngre. Fem år tycker jag egentligen inte är någon direkt ålderskillnad åt någondera hållet.

• Gift Anna

Min älskade make är 1 år yngre än mig, jag fyller 24 i år och han har fyllt 23.
    Vi gifte oss det året vi fyllde 22 resp. 21 år.
    Åldersskillnaden märks inte alls, det känns snarare som han är äldre än mig ,vilket ånga även tror.

• Charlize

Min man är fyra år yngre än mej. Fast den skillnaden märks inte. Han är äldre i sättet, och jag är väl lite yngre istället... Så vi kompletterar varandra perfekt! :)

Jag tycker inte tat man ska vara så fixerad vid ålder. Känns det rätt så spelar det väl ingen roll om han är yngre eller äldre?

• Lena K

herregud... anser att åldern enbart är en siffra, eftersom människors mognad skiljer så enormt mycket. Min blivande är 14 år yngre än mig, men vem tänker på det??? Varken familj eller vänner tänker på det eftersom vi har kommit till samma stadie i vår mognad....
    Genom att strunta i ålderskillnaden så har vi funnit varandras perfekta spegelbild... själsfränder.
    Ni som blir kära i någon som är yngre, ta vara på kärleken och stirra er inte blinda på ålderskillnader o siffror.
    Lyckat till er alla!

• Lena K

...vill tillägga också att jag tycker du uppför dig lite kränkande och utan respekt mot din kille när du skriver om honom som 'en liten pojke'.... en kille på 25år KAN vara bra mycket mer mogen än en annan kille på 30år... betyder det då att 30-åring ändå passar dig bättre och kan kallas en man?
    Bara en undran....

• Jasmi

Min nye är 7 år yngre än mig, jag 35 och han 28 och DET har jag inga som helst problem med. Det jag däremot funderar över och som vi har diskuterat är barn.... jag har nämligen 3 och han 0 . Men vår inställning är är att vi inte ser någon mening i att avstå från det underbara vi har "bara för kanske att om" han vill ha barn i framtiden. Jag hade ju inte tänkt mig fler....

• sudali

Jag 35 han 27, med andra ord så är jag 8 år äldre. Det funkar bra.... jag hade lite ålders nojja ibörjan.

Jag hahade två barn sedan innan, och ett tilsammans med min sambo.

• Cassiopeja

LENA K...

Inte alls meningen att låta kränkande mot min kille genom att kalla honom för "en liten pojke"! Var väl meningen att de orden skulle visa hur jag tänkte om honom i början, innan vi blev tillsammans. Vi (han och jag) brukar skoja om det nu och jag kallar honom då för min "lilla skitunge" el.dyl och han mig för "tant"..
    Men han är man på alla plan jag kan önska mig!
    Vet att åldern inte har med kärlek att göra och att detta bara finns i huvudet på mig, kanske rädd att känna mig gammal eller att han ska tycka att mina barn som är 10 och 7 år gamla, är jobbiga eftersom han inte har några egna och är van vid yngre tjejer utan barn! Jag är ju van att vara den som är ung och vacker, när jag träffar äldre karlar!
    MEN dessa tankar börjar gå över, han gör mig glad och lycklig och han och barnen gillar varandra! Allt funkar kanon..

• StinaS

Cassiopeja - jag tycker INTE att fem år är någon större åldersskillnad. Man är inte från olika generationer och man är inte i några olika faser när man blir gammal. Om den ena går i pension bara något år tidigare så blir man pensionärer ungefär samtidigt. Fem år är väl en ganska vanlig skillnad. Jag kan inte alls förstå att du kan känna dig nojig över så liten åldersskillnad. För mig är man ungefär lika gamla (kompisar eller partners) om man är fem år plus eller minus.

• Lena K

Hej igen!

Om allt känns bra... följ då känslan! Han tycker såklart att du är vacker, trots att du är äldre än honom, annars hade du inte betytt så mycket för honom, eller hur?

Kör hårt, njut av livet och allt det har att erbjuda!!!

You go girl!

• *Juniphé*

Min karl är 2,5 år yngre än mig. Det kändes lite jobbigt när vi träffades och jag var då nyss fyllda 19 och han 16... Men ohhh, så kär jag var (och är fortfarande nu 7 år senare).

Jag gick på högskola och han på gymnasiet.

Fördelar? Tjaaa... vet faktiskt inte, han är rätt så "mogen" som person... jag ser honom som ett par år äldre än mig ibland.
    Fast å andra sidan kan han också bete sig som en 3-åring ibland också. Men han är ju bara människa.

• *Blomman*

*Juniphé*

Din historia låter nästan precis som min. :)

Svar på tråden Yngre kille?