• agustibrud

21 augusti - 45 dagar kvar

Hallå!
    Jag tappar alltid bort alla 21.or. Börjar bli lite ont om tid, men jag längtar sååå mycket efter att bli fru A. Har ni mycket kvar att planera. Vet ej vad vi ska ha för in och utgångsmarsch i kyrkan. Kan man ha en solosång (from this moment) på vägen ut? Vad ska ni ha för musik i kyrkan. Är det någon som har tips på buffemat på festen, vi hade tänkt kallt + pot.sallad, vet ej om det är tråkigt. Var kan jag få tag på vit marsipanlock till tårtan? snälla hjälp mej.

• Svar på tråden 21 augusti - 45 dagar kvar
  • Lilla Karin

Ja!

Har ni andra mycket kvar att fixa. Jag sitter och tycker att jag har koll på det mesta, men nu börjar jag tro att jag istället har missat massor som man borde tänka på!

• Fru ström 21/8 -04

Jag tänker massor på allt just nu .
    Drömmer om att ringen inte alls är så som jag ville och att man snubblar och att klänningen inte passar ,men det gör den ju men man tänker så grymt mycket när man sover .
    Ska prata med de som ska fixa maten , och hämta ut ringar den 4 aug sen ska vi skriva ut vigsel och fest program om 2 vackor typ . sen är det inget mer att förbereda som jag vet nu dyker säkert upp nåt känner jag på mej !
    Ska prata med prästen och öva om en vecka . nervös men väldigt kul !
    Vad har ni kvar att göra ?

• Lilla Karin

Jag ska hämta min ring vilken dag som helst, den skall ha varit klar sen den 9:e, men jag har varit bortrest. Det ska bli spännande.

Vi ska planera lite mer för maten och hur det ska vara. Sen har mer än hälften av alla gäster inte osat än, men när de har gjort det ska vi börja med bordsplaceringen. Den verkar svår. Honnörsbordet är klart, och det känns bra, för det är en sån sak som folk kan ha en massa åsikter om. Men nu är det som det är, så får folk hålla sina klagomål för sig själva.

• Skänninge

Hej 21:or!
    Visst börjar det bli nervöst ändå. HAr planerat i ett år nu men när almanackan visade 21 juli gick det upp för mig att nu börjar det faktiskt dra ihop sig... Känns som om vi planeringsmässigt ligger bra till - men nu räcker ju inte det längre nu ska ju allt praktiskt göras också.... Bokade iallafall bröllopsresan i veckan och fick biljetterna idag! Träffar prästen nästa vecka och provgår. Testade mina underkläder idag (passade på när karln inte var hemma)och jag har visst lyckats köpa fel storlek på trosorna Tur att jag kollade...

• persika

Nu känns allt lite bättre.
    Men gudar så fort tiden går. På måndag ska vi fixa en hel del grejor, pröva vilken tårta vi vill ha samt pröva menyn.
    Spännande.

• Lilla Karin

Idag ska jag hämta ringen, mycket spännande!

Vi ska även leta efter något som min blivande man kan ha till skjortan, typ fluga eller så, det känns lite svårt faktiskt.

Sen ska jag även på jakt efter de berömda oasishållarna,

• Lilla Karin

Nu har jag hämtat ringen, den är superfin, har provat den 5 gånger redan! Har även lämnat in våra förlovningsringar för putsning... känns tomt. Köpte en oasishållare, och en massa extra oasis, så får jag se om det går att karva till en utbytesbit. Köpte massor med simpla blommor också för att testgöra en bukett, ska bli kul. Jag är en väldigt pysslig typ, tycker nästan att pysslandet är det roligaste av allt. Hittar på hur mycket saker som helst som kan man producera bara för man ska ha bröllop! Så skönt med en ursäkt!

• mamma2

Ojoj fyra veckor idag! Blev hippad förra helgen hade det så roligt, nu bara längtar jag dill dagenD.

• Lilla Karin

Nu har vi försökt knyta fluga, det var mycket underhållande och blev inte det minsta likt en fluga, tur man har 4 veckor på sig!

• Lilla Karin

Var har ni tagit vägen alla 21:or? Eller springer ni omkring hemma å stressar med allt och inte har tid att skriva här?

• röd ros

just nu ser allt bra ut. men det e mindre än en månad kvar, allt kan hända. ringarna e hämtade, så perfekta dom kan va dom uppfyllde mina förväntningar. skall o prata med prästen i dag, så ikväll kan vi nog börja att skisa på kyrkoprogramet.

• röd ros

glömde svara på vit marsipan. du kan kanske fråga på konditori om du kan få köpa. annars så finns det något som heter sugarpaste som man kan köpa på panduro hobby. har själv användigt den, den var lite svårjobbad innan man kom in i tekniken. men den blev väldigt jämn o fin.

• PyttiPanna

Hej alla andra 21:or... Jag har inte varit med i loopen tidigare men nu börjar det verkligen dra ihop sig.... inte många dagar kvar. Vi gifter också oss den 21:a, i Skåne, så jag planerar bröllopet på distans (från Sthlm) och det är minst sagt stressfullt. Det är så många tankar som snurrar att jag har svårt att sova just nu. Men jag får väl böta för att jag inte har kört på tillräckligt innan. Kyrkoprogram, menyer, frisör, make, skor och ja... Men det känns ändå som det är under kontroll. Eller? Vart skall ni andra 21:or gifta er någonstans????

• mamma2

I Lycke heter det alldeleds vid havet. Ligger utanför Kungälv. Om det säger er nåt. På västkusten!

• Lilla Karin

Jag ska gifta mig i Solna Kyrka och ha festen utanför Uppsala.

• Anna - 2004

En till som planerar på distans från Sthlm för ett Skåne-bröllop. Vi gifter oss på Bäckaskog Slott. Känner mig faktiskt väldigt lugn. Nästan lite för lugn. Skulle vilja känna lite fjärilar ibland så att man vet att det är verkligt. Tror inte att jag har fattat riktigt ännu, trots att vi har planerat i ett år...

• PyttiPanna

Ytterligare en Anna som planerar bröllop i Skåne från Sthlm... iof är inte Anna världens ovanligaste namn, men kul ändå! Vi gifter oss i Fågeltofta och har senda bröllopsmottagning på Kronovalls Slott. Vet inte om du har tittat på det när du gick igenom alla alternativ, eller ni hade kanske redan bestämt er för Bäckaskog?
    Jag känner mig inte så lugn men det har nog att göra med att min blivande friade för 6 månader sedan så det har varit lite av en spurt att få ihop allt, men i och för sig tvivlar jag på att jag hade fått tummen ur innan ändå ;) Idag hoppade vår solist som skall sjunga i kyrkan av....ja ja, vad är en bal på slottet! Det löser sig säkert.

• Anna - 2004

Pyttipanna,
    Nej vi utgick ifrån Sölvesborg där jag kommer ifrån och Bäckaskog låg närmast. När vi kom dit kände vi direkt att där ville vi va! Det blev inte sämre av att Inger som är ansvarig för bröllopen där är helt suverän!

• Jönköpingsbruden

Ska också gifta mig den 21:a, i Jönköping. Ska bli himla kul, men jag har nog inte fattat att det är så kort tid kvar. Känner mig inte särskilt stressad... Hu gör man för att fatta att det snart är dags?
    Har ganska mycket kvar att ordna. Bordsplaceringar, vigsekakten (ordning och så), kyrkoprogram samt att prata md prästen. Annars är nog det mesta fixat, tror jag.

• Lilla Karin

Om man börjar läsa och följa trådarna här börjar man fatta att det är nära och rätt kul. Annars har jag hela tiden haft inställningen "Det är gott om tid" och nu börjar jag nästan sörja att det snart är över

Svar på tråden 21 augusti - 45 dagar kvar