• Bröllopstokiig

Morgongåva till honom?

Jag vill ge min blivande man en morgongåva, men fantasin är inte någon höjdare. Är det någon som har några tips? Manschettknappar känns tråkigt...

• Svar på tråden Morgongåva till honom?
  • Bröllopstokiig

Vi har oxå allt! Men jag har 2 alternativ; en cigarrtändare eller pengar till hemma-biosystemet. Tyvärr kostar cigarrtändare 500 kr eller från 3000 kr och uppåt - var är mellantingen? så ofta röker han inte cigarr!

• Bröllopstokiig

Jag ska ge min blivande en tjockare guldkedja eller in graverad klocka samt ett fint tal.

• Bröllopstokiig

Jag tycker att du ska ge din bivande make en keyboard i morgongåva om han är musikalisk!

• Bröllopstokiig

Jag ska ge en akustisk gitarr, det har han drömt o länge. Har svårt att få hem den bara, tar ju lite plats att gömma så jag har den hos en kompis så länge som ska fixa den till platsen vi ska vara på på bröllopsnatten.

• Bröllopstokiig

Jag tänkte ge en sån där pösfåtölj (som grabbarna har i Friends). Det har han alltid velat ha och förhoppningsvis håller den resten av livet (eller nästan iallafall). Den ska bara vara hans och ingen annan ska få använda den. Fast dyrt blir det förstås, men jag har råd!

• Bröllopstokiig

Hej!
    Jag funderar på en tavla som jag kan skriva något på baksidan på. Den kommer han se varje dag. Men leatherman med gravering var också en bra idé!

• Bröllopstokiig

Hej flickor!
    Jag förstår verkligen att alla inte vill göra ett fotoalbum med lite sensuella bilder på sig själv, och jag tycker själv att det är lite läskigt, men jag hade nog tänkt göra det ändå. Delvis för att min make och jag kommer leva på olika platser ca ett halvår efter bröllopet och då vill man ju att han ska ha lite underhållning. Men jag hade däremot tänk varva sidorna med bilder med lite "dagboks" text. T ex när man visste att man var kär i sin partner. Kanske någon hemlis som är lite rolig, det mest romantiska ögonblicket, handligen som skett , vad det är hos sin partner man älskar mest både i personlighet och utseende osv. Det finns massor jag vill att min partner ska veta för att han ska förstå hur mycket jag älskar honom. På så sätt blir de fina bilderna de yttre av mej och genom texten får han det innre av mej...

Jag tyckte det var en trevlig ide...

• Bröllopstokiig

själv skulle jag inte vilja fotas halv naken men din ide verkar super bra. nån som har tips på nån lite billigare morgongåva?

• Bröllopstokiig

Jag kan tipsa om en bra bok som heter "Snyggt". Min fästman fick den i födelsedagspresent och den innehåller ALLT en man behöver veta; hur man klär sig korrekt, hur man knyter en slips, hur man blandar goda drinkar, vett och etikett, info om olika vindistrikt...ja allt möjligt. Jag kommer inte ihåg vad författaren heter, men han skriver väldigt roligt. Den har ett silvrigt omslag och gör sig bra på soffbordet.

• Bröllopstokiig

En jättebra bok!! Köpte den senast igår i present till en kompis. Min blivande har den sedan länge (så är han perfekt oxå).
    Fler tips; en reseguide till det ställe ni "honeymoonar" på. Eller en sån där riktig ryggsäck, som man bör ha om man reser runt. Beroende på vart ni ska förstås.

Svar på tråden Morgongåva till honom?