Jag har inget intresse av att ha vänner som inte betyder så mkt...
Eller hur man nu ska säga...
Jag har en bästa väninna, en kompis jag vet finns där ALLTID för mig, en sån som jag vet skulle avbryta semestern i spanien om jag ringde och behövde henne...Hon och jag har varit kompisar sedan vi var 10 år (alltså 15 år)
vi klickade första dan och var bästisar sedan dess...vid gymnasiet gick hon åt ena hållet och jag åt andra och vi gled isär...
1 år efter studenten flyttade jag till stockholm och hon hade en pojkvän som bodde där så jag ringde henne och sa att vi kunde träffas om hon var uppe på besök...hon hade flyttat tid 4 dagar efter mig...Vi träffades och vägarna möttes igen...
Att flytta hem från stockholm var ett svårt beslut att ta för mig, hade inget där egentligen men min bästa vän bor där...
Sedan har jag min lillasyster. Hon vet ALLT om mig, precis allt...
Hon växte upp med samma skit som jag, jag var äldre än henne och tog snabbt på mig rollen som hennes mamma när vår mamma inte skötte det jobbet...Nu är jag 25 och hon 20 år och det går inte att leka mamma längre ;) Vi är nu bästa vänner, och hon bor hemma hos oss.
Utöver dessa 2 nära vänner har jag en kompis som jag blev kompis med på gymnasiet, hon och jag träffas och fikar ibland.
Via jobbet träffade jag en annan underbar tjej, Sarah. Om inte hon varit gravid och slutat på jobbet hade vi haft chansen att bli bästa vänner...Vi båda känner det där, men jag jobbar, har 2 barn och precis köpt hus och planerar bröllop. Hon försöker leva livet som 2 barnsmorsa och vi träffas sällan, mejlas och ringer oftare dock och hon är bjuden på mitt bröllop för hon har verkligen DET där...
En annan tjej på jobbet känns också rätt...bjöd även henne på bröllopet för jag hoppas vi kan bli närmare vänner, nu är vi bara arbetskamrater som tjatar varje dag om att vi måste träffas...men hon med graviditetströtthet, 2½ årig son och jobb och jag med mitt hittar lixom inte tiden ;)
En del vänner har man ju fått genom sambon också men det är inte dom jag ringer om det är något...då är det syrran eller Nettan i STHLM...