• branwen

Analsex!??

Jag såg en dokumentär igår på Discovery som handlade om analsex (sex sence hette den) och de intervjuade bland annat en läkare som jobbade i "bögkvarteren" någonstans i USA. Han talade om att det kan bli skador i analen om man inte gör det på rätt sätt. Det är som många skrivit väldigt viktigt att man vill, är avslappnad, har mycket glidmedel och tar det försiktigt. Trots detta hade han aldrig under sina år stött på någon med allvarliga skador, de flesta som sökte med anledning av sexuellt överförbara sjukdomar. Det är tydligen lättare att smittas vid analsex eftersom huden är så tunn där. Annars var budskapet med dokumentären: Ta det försiktig och njut, lyssna inte så mycket på olyckskorparna.
    Själv tycker jag att ni som skriver om hur hemskt det är ska slappna av lite..

• branwen

självklart så finns det alltid två sidor av alla mynt. Jag har bara talat om vad dokumentär ville få fram och har inte lagt några egna värderingar i det förutom att en del kanske skulle slappna av lite. Tänkte att det kunde bli lite balans på den här debatten eftersom motståndarsidan verkar skrika högst med all skrämselpropaganda.

EmmaPemma: det är absolut inte smart att slappna av bara för att man sett en dokumentär, men om man VILL ha analsex är nog nog jäkligt smart..

Juniphe: klart som sjutton att man inte kan slappna av om man inte vill, det är ju inte så att jag påstår att det skulle bli skönt om man blir tagen där bak mot sin vilja bara man försöker slappna av.

• branwen

Juniphé: såg inte den glada gubben, ursäkta mitt kaxiga svar.. blir bara så sur på moraltanter ibland.

Svar på tråden Analsex!??