• utlandsskånska

festlokal pa Ven?

Nyforlovad utlandskskanska presenterar sej... ( darav konstiga vokaler) och undrar: Vi funderar pa att gifta oss pa Ven nasta sommar: kan nagon rekomendera festlokal med cateringmojlighet? tack pa forhand...

• Svar på tråden festlokal pa Ven?
  • höst05

Var på Ven förra veckan, sov på ett ställe som heter Turistgården - och blev själva lite sugna på att ha vårt bröllop där! Det är trevligt inrett, fräscht och har stor veranda och dessutom en fin terrass med utsikt över böljande fält och hav. Rummet vi sov i var inget särskilt, fräscht men inte alls lyxigt - men det var i annexet, tror det finns rum i huvudbyggnaden också. Maten var ok, nåt slags buffé, och de som hade det var jättetrevliga och serviceminded.

Kan också rekommendera en restaurang på ön, Pumpagården tror jag det hette. FANTASTISK mat, underbart dekorerad med örter och grönt - det dät lilla extra på allt, ekologisk, rejäl, skånsk känsla (fast ägarinnan är dansk).

Hoppas ni får ett underbart bröllop på Ven. Örenäs känns lite tristare tycker jag, det ligger jättevackert men lokalerna kan kännas lite för mycket konferens tycker jag. Men jag har iofs aldrig sett salen festsmyckad...

Lycka till!

• Stina.P

Jag har varit på två bröllop på Örenäs. Båda bröllopen har varit mycket trevliga. God mat och bra service. Men hade jag fått välja så hade jag valt att gifta mig på Ven. Ön är otroligt vacker och har en hel del att erbjuda trots sin litenhet. Tror faktiskt att gästerna också hade uppskattat att komma på Venbröllop.

• utlandsskånska

Ja, nu har vi ju cyklat fram och tillbaka pa Ven...det kanns som vi sett allt. Blivande gillade det verkligen ( vi hade TUR med vadret) sa det far bli Ven, hur och var det an blir, sa att saga... men allt hanger fortfarande ganska muchket i luften.

tack fo all hjalp! :)

• Trasselsudd

Vad roligt att det blev Ven till sist i alla fall! Allt som hänger i luften nu kommer att falla på plats snart ska du se! Lycka till!

• utlandsskånska

Tack, vad gullig du ar! ja, det kandes liksom ratt nar vi kom dit, som om vi verkligen kommer kunna fixa det pa vart satt...

sa fort vi har mer bestamt berattar jag.

• Trasselsudd

Vad kul! Vill ju veta hur det går!

Själv har jag precis fått veta att min ring blir 2000-2500 dyrare än priset vi fick från början. Så nu har jag saker som hänger i luften igen, efter att, som jag trodde, ha fallit på plats.

• utlandsskånska

Vad synd med ringpriset...

;) du far val tanka sa att du slar ut de 2500 kr / dag under resten av ditt iv, da blir det ju inte en san hog extra kostnad... ( man maste ju forsoka tanka positivt)

:) trasselsudd: nar gifter du dej? och var?

• Trasselsudd

Vi gifter oss den 25 September (SNART!) i Glumslövs kyrka. Festen kommer att vara i Helsingborg på Sundspärlans Värdshus.

Du har rätt ang ringen; antingen löser det sig eller så är det värt pengarna. Vi får väl se hur det slutar.

utlandsskånska, har ni bokat kyrkan ännu? Vet du med andra ord ett datum?

• utlandsskånska

augusti nasta sommar, 13:e eller 6:e, men vi ar inte helt bestamda annu ( jag vet faktiskt inte riktigt varfor vi velar, vill kolla nar flest fran spanien kan komma till sverige, aven om det egentligen ar svart ett ar i forvag)
    vad harligt med september! det ar inte sa langt kvar da! vad roligt. du skrev att du hade allt under kontroll, utom ringen da. vad harligt.

jag haller fortfarande mest pa att kolla lite, kanns hysteriskt att borja raplanera ett ar innan :D , men det ar ju kul....

• Trasselsudd

Njaee, jag menade nog att vi får börja om från början med EN sak som vi trott var färdigt. Men visst finns det saker kvar även om det mesta är klart. Dessutom har jag 100 detaljer som flyger runt i huvudet.

Klart man vill börja planera när man har bestämt sig! Och jag håller med; det är kul! ;-D

Vi bestämde datum utifrån lokalen. Sedan informerade vi de som bor utomlands och de som kändes extra viktiga att ha med så fort vi bestämt datum. De flesta kan ju anpassa sig när det gäller bröllop så det blir nog inga problem när ni är ute i så god tid!

• utlandsskånska

Nu ar det bestämt, det blir IDAG om ett ar, dvs den 6:e augusti!!!

Och backafallsbyn nastan 100% sakerhet. nu borjar ju verkligen nedrakningen ( aven om det ar ett helt ar kvar!)

trasselsudd: hur gar det med ringen?

• Trasselsudd

Grattis! Vad kul! Härligt att ha ett datum!

Ringen ja; hade beslutsångest ett tag, tittade på andra ringar och visste inte riktigt vad jag ville. Tills min underbara blivande sade att jag skulle ta den dyra, att han betalar och att jag är värd varenda krona! Så nu är den beställd...

och jag ska prata med sminkös/frisör imorgon, så nu känns det verkligen att det närmar sig!

• Ankelankan

Hej!

Får man fråga hur ni löser frisör?!

Vi gifter oss på ven i sommar och jag har än inte löst det.

Kommer en frisör ut till ön eller blir det i Landskrona?

• Elna14
    Ankelankan skrev 2014-06-29 22:19:14 följande:

Hej!

Får man fråga hur ni löser frisör?!

Vi gifter oss på ven i sommar och jag har än inte löst det.

Kommer en frisör ut till ön eller blir det i Landskrona?

Den här tråden är från 2004, ingen av de som skrev är aktiva längre.
Svar på tråden festlokal pa Ven?