• utlandsskånska

festlokal pa Ven?

Nyforlovad utlandskskanska presenterar sej... ( darav konstiga vokaler) och undrar: Vi funderar pa att gifta oss pa Ven nasta sommar: kan nagon rekomendera festlokal med cateringmojlighet? tack pa forhand...

• Svar på tråden festlokal pa Ven?
  • utlandsskånska

ja, det var jattemysigt med champagnelunchen!

och vilken harlig berattelse du har!

nu ska jag gar hem...med en massa nya ideer... maste kolla bade med orenas och backafallsbyn, det blir ju lite olika " stil" om du forstar vad jag menar... och blir det sanna prisklass far vi ju tanka pa det. jag gillar ju iden med att alla soverover, da kan vi ata lunch pa sondagen hemma hos mamma och pappa ( som har sommarstuga pa Ven)... men slottsbrollop ar ju valdigt tjusigt ocksa...ja, ja jag berattar mer sen. nu ska jag borja dra mej hemat, klockan ar ju nastan 19 har.

ha en bra dag!

ps. bara en liten fraga ;) : hur langt ligger orenas fran hamnen i landskrona?

• utlandsskånska

och en liten till;) : par orenas kan man inte ha catering, eller?

kram!

• cmfs

Orenas ligger i eller vid Glumslov. jag tror att det tar ungefar 5-10 minuter med bil. Jag kommer inte ihag exakt. Jag har inte varit dar sen balen, och da akte vi dit fran Haljarp(liten by utan for Landskrona). Men jag vet att det inte alls ar langt. Jag ar nastan hel saker pa att man inte kan ha catering pa Orenas, men de har valdigt bra mat.

Onskar att jag ocksa hade kunnat bege mig hemat nu...allt for att inte vara kvar pa jobb langre...ar sa uttrakad idag....

Ja jag haller med dig om skillnaden i klass pa brollopet...det ar ju helt upp till er vad ni vil ha for brollop. Jag tyckte att det var valdigt klassiskt och stilrent pa Backafallsbyn, medans det ar valdigt tjusigt och "slottigt" pa Orenas. Nagot du kan tanka pa ar att omgivningen vid Orenas ar otroligt vacker och man har perfekt utsikt mot Ven, medans omgivningen runt backafallsbyn inte ar sa dar speciell. Det ar egentligen inget att jamfora for dar vinner helt klart Orenas.

Beratta vad du kommer fram till...nyfiken nu pa vad ni kommer att gora...

• Trasselsudd

Hej!

Ville bara berätta att jag har varit på fest i Backafallsbyn där man själv betalade båt + övernattning och alla tyckte det var helt ok!

Har också varit i kontakt med Örenäs, som är helt underbart men alldeles för dyrt för oss! Ingen catering, men man får ta med sig tårtan mot 35 kr/pers i serveringsavgift...

• utlandsskånska

Hej trasselsudd! tusen tack for ditt svar! det kanns tryggt att veta att folk varit pa stallen och se hur de tyckte det var...

en liten fraga till ( varst vad jag ar fragvis...) hur var maten pa Backafallsbyn? nar slutade festen/ fick den halla pa sa lange man ville?

bodde alla pa backafallsbyn? fanns det billigare alternativ?

tack pa forhand!!!

• Trasselsudd

Jag tror att vi fick hålla på hur länge vi ville, men vågar inte lova något.

Maten är JÄTTEBRA, helt underbar och servicen likaså. Whiskysortimentet i baren efteråt är enormt kan min blivande intyga!
    Alla bodde i Backafallsbyn och det blir ju inte så dyrt om man delar en stuga på 4 pers. I vår stuga (tror det är standard) fanns ett sovrum med dubbelsäng och ett "loftrum" med två sängar. Gick utmärkt att dela!

Bara trevligt att kunna hjälpa till!

• utlandsskånska

OK, det later verkligen bra, far kolla det i nasta vecka ( antligen semester!)

Annu en fraga: VI DA? var kan vi sova? nagon som vet nagot litet romantiskt stalle pa Ven?

Trasselsudd: var sov "ditt" brudpar efter festen?

• Trasselsudd
    Kan tyvärr inte hjälpa dig där; det var en 60-årsfest...
    Men de som driver Backafallsbyn kanske kan tipsa om något?

Berätta gärna hur det går!
  • cmfs

De har en finare stuga som anvands av brudparet. Den ar faktiskt valdigt fin.

Annars vet jag inte...men de har ju vandrar hem, och de har kanske nagot hus som hyr ut pa Ven...men jag vet inte...

• majhumlan

cmfs, du heter möjligtvis inte Cajsa och tog studenten 99 ( gullstrandskolan, NV3B)? Var en tjej i min klass som bodde i Häljarp och flyttade till USA med sin pojkvän efter studenten. Kul om det är du...

Svar på tråden festlokal pa Ven?