Bra Festlokaler i Solna/Sundbyberg trakten?
Finns det någon eller några som har tips på en bra fest lokal i Solna eller Sundbyberg?? Vi kommer att antingen gifta oss i Solna kyrka eller i Sundbyberg och vill ha festen ganska nära..! Hör av er!
Finns det någon eller några som har tips på en bra fest lokal i Solna eller Sundbyberg?? Vi kommer att antingen gifta oss i Solna kyrka eller i Sundbyberg och vill ha festen ganska nära..! Hör av er!
Jag tror att lilla frösunda ska bli något annat och inte kommer att hyras ut längre, detta from nästa år. Vet inte om det är 100 procent sant dock!
Chopper, vá bra!
Vore intressant o höra hur det ska bli med Lilla Frösunda...
Hör av dig så snart du vet!
Chopper:
Tack.. det vore jätte snällt..
Min kompis jobbar på Överjärva gård i cafèt och hon tyckte att priset för att hyra dem är ganska så dyrt.. Men det är en jätte mysig lokal!
Vi hade vår bröllopsfest på Lilla Frösunda förra året.
Hyran beror på hur man gör med drickat. Köper man drickat genom dem så kostar hyran 6000 och vill man fixa drickat själv kostade det 10000. Vi fixade det själva, de 4000 extra man fick betala tjänar man in snabbt på att vin, öl etc blir billigare.
Jag kan helt klart rekommendera stället, jättegod mat och proffsig personal. Sedan tycker jag verkligen om lokalen, perfekt för ett bröllop. Jag tror att man max fick in 54 personer.
Tyvärr vet jag inget om någon renovering. Skulle vara intressant att veta om någon annan känner till något om det.
Hej igen!
Precis som snorpan skrev sa min väninna. 6000kr i lokalhyra om man tar både mat o dryck av dem, och 10000kr om man har egen dryck. Då tillkommer bara maten. Då ingår allt, dvs dekoration, personal, städning osv. De har ingn hemsida utan man ringer SAS Radisson Hotell i Frösundavik så går allt via dem.
De vet ju även om det ska renoveras...
Lycka Till!
Koppartälten i Hagaparken är jättefina!!!
Lilal Frösunda kommer inte att ha bröllop mer - det var inte lönsamt nog. Han som haft hand om detta kommer istället att anordna bröllop på SAS Radisson hotellet (restaurangen).
Jag kan tipsa om Frösundaviks Festvåningar - där ska vi ha vår middag och jag är supernöjd med stället OCH priset! Superläcker lokal som ligger i SAS-huset ned mot vattnet. Priserna är helt klart överkomliga!
Helena
HEH: Hur hittar man priser & sånt för Frösundaviks Festvåningar. Hittar ingen bra hemsida.
Katten Jansson:
Kolla denna länk!
www.frosundavik.rgsth.com
Det går att få menyer inkl dryck för 650:- och då ingår personal, dukning, blomarrangemang och så. Super! Jag har varit där och träffat den ansvarige 2 ggr och han är jättebra (Mikael Buhring).
Hoppas det kan vara nåt för dig! Kan tillägga att de tar max 60 gäster....
Helena
HEH: Det låter superintressant! Vi har funderingar på Ulriksdal, men när jag läser gamla trådar här om att de har upp till 3 bröllop samtidigt blir jag lite skeptisk... Tack så mycket för tipset! Skall ringa och prata med dem!
Jag har resonerat likadant! Hoppas du blir nöjd!!
Helena
Tack för tipsen tjejer,,,, nu ska jag sätta fart och ringa runt lite och höra om priser osv..