• Miranda

Ny februaritråd!!!

Hallå Agnelia, 20th century fox mfl!

Vår andra tråd har visst avslutats, så jag startar en ny - hoppas ni hittar hit!

20th century fox,

det gick jättebra hos sömmerskan! Hon var trevlig och verkade mycket duktig. Sa exempelvis ifrån om det var något som jag tänkt som hon tyckte var lite mindre bra... det enda negativa är ju priset då. Detta för att hon enbart syr i äkta siden. Passar iofs eftersom jag vill ha tungt fall, men 800:- metern på 135 cm bredd (tror jag det var) blir ju snabbt några kronor... Skall prata med henne igen nästa vecka och se om jag kan lämna besked. Har ju en tid inbokad hos en annan sömmerska oxå, så kanske vill jag hinna träffa henne innan jag beslutar mig!

• Svar på tråden Ny februaritråd!!!
  • agnelia

Tjena brudar! Jag hittade hit till slut! Tack för upplysningen via mail!
    Oj! Redan 10 inlägg, här går det undan!

Miranda, nej jag har inte läst Asyl ännu men jag har hört att den är lika bra som Gömda! Jag var nämligen lite för snål för att köpa Asyl, så jag väntar på att min kompis ska läsa ut den så att jag får låna den av henne!

20th century fox, kronan var jättesnygg!! Duktigt! Det såg ut som ett riktigt pillergöra! Näbbarna(?) kommer att bli så fina i dem!

Suck! Och när ni väl står där som underbara vinterbrudar i i era vackra klänningar så är det ett helt år kvar tills det är min tur... Dubbel-suck!! *LÄNGTAR*

• Miranda

Agnelia,

Den som väntar på något gott, du vet

Har dreglat (nästan) över Asyl i bokhandeln, men den kostar ju nästan 200 spänn... de brukar ju gå ner rätt snabbt så jag tänkte ha is i magen

• Tigger

Hej!
    Vad trevligt med en ny tråd för oss februaribrudar! Har själv köpt klänningen färdig. Vågade inte riktigt chansa på att jag inte skulle gilla slutresultatet om jag sydde upp en. Nu är jag i alla fall jättenöjd även om det kändes väldigt konstigt att betala handpenningen och boka tid för slutprovning i januari!

Snart ska vi på semester men sedan ska vi sätta igång med bokning av frisör etc. Lokal, kyrka fotograf och sådant är redan klart. Var på lunchen idag och hämtade pappersprover till inbjudningarna, menyerna och det! Tjo vad kul det här är!

Glad sommar!

Tigger

• Miranda

Tigger,

Välkommen hit till tråden!

Vad skall du ha för klänning?

• agnelia

Välkommen Tigger!
    När i februari ska du gifta dig?

• Tigger

Klänning från Garamaj Couture 2005 i äggskalsvitt med off the shoulder urringning och vid kjol med relativt långt släp. Kort slöja (midjan) och vinterjacka med pälsrunt handlederna och halsen! Skorna ska jag försöka hitta i Frankrike på semestern tänkte jag. Ni då? Hur ser ni ut på den stora dagen?

• Miranda

20th century fox,

Nu har jag varit inne o kollat din krona. Jag är riktigt imponerad! Har du virkat på nåt sätt eller är det en massa småöglor eller hur går det till egentligen???

Riktigt snygg i ivlket fall som helst!

• agnelia

Miranda och 20th century fox!!
    Vilken tidpunkt äger vigseln rum? Om ni har bestämt det vill säga... *nyfiken*
    Själv håller jag på och velar fram och tillbaka, beror på hur mörkt det har hunnit bli, passa in med maten, vill inte komma för sent till vår lilla bröllopssvit. Vill ju hinna mysa lite på tu man hand som man och hustru.

• Tigger

Vi ska gifta oss den 12/2 2005 några mil norr om Stockholm i Fasterna kyrka och ha festen på Rånäs slott.

• agnelia

Min brudklänning har jag tyvärr ingen bild på. Det är en Hilary Morgan. Deras hemsida har vait "under construction" sen i mars!!
    Det är en ivory/ljus creme(svårt det där med färger) empiremodell.
    Korta ärmar men jag ska sy till trumpetärmar i likadan färg i ett vackert tunt tyg. Ev i tre lager.
    Vet inte riktigt vad det är för tyg i klänningen... Det är matt på utsidan med vågräta "trådiga" inslag. Blankt på insidan, som används som detalj(passpoal??) vid empireskärningen. Svårt att förklara hur tyget ser ut men det är jättevackert, det är tyget som "gör" hela klänningen.
    Den har inget släp.
    Den har bara lite grann vidd på kjolen så att den inte slickar sig runt benen.
    Underbar ringning.
    En enkel men vacker klänning.

Hoppas att du förstår nåt av min förklaring!

Jag har tänkt ha en hellång slöja till det, som jag tar av efter vigseln.

Ska sy en cape, utan huva(mantel kanske det kallas då?), att ha som ytterplagg. Håller på att funderar på i vilken färg... Skulle gärna ha i en stark avbrytande färg, nån härlig blodröd t ex. Matchar ringen!

Har inte hittat skor eller underkläder än men håller utkik...

Svar på tråden Ny februaritråd!!!