• pingla

Louis Vuitton väska?

Hej alla brudar!
    Känner lite beslutsångest,har länge vart sugen på en liten vuittonväska,typ partystorlek,är så sugen på en äkta men det kostar ju en del...eller ska jag hitta en billig kopia?Kanske är värt att lägga extra på en äkta?nån här som äger nån liten vuitton?

• Svar på tråden Louis Vuitton väska?
  • Tigger

Hej!
    Jag har några äkta väskor och en oäkta. Den senare köpte jag en gång på stranden i Frankrike och använder den aldrig då den känns just fejk. Då är det bättre att sikta in sig på en annan sorts väska tycker jag. De äkta älskar jag däremot! Känns värda vart enda öre. Den enda väska jag köpt och tröttnat på sålde jag till en second hand affär (de betalar faktiskt en del om väskan fortfarande är i bra skick).

• Tittij

Gobi,

Hur kan man se om den är äkta? Har varit på väg att köpa begagnat, men törs inte då jag tror att jag blir lurad.

//Tina

• Tolin

Skulle aldrig köpa fejk. Det blir liksom inte alls samma känsla. Då köper jag tusen gånger hellre en billigare "äkta" väska.

• Meddelande borttaget
  • AstaC

Och jag som älskar min falska Dior-väska. Jag skulle troligen inte heller lägga massor av tusenlappar på en väska för jag är också en sådan som vill byta ofta, använder inte ens handväskor speciellt mycket. Men jag förstår mycket väl att man kan köpa sig en jättedyr väska. Jag är inte rädd för att lägga pengar på sådant jag verkligen tycker om. Väskor är för mig emellertid ingen sådan sak. Vilket ganska mycket bevisas av att jag sällan ser vad folk har för väskor, om de är snygga eller inte etc. Däremot har jag oftast väldigt bra koll på deras smycken och skor.

• Mrs. Simon

jag avskyr fejk. Tycker att om man ska kopa ska man kopa akta. Skulle foredra att kopa en vaska pa H&M istallet for en fejkad/prada etc

• DramaQueen

H&M är ju de största kopiatörerna i hela världen. Snacka om fejk! Visst kopierar de inte märket men på kläder sitter ju sällan märken.

• GoGau

Jag skulle satsa pa en akta. Det ar trakigt med fejk. Forstar inte poangen alls med att kopa fejk.
    Och haller med Gobi..det ar jattelatt att se skillnad pa falsk och akta.

• AstaC

Tja - själv fattar jag väldigt mycket idén med att köpa fejk. Det kan ju vara en stil man gillar men man har inte lust att hosta upp flera tusenlappar. Och som någon skrev det mesta som finns H&M är fejk, likaså det på Zara, en otrolig mängd av allting som finns på IKEA är fejk. Det är ju många gånger det är strider om att de kopierat så bra att det är alldeles för likt originalet. Så för min del förstår jag nog inte att man INTE kan förstå att vissa köper fejk. Den åsikten låter lite snobberi för mig. Alla människor har inte råd med märkesvaror.

Jag är fullkomligt övertygad om att det går att se att grejerna är fejk, men för min del kan jag säga att jag struntar totalt i det eftersom jag inte bryr mig så mycket om vad folk tycker och tänker om mig. Jag har lite för bra självförtroende för det. Jag köpte min fejkade Dior dels för att jag tycker den är snygg, men framförallt för att jag faktiskt tyckte det var en kul grej. Inte för att jag vill lura folk att jag har en Diorväska. Men som jag skrev ovan jag har också förståelse för att någon vill ge massor av tusenlappar för en väska om man har råd. Om det känns viktigt för en.

• Guldfisken

Håller med Mrs Simon. Tycker det är betydligt mer smakfullt med en billig väska från HM eller Handskmakarn (Wedins numera?) än en så uppenbart imiterad väska. Visst härmar HM designerkläderna men det går ju inte att jämföra med att så utstuderat sätta ut falska loggor etc.

Nä, AstaC, alla har inte råd att köpa en märkesväska, men varför i hela friden vill man (för de otränade ögon som inte ser skillnad på en falsk och en äkta märkesväska) då ge sken av att ha råd med det? Är det inte DET som är en form av snobberi?

• AstaC

Guldfisken - det handlar kanske inte om att man vill ge sken av att ha en väska av ett viss märke. Man kanske däremot tycker att modellen är snygg. Så är det i alla fall för mig.

Alla tänker inte märken.

• Meddelande borttaget
  • DramaQueen

Kanske ska svar på frågan också.
    Vad ska du ha väskan till? Ha den nu för att den är snygg just nu? Jag har en halvexklusiv plånbok. Förutom att jag tycker den var snygg när jag köpte den så är det bra kvalitet. Jag har haft den i flera år nu och gillar den fortfarande. Tanken då var att jag skulle ha den ett tag och det har jag lyckats med. Ofta kan det ju vara så att man kompromissar och köper det billigare för att man tror att man ska tröttna på den. Men köper man den dyrare så kanske man gillar den bättre och har den längre för att den har "allt". Jag tycker till exempel att loggoväskor inte är så roliga. De känns lite passé. Men fortfarande är det många som har dem och de säljs ju fortfarande och kommer nog vara rätt "inne" ett bra tag till. Kanske de alltid kommer att vara aktuella.

Jag vill bara lägga till att jag tycker det är lite skillnad på att kopiera och sätta sitt eget namn på och på att kopiera både produkten och namnet. Men på just kläder och möbler ser man ju inte skillnaden färrän man synar dem på insidan eller underifrån.

Känslan av att ha en "riktig" produkt kan nog vara värd sitt pris till och med.

• pingla

Hej,nu är jag här o tjatar om väskor igen,har sån beslutsångest,ska man satsa på en plånbok eller en pochetteväska (typ partyväska) fr LV, jag vill inte ha fejk,köpte en i Grekland o har använt den en gång,kanske kräsen av mig men det är själva känslan av äkta vara som är speciell.Vad hade ni satsat på i första hand,plånbok el miniväska?

• DramaQueen

Jag hade satsat på minväskan! Då får man ned det nödvändigaste, kan ha den som enda väska när man går ut och festar eller bara behöver lite grejer med sig. Eller som större "plånbok" i en större väska om man behöver det till vardags.

• Xyra

Angående LV väskor på Tradera så är de fejk allihopa. De är saå kallade AAA (vissa AAA+) replikor och tillverkade i Hongkong. Väskorna tillverkade i Thailand är sådana som vi skulle kalla medelhavsväskor, där det uppenbart syns att det är replikor. För en äkta LV väska får man hosta upp ca 15.000(En alma, LV's populärast modell). De finaste replikorna är stämplade och alla är givetvis i äkta skinn. Man kan omöjligt skilja en replika AAA+ från en orginal. Det är knappast värt pengarna. En bra replika kostar ca 1000 och det är ändå 14.000 kronor billigare.

• Gobi

Xyra,

Nu tror jag bestämt att du inte har rätt information angående priserna på äkta L.V väskor. Jag har nämligen en Alma och betalade strax under femtusen för den här i sthlm. För femtontusen kr får man en schysst resväska i mjuk modell

• Xyra

Gobi!
    Det kanske beror på viljen typ av alma man vill ha, detta är priset på en alma på LV i paris, omräknat till svenska kronor.

• Gobi

Xyra,
    Jag har varit i L.V butiker i Italien, Frankrike, Japan och Korea och jag tror mig ha rätt bra koll på priser när de gäller dessa väskor. Priserna skiljer ytterst lite mellan Frankrike och Sverige så jag ställer mig frågande till dina prisuppgifter?

Svar på tråden Louis Vuitton väska?