• pingla

Louis Vuitton väska?

Hej alla brudar!
    Känner lite beslutsångest,har länge vart sugen på en liten vuittonväska,typ partystorlek,är så sugen på en äkta men det kostar ju en del...eller ska jag hitta en billig kopia?Kanske är värt att lägga extra på en äkta?nån här som äger nån liten vuitton?

• Svar på tråden Louis Vuitton väska?
  • julijänta

Hej! Angenämt problem.

Jag skulle köpa en fejk. Jag resonerar som så att eftersom minst 50% av alla LV väskor man ser är fejk kommer ingen märka att din är äkta och då är det ju onödigt att lägga ner 4000 kronor på den. Skulle hellre köpa ett annat märke som inte kopieras lika mycket, och då köpa en äkta. Needless to say att min är fejk antar jag...

• Linda&Peter

Jag har en akta vaska av ett annat marke och maste saga att jag angrar mig lite over att ha lagt sa mycket pengar pa den. Precis som med allt annat i kladvag sa blir man ju trott pa den och vill byta innan den ar "utsliten" sa jag hade gatt for en oakta om jag vore du.

• Gobi

Pingla,

Jag har en 3 väskor från L.V och kan bara säga att kvaliten är suverän. En av väskorna är flera år gammal men jag får fortfarande komplimanger för den hela tiden. Det som är tråkigt är bara att plötsligt har alla en falsk eller äkta i sthlm. När jag köpte mina väskor varav en för över 6 år sedan visste få vad L.V var för märke.
    Om jag var dig skulle jag satsa på en enkel pochette i monogram eller Epi läder. Den är mkt liten men fungerar perfekt när man ska ut och festa och bara behöver det allra nödvändigaste med sig ut som tex; läppglans och kreditkort.

Vill du ha en lite mer originell väska så har Chanel kommit ut (maj) med en suverän kollektion väskor som heter Cambon. Där har du en superschysst pochette väska som både finns i rosa, beige, vitt och svart. Det finns några få butiker i Europa som fortfarande har kvar några väskor. Det är en limiterad serie väskor så åtgången har varit lite hysterisk. Jag beställde min per telefon ochj sedan skickade dom den.
    Kul om du vill ha en väska som garanterat ingen annan har i sthlm ännu.

Sedan skulle jag bara vilja tillägga att man LÄTT kan se ifall en person bär en falsk eller äkta L.V.

• 5/5-05?

Varför inte gå in på TRADERA . com och kolla.

Där säljs (auktion) flera sådana väskor.
    Bara att söka på Louis Vuitton väska så fick i alla fall jag upp 27 st väskor med en prisklass mellan 270:- - 1300:-.

Har själv köpt på TRADERA och har än så länge inte stött på några problem.

Lycka till.

• pingla

Gobi!
    jag blir så inspirerad av dig så det får nog bli en tur till louis vuittonbutiken o köpa en pochette,verkar vara användbar o läcker att ha med ut på krogen,tack snälla för tipset!

• pingla

Gobi!tack för tipset blir nog att investera i en äkta pochette,vill nog inte ha en kopia,verkar lite trist,jag är rätt kräsen ändå,tack så mkt!

• Gobi

Pingla,
    Jag tror du kommer bli supernöjd med din pochette

• proudtobetogether (aka silence)

Man kan köpa himla trevliga kopior utomlands, det finns så mycke kul att lägga pengarna på så ju mer kopior dessto bättre

• Hannita

kolla ebay ocksa, ibland saljer folk sina vaskor som fortfarande ar nastan helt nya.

• Gobi

Personligen skulle jag aldrig köpa en L.V väska på e-bay. Dessvärre florerar det alldeles för många kopior som marknadsförs som äkta av luriga säljare

Svar på tråden Louis Vuitton väska?