• virrig

Otrogen - långt?

Det här låter säkert inte riktigt klokt men det finns ingen annan jag kan ta upp detta med.
    Det är så att strax efter att min kille friade till mig vilket jag bara har drömt om att han skulle göra var vi på en fest.
    Jag blev väldans full (inte bra jag vet!)och satt och pratade med en kompis till honom. Han påstod att han var så kär i mig och jag sa att det bara var fylle snack och så höll det på längre i på kvällen. Min kille gick och la sig och jag fortsatte prata med kompisen. Jag sa att jag tyckte väldig mycket om honom men jag älskar min kille.
    Sen är mitt minne inte så bra men jag kommer ihåg att han kysser mig och jag putar bort honom och säger att jag inte kan.
    Jag mår jätte dåligt av detta för det känns som jag har varit otrogen mot min kille fast jag älskar honom över allt annat.
    Vad anser ni? Har jag varit otrogen och i sådana fall hur ska jag ställa allt till rätta.
    Min kille vet om allt förutom att jag inte kommer ihåg varför han kysste mig.

• Svar på tråden Otrogen - långt?
  • Coppolla

Om det var så att HAN kysste dig och DU såg till att han slutade så tycker i alla fall inte jag att det kan räknas som otrohet. Man kan ju aldrig svara för vad andra människor, gör endast för det man gör själv.

• Guldfisken

Nej, jag tycker inte heller det. Om du inte besvarade kyssen eller hade tankar på att göra det (du skriver själv att du sade att "jag inte kan" , jag hade nog uttryckt det "jag vill inte" ) så är det knappast otrohet.

• Dea

Min gräns för otrohet går inte där. Jag tycker inte du varit otrogen, men du var nära gränsen, just då. Jag tycker det låter som du faktiskt avvisade kompisen. Precis i grevens tid.

Det är väl bara att försöka lära sig av detta. Om du hamnar i en sån situation så gå därifrån direkt.

Det kan kännas bra och smickrande att folk tycker om en, och dessutom kan man vilja hjälpa och trösta och lyssna. Det känns som om det är det minsta man kan kan göra, när personen sitter och bekänner sin stora kärlek för en.

Men om man stannar, så kan det misstolkas som att man är intresserad.

Även om du inte var otrogen, så är det korkat att utsätta sig för frestelsen.

• EmmaPemma

virrig:
    förstår inte riktigt hur detta skulle kunna tolkas som otrohet?? (åtminstone inte utifrån det du har berättat ovan).
    Jag tycker att det är din killes kompis som gjort det största felet. Man kysser väl inte en person som uttryckligen har sagt att hon inte är kär i en???
    Även om han var full så är det ju ett typ av övergrepp.
    Så om du inte har några känslor för den här killen så anser inte jag att du är otrogen.

• virrig

Åh, vad tacksam jag är för era svar.
    Det som känns är att jag inte kommer ihåg när jag fattade att han verkligen kysste mig eftersom jag var själv så full. Det som är att jag tycker mig ha koll på allt men är så rädd att jag missat något.
    Kram på er och tack för era inlägg.

• Jennifer E

Ingen fara i Sahara tycker jag! Sluta oroa dig!

• Leone

Namen inte ar det otrohet! Det var ju inte *du* som flortade med honom och kysste honom utan tvartom! Att du sen puttade bort honom och uttryckte klart att du ska gifta dig med nagon annan gor det ju annu tydligare att han var ratt jobbig (ska inte saga patetisk men snudd pa) som fortsatter stota pa dig.

Daremot vet jag sjalv med mig att nar jag blir full kan jag ge ut vibbar som folk tolkar som att jag ar intresserad, kanske delvis for att jag tycker att det ar ratt kul att bli "uppvaktad" och kanna mig vacker och atravard. Sa du kanske ska fundera igenom hur du kan undvika att hamna i den situationen igen. Sager inte att du gjorde nat fel, men eftersom du mar daligt av att (bla) inte veta exakt vad som hande, kan det vara en signal att du kanske bor ta det lite lugnare med alkoholen nasta gang du ar pa fest. Eller ga och lagga dig nar din kille gor det.

Menar inget fordomande alls i det, vill bara hjalpa.

• Jennifer E

Usch Leone, jag känner tyvärr igen mig i det där med hur man beter sig ibland när man är full. Kan också bli lite flirtig. Skärpning båda två!

• virrig

Jag vet med mig att jag blir väldigt kramig när jag har druckit men jag är väldigt emot otrohet också. Låter lite dubbel moraliskt kanske.
    Jag är alltid ärlig mot min sambo men jag har en sådan rädsla för att jag ska klanta mig mot honom på grund av att man utan att tänka sig för ger ut fel signaler när man varit idiot och druckit. Jag vet att det är dumt att dricka men jag hör till dem som aldrig lär sig...hihi och då blir jag kramig. Jag är inte ute efter sex eller något utan jag tycker bara om livet och alla jag möter om ni förstår vad jag menar!
    I bland förstår jag inte hur vissa människor är funtade och bland dem är jag.
    Kram på er alla.

• blåsippa

Ja det bästa är ju att inte dricka så mkt men det vet ni ju redan...

Är en klar fördel att vara nykter el dricka med måtta då vet man vad som hänt o risken för att man gör lite knasiga saker minskar, är ju inte kul att vara orolig för vad man gjort osv.

Men till detta fall kysste han dej kallar jag det definitivt inte för otrohet...

Svar på tråden Otrogen - långt?