• Too too

Var håller alla 21 augustbrudar hus?!

Hej!

Av någon outgrundlig anledning har vår 21 augusti-länk stängts för svar!!
    Man frågar sig livligt varför!?!

Men vi kan väl fortsätta att dela planeringsplaner här istället?

Vad har ni t ex kvar att planera/göra?
    För mig är det viktigaste just nu att hitta en ny DJ, vår första hoppade av..

• Svar på tråden Var håller alla 21 augustbrudar hus?!
  • Too too

Hallå brudar!!
    Det närmar sig med stormsteg!
    Och jag har äntligen bokat en DJ som verkar kanonbra: Halleluja!!!!
    Det mesta är färdigt.. ska bara "designa" vigsel- och festprogrammen, innehållet är färdigt, sy brudnäbbskjolar och beställa blommor till borden.
    Lääängtar! Men först ska vi på semester och ska ligga i hammocken och läsa pockets, mmm..

• agustibrud

Hej!
    Här är ett par till som längtar till den 21 augusti, vad tråkigt med din morfar frysan.Vet hur det känns, min svägerskas kille (21 år) har precis avslutat sin behandlig av cancer. vårt osa är den 21 juli men det är bara 5 personer till som ska svara. Måste man ha psalmer på vigseln eller kan man bara köra live, min killes systerdotter ska sjunga "älska mig" och min sambo ska o sjunga nåt tror jag iallafall

• wienerwaltz

Hej!
    Vi har vårt osa idag.
    Det är sammanlagt 5 personer som inte svarat. (två par och en singel)

Vi provdukade och räknade tallrikar igår och styrde omkring borden lite innan vi var nöjda, men det blir nog bra tillslut.

• mamma2

Allt e nog klart, bara att dubbelkolla allt och bestämma tidschema för dagen mm.
    Fest häfte och vigselprogram är kvar, bestämma psalmer är kvar. Längtar så till den 21e!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Vi har fått fyra mindre till middagen nu blir vi 61 personer.

• Jolin aug-04

Ni alla verkar så glada för att om 2 månader så smäller det...
    e jag den enda som känner "vi skiter i det här" nu?
    kanske beror det på att vi flyttade för 2 veckor sedan och jag har inte haft tid för bröllop...men nu har jag sån panik att jag svimmar snart...
    Idag ska jag till cateringfirman och gå igenom en meny. Ska inte beställa för mkt därifrån utan vi gör en del själva också....det blir nog bra!
    Sen ska jag höra av mig till en frisör jag känner också...och fixa underkläder...
    HUA!!!!
    Vill inte, var det inte nästa år vi skulle gifta oss? Det var ju såååå långt kvar när vi bestämde det...

• Too too

Jolin, Inte panika, andas djupt! Jag har oxå såna där svackor med jämna mellanrum, vill bara skita iallt, bröllopet känns som ett monster man måst mata.. Men sen blir det kul igen! Nu känns det bra, för jag har fixat både DJ och PA och min storebror har fått sina 3 små flickor att krysta ur sig om de vill vara tärnor eller inte och de sa ja. Jag flyttar oxå mitt i alltohop, så jag köper sjalar, tänker på bordsdekorationer och packar banankartonger på samma gång.. Lycka till och hoppas det känns roligt snart igen!
    Kramisar, Too too.

• Too too

Förresten, nån som skulle tycka att det var roligt att veta vilka vi är som gifter oss den 21 augusti?
    Jag kan börja!
    Jag: 34
    Han: 40 och engelsman
    Gifter oss i: Seglora kyrka
    Fest: Restaurang på Djurgården
    Antal på festen: ca. 70
    Barn på festen? Ja, 10 st, 0-13 år
    Hur ska du se ut? Guld-nougatfärgad, halterneckklänning i tulpanmodell, siden. Uppsatt hår, krona och vit bukett.
    Han: Morning suit
    Följe: Ja, tärna och bestman och 5 barn (!!!) våra små syskonbarn.
    Nåt mer spännande: Vårt bröllop blir tvåspråkigt, svenska och engelska. Min amerikanska kompis som jag inte träffat på 13 år kommer!!

• äntligen brud

Hej Igen !!
    Nu närmar det sig med stormsteg, har äntligen beställt min ring ( hoppas jag inte ångrar mig nu !!*s*)
    Var igår hos min frissa för provuppsättning och YES vi är på helt samma linje, det kommer att bli sååå bra.
    Nästa vecka skall jag till floristen för att bestämma brudbuketten, bara jag kan komma på vad jag vill ha !!! *s*
    Letar papper för fulla muggar till fetprogram, vigselprogram och placeringskort, trodde det skulle bli busenkelt då vi har tänkt att ha detta i ljust rosa, men ack vad jag bedrog mig, antingen är det helt fel färg, eller så är det helt enkelt alldelles för dyrt, men, men vi har ju lite tid kvar på oss.

Följer Too too`s inlägg och berättar lite om oss:

Jag: 33(34 i November)
    Han: 34
    Gifter oss i: Motala Kyrka
    Fest: En lokal belägen vid Vätterns strand
    Antal på festen: ca. 70
    Barn på festen? Ja, 9 st, 10-13 år
    Hur ska du se ut? En ganska enkel halterneck klänning, med pärlbroderat liv i Ivory, uppsatt hår med slöja och troligtvis en ljust rosa rosenbukett
    Han: Frack
    Följe: Ja, tärna och bestman och 2 barn (vår gemensamma son och min son från ett tidigare förhållande)
    Nåt mer spännande: Vad kan vara mer spännande än att gifta sig *ler*

• Tokan

Jaha! Ingen från pappas sida kommer erkar det som, dom har inte hört av sig alls
    Får luska med pappa i dag när jag ringer och grattulerar honom på födelsedagen.
    Tråkigt är det i varje fall, speciellt då jag inte har bjudit lika många som min M2b då jag har gift mig förut och tyckte det var viktigare för honom att få med hela tjocka släkten än att jag bjuder mina gammla kompisgäng från min fd.

Vi var och provdukade igår, OUPS!!! det var inte så enkelt som vi först trott och kommer inte bli så bra som jag vill ha det men vi kommer få ihop det i varje fall.
    Skall dra ner M2b i morgon och titta på ringen.

Jag: 35
    Han: 31 (32 i dec)
    Gifter oss i: Trököna kyrka, utanför Grästorp
    Fest: En bygdegård 4 km från kyrkan
    Antal på festen: ca. 90
    Barn på festen? Nej!
    Hur ska du se ut? En "gul" färgad klänning, tiara och bukett som går mellan vinrött till ljustrosa.
    Han: Frockcoat
    Följe: Ja, 2 tärnor och 1 bestman
    Nåt mer spännande: Skall dansa Macarena i stället för bröllopsvals

• Tokan

Det skall inte vara gulfärgad klänning utan guld!

• Too too

Åh, vad skönt att upptäcka att jag inte är ensam om att vara 30+ och brud!

Äntligen brud, om du bor i Stockholm, har du kollat Svenskt papper? Finns vid Stureplan på Birger Jatlsgatan. Har massa färger och är inte dyra!

• äntligen brud

Too too:
    Tyvärr bor jag inte i stockholm ( ibland önskar man att man gjorde det *ler*)
    Men undra just om inte svenskt påapper finns på nätet ???!!!
    Fast det är ju lite chansartat att beställa så, man ser ju inte riktigt färgen.
    Ja , ja, jag har lite lösa trådar ute så att jag hoppas att det ordnar sig snart.
    Men tack iallfall för ditt tips !!

• mpe

ja vi är nästan färdiga. häfterna är inte färdiga. Inte varit hos prästen heller!!ups. Nu är det allt pirrit.
    Jag 27 år
    han 29 år
    Festen hjärtumsbyggdegård i Lilla Edet
    Antal ca 112 st och 30 barn 1 år till 12.
    Följe min syster och våra 2 barn.2½ år och 1 år..

• Too too

Nu drar jag till landet!
    Hörs om ett tag!
    Lycka till med planerandet, men glöm inte att ha kul och njut av sommaren!
    Kram, Too too

• Brud i augusti

Skönt att höra att det finns fler som har en del kvar att fixa... Då är man inte ensam. Listan är inte så fasligt lång, men det känns som att de svåraste sakerna är kvar.

Vi har fösökt delegera ut en hel del för att slippa stressa järnet sista veckan.

Kvar på min lista:
    * Bestämma färgerna till buketten (Har bestämt bukettens utseende, men inte riktigt färg..)
    * Träffa präst och kantor för att spika psalmer och in-utgångsmarsch
    * Köpa skor, underkläder, örhängen, pärlor till håret
    * Göra program till kyrkan
    * Spika tårta
    * Beställa transport till/från kyrkan

Följande har vi delegerat ut:
    * Festprogram (Värdpar)
    * Musik till festen (Värdpar + Brudfölje)
    * Dekoration till bord och dekoration av kyrkan (Mamma och svärmor)

Vi ska inte öppna några presenter på bröllopet. Iställer har vi valt att bjuda in alla som vill vara med om detta till oss dagen efter bröllopet. Till den dagen kommer mamma och svärmor att ornda med någon typ av plockmat.

Är det fler som väljer att inte öppna presenter på bröllopet?

• agustibrud

Hej här kommer en till
    jag 28
    han 30
    gifter oss i Dals Eds kyrka
    Fest på Gamla Real
    antal på festen 70 st
    barn på festen 7 st 2 egna och syskonbarn 3-14 år

• agustibrud

var inte klar jag börjar om och gör ett nytt försök
    jag 28
    han 30
    gifter oss i Dlas Eds kyrka
    fest på Gamla Real
    antal på festen 70 st
    barn med 7 st 2egna och 5 syskonbarn 3-14 år
    hur ska du se ut; vit klänning halterneck med glaspärlor på livet litet släp, slöja och diadem, bukett med vita kallor och vita gerberor,limegröna hortensior
    han; frackcoat
    följe, två tärnor den äldsta olivgrön klänning med limegrön scarf, den yngsta vit enkel klänning,samma som våra två näbbar,marskalken har likadan frackcoat,våra två barn och deras kusin bär beiga byxor,ljusbeiga skjortor med rund hals och randiga västar,alla barn barfota i kyrkan
    något mer spännande än själva giftemålet är att min blivande mans systerdotter blott 14 år ska sjunga i kyrkan, jag tror även att min man ska sjunga för mig, han verkade lite lurig när jag frågade honom om han inte kunde göra det.
    Lycka till alla agustibrudar och ha en skön sommar utan stress inför bröllopet

• Brud i augusti

Lite mer info om oss:
    Han är 33 och jag 27
    Gifter oss i Tjärstad Kyrka (Rimforsa, 3 mil från Linköping)
    Följe: Min kompis som tärna och hans kompis som bestman
    Festen: Livgrenadjärmässen i Linköping
    Omkr. 60 personer kommer på festen

• Mrs Gray

Hohooo tjejer!!! och killar?!

snart ar det bara 4 veckor kvar.......;)!!!

Tiden springer ifran oss...

• Lilla Karin

Jag ska oxå gifta mig i Solna kyrka, såg att det var nån annan här samma dag. Jag är kl 15.

Vi har väl en del fixande kvar. Men jag är rätt lugn, det som irriterar mig mest är väl att av 120 bjudna så är det 72 st som fortfarande inte har svarat, det är som om de väntar på något roligare att göra... Så känns det i alla fall...

Sen är jag rädd för hippa, att folk ska hitta på nåt som inte känns bra eller bekvämt, nåt elakt.

Svar på tråden Var håller alla 21 augustbrudar hus?!