• Too too

Var håller alla 21 augustbrudar hus?!

Hej!

Av någon outgrundlig anledning har vår 21 augusti-länk stängts för svar!!
    Man frågar sig livligt varför!?!

Men vi kan väl fortsätta att dela planeringsplaner här istället?

Vad har ni t ex kvar att planera/göra?
    För mig är det viktigaste just nu att hitta en ny DJ, vår första hoppade av..

• Svar på tråden Var håller alla 21 augustbrudar hus?!
  • äntligen brud

Här är också en 21 augusti brud.

Det som står högst på prioriteringslistan just nu är serveringspersonal, prästbeök och vigselringen.
    Och sedan bör vi snarast åka ut till festlokalen för att kolla bord och mäta lite så man vet hur man ska sitta.
    Efter det tänkte jag börja så smått med bordsplaceringen, sedan skall jag kanske ta och börja titta lite på brudbukett också, vet väl ungefär vad jag ska ha, ¨men har inte bokat ngn florist ännu.
    Sedan är det ju underkläder, handskar, slöja, tiara, kläder till barnen , skor till brudgummen, oj, oj, oj jag har MYCKET kvar att fixa , men det ska nog ordna sig. *ler*
    Jag läääängtar så in i norden.

Kram

• Tokan

En Till!

Vi skall träffa prästen idag, han kommer hem ikväll. Vi har inte bestämt oss om marscher och psalmer ännu, kom på det i morse, smart!! Jag har några förslag ivarje fall som jag hoppas M2b hinner lyssna på.
    Annars är mit stora stressmoment just nu solist i kyrkan. M2b:s syster håller på och "funderar" om hon passar till att sjunga våra sånger (är låg, vad det nu heter). Får stressa på henne. Har tre namn annars men vet inte hur dom låter och om dom kan.
    Annars är detta kvar:
    Provdukning
    skor M2b
    Ring
    Menyer
    Kyrkprogr
    Bordsplac
    Bil (har en reserv)
    Blommor/dekoration (B bukett beställd)
    Smycken
    Underkläder

Hm! Tror det var allt.

• Too too

God morgon alla 21-or!
    Har gjort det förut, men slänger ut frågan igen:
    Nån som gifter sig i Seglora?

• Mrs Gray

God morgon too too!

Vet du vad! Jag skickade in vår hindersprövningsblankett till skattemyndigheten efter att fått höra att de nog kunde tänja på gränserna lite eftersom det var så kort tid mellan 2 åriga registreringsdatumet för min sambo och vår vigsel!! Och vips så damp det ned ett intyg för hindersprövning och vigel i brevlådan!! Kostade ingenting!! Vad lätt det blev....tänk om vi hade behövt gå till ambassaden ändå!

• wienerwaltz

Nej inte i Seglora.

Hur går det för er annars?

På min prioriteringslista ligger nu:
    Solist
    Flygresan
    Tårta
    Blommor

Ringar var vi och tittade på igår.

• Mrs Gray

Kvar att göra....hmm det kan bli mycket om man tänker efter...

Nya underkläder för både mig och brudgum.
    Bestämma vilka fotografier vi vill ta
    Festprogram/vigselprogram
    Beställning av sambos kläder
    Bestämma "vår låt" (vill ej dansa vals)
    Bordsplacering
    Psalmer i kyrkan
    Skor
    Tårta
    Frisyr
    Favours (om vi nu har några)

Det kommer säkert mer.....

• Too too

Mrs Grey, Åh vad schysst! Har löst sig bra för oss oxå, pappren är på g! Hurraaaa!

Aktuellt på vår att göra lista just nu:
    Titta ut och beställa ringar i helgen
    Skriva önkselista..(får frågor om det..)
    Få till festprogrammet tillsammans med toastmadamen
    Träffa frisörskan för konsultation på torsdag! Hoppas hon gillar min Grace Kelly idé..
    Snacka ihop föräldrarna till näbbarna och bestämma vad de ska ha på sig. Kanske ska jag sy deras kjolar av siden som blev över.
    Spika vigselprogrammet.
    Få tag på DJ! Och beställa PA.
    Beställa bukett och andra blommor.
    Fixa överaskningspåsar till barnen på festen (vi trodde det skulle bli 5, men det slutar på 11!!!)
    Få till körövning med alla släktingar och vänner som vill vara med och sjunga Vivaldis Gloria efter vigselförättningen. Pappa dirigerar! Ska bli så kuuuul!

LÄNGTAR!!!

• Too too

Jag flyttar upp!

Ikväll ska jag till frissan på konsultation. Det börjar kännas på riktigt nu! Nån som har tips om vad man bör tänka på? Be om nåt särskilt?

Om 2 månader (iiih!) så smäller det!!

• röd ros

snart bara 2 månader kvar, lycklig som bara den.

det vi har kvar att fixa e
    blomsterdekorationer på borden (håller på att prova fram olika ideer), inköpslista till drinkarna o vilka snacks vi skall ha, festhäftet (halvfärdigt), kyrkohäftet, psalmer träffa prästen om ca 2 veckor, prova klänningen om nån vecka (min faster har lagt upp den).

ringarna e färdiga om ca 3 veckor e jätte nyficken på att se dom, har målat upp en drömbild på dom i mitt huvud. vi skall ha varsin till ring.

• Lindis76

Hej
    om jag säger så här kyrkan och lokalen är bokad, Menyn är bestämd. Vem som ska göra vad är bestämt...

Jag känner mig lite stressad + att min mor ska sy klänningen och hon bor 25 mil ifrån mig...

Svar på tråden Var håller alla 21 augustbrudar hus?!