• sandra76

Vit kavaj ??

Jag undrar om någon vet var man kan köpa det?? Jag ska på bröllop om 2 veckor & är ingen klänning-tjej tyvärr.. Så jag hade tänkt köpa en fin kritvit kavaj. Men nu hittar jag inte?? Har letat i helgen.. Brukar inte h&m det?? Jag bor i Sthlm.... Någon som vet?? Kram. /Sandra

• Svar på tråden Vit kavaj ??
  • sandra76

ja en ljusblå elr ljusrosa kostym hade inte varit fel! men var sjutton hittar man det ?! :/

• la fille

En vit kostym kommer knappast att göra att du ser ut som en brud så kör på det du! Se till att du har nån färg under kavajen, och kanske matchande skor, väska el smycket el. dyl.

Såg en vit kavaj på HM igår, men den kankske förresten hade smala ränder i sig... Hmmm, minns inte riktigt, men lycka till med jakten!

• Aleathiel

Tror att jag har sett en rosa kavaj på HM. Och kanske på Gina Tricot också. Finns nog på flera ställen, rosa är ju "inne"

• Aleathiel

Annars tycker jag också att du kan ha en vit kavaj, så länge du inte är helvit!

• Kicker

Alternativt kunde du kanske ha en färgrann scarf/väska/skor till, för att bryta av allt det vita? Typ rött är jättefräscht till vitt tycker jag!

• nallemaja

Jag brukar undvika vitt helt och hållet när jag går på bröllop. Men en vit kavaj kan man väl ha om man har andra färger på resten av kläderna.
    Har en vit manchester kavaj som är från VILA så kolla på nått ställe som säljer VILA...

• Electric Lady

Rätt enligt etiketten är att HELvitt är förbjudet. Vit kostym med top i färg är helt ok. Vissa känner dock inte till detta utan gör (som du ser ovan t ex) sura miner över minsta vitas detalj. Det är då DE som begår ett STORT etikettsbrott.

• Audreyette

Vero Moda och HM har haft rosa kvajer..
    paris i maj:du var jättefin!!

• Dea

Man ser visst ut som en brud i vit kostym, titta bara på "brud i maj"!

Visst, det är helvitt som är reserverat för bruden, men hur mycket ser man av toppen under en kavaj? Blir inte intrycket helvitt även om man har ett färgat linne som alibi? Bakifrån eller från sidan ser man ju helvit ut.

Tycker nog den färgade toppen får matchas med andra accessoirer, som scarf, väska, skor, eller rentav en hatt.

SEN tycker jag inte gästen stjäl av brudens uppmärksamhet längre.

• sandra76

om man har en vit kavaj & annan färg på byxorna nedtill då? hm..fast det e klart..vad skulle det vara för färg...inte svart va ;p

• Dea

Jo, har man en annan färg nertill, det skulle också funka, då kan man få slippa den stora rosa hatten

• brud05

MQ har vita kavajer. En i linne och lite kortare, figursydd kavaj, ursnygg...
    Lycka till!!

• Engla

Kookai har vita kavajer med byxor till.
    Personligen skulle jag nog inte kännt mig bekväm i helvit kostym och färgglada accesoarer. Trivs du inte i dräkt?
    Kookai har rosa dräkter och själv har jag köpt en turkos dräkt på HM rowells som jag ska ha på ett bröllop i sommar.

• Electric Lady

Svarta byxor går utmärkt. HELvitt oh HELsvart är verboten. inte svart och vitt ihop.

Svar på tråden Vit kavaj ??