Inlägg från: Electric Lady |Visa alla inlägg
  • Electric Lady

Måste man vara smal för att köpa kläder!?

Så som det ekonomiska systemet funkar så är det inte lönsamt att göra kläder till andra kroppsformer än de vanligaste. Och då görs inte de kläderna.

Jag har motsatt problem, kan aldrig hitta skjortor/blusar som sitter bra eftersom jag är så smal.

Ett skitsystem är det. Men sådan är "marknadens diktatur". Mest pengar vinner.

• Electric Lady

Jag tror att vi alla tycker att just VÅR storlek är svår att få tag på. Jag tycker att t ex trosor i stl small alltid är slut! Fick springa i typ 10 olika HM-butiker för att hitta mina bröllopstrosor i small. Alla hade bara large.

Man tänkr ju inte på om storlekar man inte letar efter är slutsålda, bara på sin egen.

• Electric Lady

Too Too: vad det gäller strumpbyxor så funkar ju de så att ju mer man tänjer ut dem på bredden, dess kortare blir de, och ju mer man tänjer på längden dess smalare blir e. Så om man har långa ben (mina är extremt långa) får man köpa stor storlek, som "ger" på längden om man inte fyller dem på bredden.

Ett annat tips är märket Spader Dam, ett billigt märke som gör snygga, hållbara och låånga strumpbyxor. Jag älskar dem!

Svar på tråden Måste man vara smal för att köpa kläder!?