Måste man vara smal för att köpa kläder!?
Nu kom jag inte ihåg vem som skrev det, men jag tror att det stämmer att man aldrig hittar sin egen storlek när det bara är några få plagg kvar av en modell. I alla fall är det så för mig
Igår skulle jag köpa en vit, ganska kort kjol hade jag tänkt. Tydligen hade många andra i min storlek kommit på det innan mig. Jag har S/M (beroende på märke, varför är det så stor skillnad på olika affärer?) och de vita kjolar jag hittade fanns i storlek L, XL och nån enstaka i XS. Var in på en massa affärer och det var samma visa överallt. Nästan i alla fall, till slut hittade jag en på Lindex där jag nästan aldrig hittar kläder jag gillar (vilket var orsaken till att jag gick dit sist av allt). Det är inte första gången jag är med om detta (att min storlek inte finns kvar) och jag tycker att inköparna på affärerna borde ha lite bättre koll på vilka storlekar som brukar gå åt.
Själv önskar jag att jag skulle vara duktig på att sy, då skulle jag sy mina egna kläder. Jag är ganska lång och relativt smal (med liten byst), och att hitta kläder som passar över bysten och är tillräckligt långa i ärmarna är inte alltid busenkelt. Jag är dock glad att jag inte är förpassad till "tältavdelningen" för de kläderna ser oftast jättetråkiga ut. Man kanske borde bli designer och designa lite roliga kläder i udda storlekar/former?