• Cinderellan

Något par som har tatuerat samma symbol?

Nyfiken igen...som vanligt.
    Är det någon här som har vågat tatuera sig tillsammans med sambo/man en gemensam symbol som står för ER kärlek?
    Med vågat, menar jag inte smärtan utan att tro på er kärlek så hårt så ni aldrig kommer att ångra er om denna sak...men klart skulle man ångra sig så kan man tatuera över den...
    Har någon haft tanken på att göra det, om ni nu inte har gjort det redan?

• Svar på tråden Något par som har tatuerat samma symbol?
  • Electric Lady

När vi firar silverbröllop ska jag tatuera in hans namn på armen med ett hjärta med svärd och eldslågor och hela köret. Men just nu vill jag inte ha några tatueringar. Tycker det är fult. Men när jag blir gammal är det dags för det.

Få se, silverbröllop är 25 år va? Då är jag bara 45 iofs... det kanske får vänta till guldbröllopet när jag är 70.

• kayla

En vecka efter vår förloving tatuerade jag min fästmans namn lite under magen .och han mitt namn på bröstet..
    Vett skrämd tog lungnade tablett och bedövning salva, kände inte ett skvatt.

Delade åsikter om det i familjen. Men även om det inte håller så kommer jag aldrig att ångra det. Eftersom han är mitt livs största kärlek!!!

• kayla

Vet att det var ganska crazy med tanke på att han bad mig flytta in med han efter 1 månad friade efter 6 mån. Nu har det snart gått 3 år sen dess. vi gifter oss 4 september. vad ska jag säga kär och galen

• jessy

symboler för "vi" är ju något man själv kommer på.

Det vi har i åtanken är ju något som symboliserar "vi" för bara oss, för någon annan som ser dem är det bara en tatuering.

Namn ska man inte tatuera in :)

• Electric Lady

På förekommen anledning:

Det sägs att om man säger eller tänker det minsta på att "man kan ju ta bort/tatuera över den" när man funderar på att skaffa en tatureing, så ska man INTE skaffa den!

• Mrs Corbally

Vad kostar en lite tatuering??

• gop-vigsel

Kayla,
    blir lite nyfiken på om det hjälpte med bedövningssalva? Tänker ev att tatuera en sk time-tattoo vilket inte känns lika mycket som en vanlig nämligen. Jag och min blivande har under ett års tid sökt motiv för att tatuera samma symbol eller tecken just för samhörighetskänslan...men inte funnit rätta tecknet än, nu är vår kommande vigsel i fokus ist!

• kayla

Gop vigsel

Jag chansade med Emla kräm som finns på apoteket. Jag la på varje halvtimme 1/1 2 timme. Jag kände inget, när det var klart sved det lite bara. rekomenderar det. I mina ögon så spelar det ingen roll om du skriver namnet eller ett tecken på samhörighet med din pertner bla bla bla. När du ser din tatuering efter skilsmässa så tänker man ändå på den personen. Men man skäms väl då att man har sitt EX namn på kroppen...

• Umebruden

Jag har en kompis som också använde emla kräm med stor framgång när hon skulle tatuera sig på ankeln där det gör speciellt ont. Tatueraren varnade henne för att det kunde göra att den sitter sämre, men hon har inte märkt något av det, vad jag vet.
    Personligen tycker inte jag det är nödvändigt med emla om man inte gör på speciellt känsliga ställen, och jag har ganska låg smärttröskel.

Angående pris så beror det inte så mycket på storleken som på mängden konturer. De tatuerare jag har diskuterat priser med går nämligen efter hur lång tid det tar.
    Min tatuering tog tio minuter att göra och kostade 250 kr, för 6 år sedan.

• Hime

Varför man använder bedövningsmedel när man skall tatuera sig förstår jag inte. Det är ju meningen att det skall kännas! Ok, jag kan inte säga att jag direkt njöt av smärtan när jag skaffade mig en tatuering precis ovanför ena bröstet, men #/¤&"%# vad stolt och nöjd jag kände mig efteråt!
    Det kanske låter larvigt för vissa, men så var det! =)
    Vågar man jämföra med de som förespråkar "naturliga födslar"?

• miss mady

Min pojkvän tatuerade in sin frus (numera exfru) namn när de var gifta.. han ångrade sig rejält rätt snabbt och har nu tagit bort den.
    Jag tycker att tanken är fin och att det på sitt sätt är rätt romantiskt att tatuera in sin älskades namn men att man bör tänka efter både 1 och 14 gånger innan man gör det!

• Soon to be

Vi tatuerade in ett kinatecken som betyder "för evigt".

Då slipper man personliga namn om det nu skulle visa sig att "vi" inte håller, vilket jag hoppas att vi gör!

• Cinderellan

Jag igen...kul med många inlägg på min fråga...
    Först vill jag bara säga till micbra!
    Jag blev faktiskt tårögd när jag läste ditt inlägg, det var så fint. Det är verkligen ett minne som består, det ni gjort...jag har själv tvillingpojkar, kanske därför jag blev extra rörd.

Annars, så tycker jag som andra att det man tatuerar ska passa ens kropp, man ska behålla den för livet, inte ta bort...
    Jag har en tatuering och den ingår i min kropp, den bara är där precis som naveln är där...hehe...
    Men det jag aldrig skulle tatuera är nog någons namn. Men en symbol som står för en viss person och blir personligt för mig, det hade varit mysigt.
    Undrar om jag vågar ge min blivande ett presentkort på en tatuering?

• bejbi

Emla salvan har tyvärr blivit receptbelagd..

Men det med smärtan är ju ganskamindividuellt. Jag kännde inte så mkt när jag gjorde min. mendan en vännina till mig trodde att hon skulle svimma. Men smärttröskeln är ju somsagt individuell.

När det gäller kostand på tatueringar så variera det från olika tatuerare, sedan kommer storlek och hur mpnga färger man använder att spela in oxå.

Min gaddning gjordes för snart 10 år sedan kostade då 800:- men den har massvis med olika färger, men stor är den inte.. knappt en dm i höjd.

• Micbra

Tack Cinderellan för dina värmande ord!

Svar på tråden Något par som har tatuerat samma symbol?