• Cinderellan

Något par som har tatuerat samma symbol?

Nyfiken igen...som vanligt.
    Är det någon här som har vågat tatuera sig tillsammans med sambo/man en gemensam symbol som står för ER kärlek?
    Med vågat, menar jag inte smärtan utan att tro på er kärlek så hårt så ni aldrig kommer att ångra er om denna sak...men klart skulle man ångra sig så kan man tatuera över den...
    Har någon haft tanken på att göra det, om ni nu inte har gjort det redan?

• Svar på tråden Något par som har tatuerat samma symbol?
  • mooogn

Åh, det skulle ju vara helt underbart! Dock avskyr min pv tatueringar, så jag får väl tatuera in en egen symbol... *s*

• Tolin

Skulle absolut våga, av båda anledningarna du beskriver! Däremot så gillar jag inte tatueringar så jag kan tyvärr inte bevisa det...

• jessy

Vi har funderingar på att göra det.

Min sambo har och vill göra flera och vill gärna ha flera. Dessutom blev han eld och lågor över att ha en symbol som skulle symbolisera "vi"

Mest bara jag som är lite så harig och små skraj att jag inte alls kommer gilla en tatuering på mig själv :)

• Pajen

Jag har en tatuering och den är en del av mig. Man tänker knappt på den längre (har haft den sen 98). Det är ett kinesiskt tecken och den kille jag träffade då har ett lika dant fast på ett annat ställe på kroppen.

Nu när jag ska gifta mig med min drömprins ångrar jag inte att jag har den tatueringen, den hör till det förflutna men jag skulle aldrig ta bort den.

Jag är också sugen på att göra en till och att min blivande gör en lika dan... men jag tror inte att han vågar pga smärtan tyvärr.

• Pajen

sen 98 ska det stå, vet inte varför den där gubben hamnade där...

• Caroline 14/8

Var kan man kika på symbolen för "vi" ??

• Kicker

Min kompis och hennes man lät tatuera de kinesiska symbolerna för kärlek och evighet på sin ettårsdag. Hans var ganska stor, och hennes lite mindre.
    Jag vet inte, tycker det känns lite fånigt faktiskt. Ger mig samma vibbar som då jag ser par i samma joggingoutfits tex....

• Micbra

Jag och min blivande man har en likadan tatuering. Det är egentligen inte en tatuering som symboliserar vår kärlek utan den gjordes efter att jag fött våra tvillinpojkar och den ena lämnade oss för att bli en ängel. Så det är snarare en hyllning till våra pojkar om man säger så. Den föreställer två fotavtryck som är efter deras fotavtryck som sjukhuset tog åt oss. Vidare så är fotavtrycken placerade som i ett yin-och-yang tecken (ena foten är vit, den andra är svart). Vi valde det dels för att de låg så i min mage och dels för att jag tycker om just det tecknet.
    Vi ville göra något som är för evigt och det är ju just en tatuering (om man nu inte väljer att ta bort den senare, förstås).

Jag tycker att man kan tatuera in något som är gemensamt, men jag tror att man ska akta sig för att tatuera in namn.

• Ninja1

Jag känner också att det känns lite väl löjligt att tatuera sig tillsammans för att visa hela världen att man tillhör varandra för evigt. Det kan ju faktiskt hända att man gör slut...vad gör man då, tar bort det och får ett fult märke. Det är precis som när man ser par som går i samma överaller, jackor och skor. Kom igen! Ni är väl inga tvillingar? Man är väl fortfarande individer med egen vilja, trots att man älskar varandra.

• Umebruden

Jag skulle aldrig vilja göra det, dels för jag tror ändå inte att man kan vara 100% på att det håller för evigt och dels för att jag vill att mina tatueringar ska vara mina personliga eftersom de sitter på min kropp.

Svar på tråden Något par som har tatuerat samma symbol?