Samma tråd med flera svar:
www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m648628.html
Min man och jag bråkar ibland ganska hetsigt (om småsaker). han har aldrig slagit mig, men nångång har han brottat ner mig på sängen eller golvet när jag blivit för hysterisk, och för nån vecka sen när vi bråkade i bilen nöp han mig riktigt ordentligt i benet. Jag har fortfarande ett stort blåmärke.
Men jag skulle aldrig lämna honom för det. För jag vet ju att längre än så går det aldrig. Han mår dåligt bara han ser blåmärket han gav mej, och jag vet att det var i stundens hetta och att han skulle göra allt för att göra det ogjort.
Att säga att man ska gå efter första slaget är väl att verkligen se allt i svart eller vitt.... Som så många andra tycker jag att man ska se till sin övriga relation, till omständigheter och till situationen då och efter, innan man drar igång en stor komplicerad process och säljer hus, delar möbler, diskuterar vårdnad om ev barn etc. För alla är det ju inte så enkelt som att bara "gå"....
Jag älskar min man över allt annat, och om vi bråkar och jag skulle få en örfil så är det inte hela världen... Jag skulle inte lämna honom för det. Och jag skulle inte gå och tänka på när nästa slag kommer och om han kommer att döda mej någongång heller. Gör man det så är man ju bara själdestruktiv. Det kan ju iofs bero på en tidigare relation, men då tycker jag att bör prata med någon om det för att komma till ro.