• Sessie

11 september- hur går det?

Tänkte bara kolla en liten statusrapport från mina medsystrar som också gifter sig den 11 september i år... hur går det för er i planeringen?

De "stora bitarna" är på plats för oss... kyrka, lokal, transporter, solist. Har träffat skräddaren etc, fast detaljplaneringen återstår. Håller på att skissa på inbjudningskorten nu... när skickar ni ut era och när har ni OSA?

• Svar på tråden 11 september- hur går det?
  • sudali

Vi gifter oss den 11 september. Våra inbjudningskort är skickade, sen 2 veckor sedan, osa är den 11 juli. Vi har gäster från stora delar av sverige därav det tidiga utskicket av inbjudningar.

Klänningen är klar, den hänger här hemma. Kläderna till näbbarna är klara. Min m2b har kollat vad han ska, fanns inte inne i hans storlek, men det är oxå snart klart.

En stor del av bords dekorationen är klar. Vigsel programmet är nästan färdigt, det som återstår är bordsplaceringen och en liten story om samtliga närvarande. Blommor är inte beställt. Hår/smink mm inte heller klart. Fotografen är prel. bokad ev. hade dom en bokning redan, väntar på svar.

Hotell rum för bröllopsnatten är inte heller beställt...... vi kollade lite på det igår.

Det värsta är att det dyker ju upp små skaer hela tiden. Jag tror att det mesta är på "banan" iaf.

• Sessie

Hjälp... du verkar vara på banan när det gäller det mesta... hmmm man kanske ska börja jobba lite mer på allvar.

Vill ha det mesta klart innan sommaren.

• sudali

Anledningen till att jag har kommit så långt är för att jag inte har något att göra på jobbet för tillfället! Och då menar jag verkligen inget!! Istället för stt surfa 8 timmar, så har jag fixat med sådant som har med bröllop att göra. Det kommer säkert att bli kanon stressigt mot slutet ändå kan jag tänka mig!

Var ska ni gifta er? Vi gifter oss i Falun, men bor i Täby strax utanför Stockholm.

• sudali

Är vi ensamma här inne om att gifta oss den 11 september?

• Sessie

Vi kommer gifta oss i Seglora på Skansen... bor i Sköndal strax söder om sta'n.

De andra kanske sover... trötta av allt planerande

• sudali

Lät ju inte fel med Seglora......!

• Sessie

Nä, vi tyckte det passade bra.. M2B är från Stockholm, jag från Västergötland. Seglora är en kyrka från Västergötland.. som flyttat till Stockholm.

• Woodstock

Vi gifter oss oxå då.

Inbjudningarna är utskickade. OSA 1/7.
    Kläderna klara
    Cateringfirman bokad. menyn är nästan klar.
    Ringarna beställda

Massvis kvar. Fotograf, frisör, skor, Florist, DJ, hotell..... många bollar kvar.
    Har inte ens börjat tänka på kyrkprogram m.m. Välja psalmer verkar jätte svårt.

Vi gifter oss ute på Ekerö. Bor på Södermalm men kommer ifrån Hälsingland.

Men vi längtar så att vi snart spricker.
    Nej, nu måste jag göra mig klar för att gå till jobbet.
    /Woodstock

• Frankrike04
    Ännu en 11 september-brud!

Vi var på god väg i planeringen för ett par veckor sedan, men har som tagit en paus i allt fixande ett tag... Ork och lust kommer väl snart tillbaka, hoppas jag!

Vi har i alla fall
    - bokat kyrka, präst, kantor, solister (sång) och trumpetare till vigseln
    - bokat festlokal (i vilken middag, skålar,tårta, dekorationer och rum för bröllopsnatten ingår)
    - köpt tyg till min klänning - letar fortfarande efter rätt mönster.
    - köpt tyg till tärnans klänning
    - bestämt oss för ring, men inte beställt ännu
    - inbjudningarna är på tryckning - skickas förmodligen i helgen (osa 11/7)

Men en hel del stora bitar återstår ju; frisyr (& frisör), fotograf, bukett (& florist), m.m., m.m. Fast det är ju rätt roligt att fixa också, så det är väl tur att inte allt är klart?
  • Sessie

Frankrike -04: Har du tänkt att sy klänningen själv?

Svar på tråden 11 september- hur går det?