Var på Make Up Stores 3-timmarskurs igår. Här kommer den utlovade recensionen:
Kursen är i två delar och höll på från 18.15-21.15, 200:-.
Del 1: 2/3-delar av tiden. Demonstration, typ hur man sminkar av, hur man sköter huden, hur man lägger grund och sist men inte minst hur man sminkar en dag och en kvällsmakeup.
Kommentar: Hon höll på i säkert tio minuter och plockade ögonbrynen på "offret", skittrist. Överhuvudtaget var den här delen otroligt lång och utdragen, kändes mer som ett säljmöte för Make Up Stores produkter. Jag somnade nästan.
Del 2: 1/3-del av tiden. Nu fick vi prova alla produkter och sminka oss själva! Jättekul! Men vi var sex tjejer som ville ha hjälp av en ensam demonstratris. Deras produkter är ju som en målarlåda, precis ALLT finns.
Kommentar: Lite besviken blev jag, för jag trodde jag skulle få hjälp att plocka ut färger som passar mig. Men nu för tiden är det tydligen trendigt att välja vilka färger som helst, att "leka" med färg, så nähä..
Betyg på kursen: Du får inte vara för sömnig, i två timmar sitter man på en stol och tittar på nån som blir sminkad, största delen under tystnad i ett rum där bara en fläkt surrar sövande.. Efter kursen får man shoppa loss med 20% rabatt på allt. Köper man för minst 500:- får man en necessär. Jag shoppade loss...och fick en necessär..
Så: Tänk ut vad du vill med din kurs! Vill du ha lite allmänna sminkråd och köpa lite smink är väl det här nåt kul att prova på. MEN Make Up Store har en annan kurs oxå: Individuella make up-tips i en timme. Bara du och experten. Kostar 495:- men då får du också välja smink för hela den summan.
Hade jag känt till det här och vetat hur mycket smink jag skulle shoppa hade jag valt detta alternativ istället, lätt.
Lycka till alla undersköna brudar!!