• Molban

Sminkkurs Make Up store eller FACE?

Hej!

Är det någon som vet vilket av dessa två ställen man får handla smink för 500 kronor när man går på en sminkkurs hos dem?? (Tror kursen kostar 495 och varor för lika mycket ingår...) Är kursen och produkterna bra?? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Sminkkurs Make Up store eller FACE?
  • Iffa

Det är Make Up Store... Du kan säga att du t.ex. vill ha en brudsminkning. Jag tycker att produkterna är kanon. Men det är ju efter tycke och smak...

• Molban

Hej! Hur många butiker har de? Är det någon skillnad på hur trevliga och duktiga de är? (Förstår att det säkert är individuellt, men jag är helt grön på det här området) Tack!

• Blivande fru ??

Efter att ha läst trådarna här, så är det väldigt olika vilket bemötande och hur proffsiga de är i olika butiker. Har läst om de som varit jättenöjda och de som varit totalt missnöjda.

Jag kan inte uttala mig om dem av egen erfarenhet när det gäller kurserna, men däremot tycker jag att de produkter jag har testat har varit jättebra.

• nell

Jag vet att de haft det konceptet även på Face. Jag gjorde så för flera år sedan... så jag kan inte garantera att de har kvar det.

• bimbim

De har sminkkurser även på FACE men där får man inte produkter utan får handla till 10-20% rabatt.

• kara

Hej,

Jag hade tänkt ta med mig min tärna för att hon skulle "lära sig" att sminka mig inför bröllopet. Tror ni att Face eller Make Up Store skulle gå med på det? Dvs hon lär sig sminka mig istället för jag själv...

• <:3 )~~~~

Make Up Store har gruppkurser där man får lära sminka sig själv, de kostar 200kr/person och man bokar in sig i en grupp där även andra sällskap är med.
    Dessa äger rum kvällstid, 18.15 brukar starttid vara.
    Make Up Store's sminkurs för 495kr är för din egen del, där lär make up artisten dig hur du kan ta fram dina bästa sidor under 50min. Du får som sagt ovan, även plocka produkter för 495kr.
    Så isåfall skulle jag nog säga att gruppkursen låter bättre för er.
    På Drottninggatan 77 ska de tydligen ha den fräschaste och trevligaste gruppkurs-lokalen. Jag vet att en tjej som heter Ulrika ofta har kurser där, hon är väldigt duktig och tänker 'funktion' inte bara 'sminka'.

• Molban

Jag är inte så van att sminka mig och har inte heller lust att "spackla" mig till bröllopet (skulle inte kännas som "jag") - vet ni någon make-up artist som man skulle kunna fråga efter i någon butik fär de brukar vara bra och har bra produkter? Det låter ju frestande att boka en kurs för 500 och produkter för samma pris förstås...men om Face är bättre så ska man inte vara dumsnål förstås. Det är säkert individuellt vem man hamnar hos också. Hoppas på tips från någon här! :)

• Cocarorinona

Åh, tack för tipset hörrni!

Hade inte alls tänkt på att möjligheten fanns ens en gång. Har tänkt sminka mig själv (och fixa frissan), då vi gifter oss på en ö. Så det här var mycket välkommet!

Ringde MakeUpStore och bokade tid på en gång! Valde den på Drottninggatan efter

Svar på tråden Sminkkurs Make Up store eller FACE?