• culpepper

Valborgsbröllop 2005

Hittade inget annat inlägg så då gjorde jag en själv! jag och miin sambo ska gifta oss på valborg 2005, är det nån mer som valt detta datum?

• Svar på tråden Valborgsbröllop 2005
  • Umebruden

Kärlek79:

Vad kul med ännu fler! Välkommen i tråden...

• Kärlek79

Blir imponerad av att några utav er redan kommit så långt i erat planerande. Tänkte själv först ta tag i det efter sommaren. Men det kanske är försent??

• Umebruden

Inte är det för sent... fast det beror förstås på var du bor. Jag har hört att om man bor i Stockholm kan lokaler och sånt vara bokat mycket långt i förväg.

Just bokningarna känner jag att jag vill få klart. Då vet man att man får det man vill ha den dag man vill ha och kan börja planera andra saker i lugn och ro.

• Kärlek79

Nä vi bor i en mindre stad och jag tror inte att det ska vara så svårt. Klänningen ska jag sy upp av tyg som min kompis ska köpa i Kina i höst. På tal om det är nån som har en aning om hur mycket tyg det går åt ungefär till en brudklänning? Har tänkt att gå till en sömmerska och diskutera det hela.

• Umebruden

Jag har köpt fem meter till min, men den ska inte vara så vid och sydd i bara tre våder (en fram och två bak). Tjejen som ska sy den tillsammans med mig sa att hon trodde att det skulle bli över tyg också.

Men det beror helt på hur klänningen ska se ut. Mitt tips är att hitta ett mönster, för där står det hur stor tygåtgången för just den klänningen är.
    Annars kan säkert sömmerskan ge dig en uppskattning om du vet ungefär hur klänningen ska se ut.

• flickven

Umebruden: jo det är med lite tur varmt här nere då, i år var det jätte vackert med marken täckt av vitsippor och lite överblommade blåsippor. Vi funderade ett tag på att gifta oss på kvällen framför en varm valborgsbrasa tror det skulle kunna vara super fint.

• Umebruden

Det låter jättemysigt!

• Umebruden

Nu har det blivit lite fart på planeringen här igen.
    Igår preliminärbokade vi kyrkan, och idag var vi och tittade på festlokalen som vi funderat på. Såg jättefin ut och vi preliminärbokade den också.
    Köksmästaren på festlokalen var jättetrevlig och villig att förhandla om priserna. Det mesta var billigare än vi trott, så vi är jättenöjda.

Känns skönt att ha de två sakerna gjorda, nu kan vi ju i alla fall helt säkert spika valborgsmässoafton. :)

• flickven

Det är alltid trevligt när det inte blir så dyrt som man trott...

Jag har funderat på en sak, varför har ni valt just valborgsmässoafton som er dag, vad betyder dagen för er?

• Umebruden

Vi valde valborgs eftersom det är vår förlovningsdag.
    Dessutom gillar jag symboliken i att vi liksom naturen går in i en ny fas liksom (och hur flummigt lät inte det när jag läste det... :)).

• culpepper

måste hålla med umebruden om "symboliken i att vi liksom naturen går in i en ny fas..." är en stor del till varför det just blev valborg...

Svar på tråden Valborgsbröllop 2005