Valborgsbröllop 2005
Hittade inget annat inlägg så då gjorde jag en själv! jag och miin sambo ska gifta oss på valborg 2005, är det nån mer som valt detta datum?
Hittade inget annat inlägg så då gjorde jag en själv! jag och miin sambo ska gifta oss på valborg 2005, är det nån mer som valt detta datum?
Nej men vi gifte oss på valborg i år! En sak att tänka på bara - det var så fint väder så det blev otroligt trafikstockningar under eftermiddagen i stockholm. Båda föräldraparen anlände till kyrkan 15.05 (vigseln skulle ha börjat 15 :) och fler dök upp under vigseln. Påminn om att detta kan hända om ni gifter er i sthlm!
Oh....vad kul! En till som valt Valborg 2005 som sitt datum! Hur går det för Er med planeringen? Jag och min kille har kommit en bit på vägen...men det är mycket som ska komma på plats och trots att det är 11 månader kvar så går det fort och vips är vi där.....kul att "hitta" på dig här...culpepper....Kramar!
Nu först fick jag syn på den här tråden! Jag blir så glad när det dyker upp andra brudpar med det datumet, gjorde nämligen flera efterlysningar tidigare i år utan resultat...
Vad kul det skulle vara om vi kunde hålla den här tråden vid liv tills det är dags...
Håller med dig umebruden...denna tråd håller vi liv i 11 månader till...vem vet...vi kanske kan utbyta ideer och annat kul under "vägen" till altaret...det känns så himla spännade att just jag ska få stå brud om mindre än ett år....har ni kommit långt i planeringen? jag har/hade 2 ställen aktuella som festlokal men fick idag tips om ett tredje och som om det inte var svårt nog med bara 2 att välja mellan...må så gott och kram!
Vi har bestämt kyrka, det blir stadskyrkan här i Umeå. Festlokal har vi nästan bestämt. Vi ska vara och titta på den, men vi är nästan säkra på att den blir perfekt.
Klädsel är också bestämd, och stilen i stort. Vi har dessutom inte kunnat hålla tyst, så alla som ska bjudas vet om att och när det blir av! Vi har frågat marskalk, tärna och toastmaster och alla tre tackade ja.
Vår toastmaster ska dessutom spela i kyrkan, och en av solosångerna är spikade.
I övrigt har jag fixat lite smått och gott: skor, underklänning, tillverkat ett pannsmycke och köpt tyg och lite andra grejer till klänningen (en kompis ska hjälpa mig att sy den).
Hej hej, nu kan jag skriva igen efter att datorn har fått det nya viruset.. Kul att se att det är fler som har valborg!
Jag och min sambo har bokat kyrka och festlokal, längre än så har vi inte kommit... har väl småpratat lite om dekorationer och kläder...
Umebruden, visst är det svårt att hålla tyst! jag kan knappt hålla mig...
för mig så är det en superstor grej som jag verkligen ser fram emot! då är det ju jättesvårt att hålla tyst!
Vi är dom första som gifter oss i vår umgängeskrets så därför är det lite extra kul, tycker jag!
Vi kommer inte att bli de första, det verkar som att en av mina kompisar hinner före. Men de ska ha ett mycket enkelt borgerligt bröllop, så även om vårt bröllop också blir litet kommer de nog att vara rätt olika.
Satt och pratade med min tärna kring bröllopet här om dagen, och vi reflekterade över vilken stor grej det egentligen är! Tänk att jag ska lova min blivande att leva med honom och älska honom i nöd och lust. Vilken grej! :)
Jo det är ju inte en liten grej precis!
Vi har börjat kolla lite på bröllopsresan, det är ju verkligen jättesvårt att komma fram till ett bra resmål!
Hon har dock föreslagit Florida, och det skulle jag kunna tänka mig! kanske man hinner se Disney world! jag som älskar tecknad film! :)