• gos_anna

7-elevens mjukglass?

har ni ätit den? fettfri & sockerfri. finns endast i en smak tror jag? vad innehåller den? massa annat som inte är bra för kroppen kanske :I Ngn som vet var man kan läsa om innehåll/energi innehåll? är den så bra som den låter ska jag äta den varje dag hela sommarn :D

• Svar på tråden 7-elevens mjukglass?
  • <:3 )~~~~

Här kommer en glädjedödare till, aspartam finns även i light drycker och framkallar cancer. Men å andra sidan, vad får man INTE cancer av idag?

Så jag fortsätter glufsa i mig.. =)

• Hallonsylt

Om det är 90 kcal /100 gram så är det ännu mindre eller lika mycket (beroende på vilken man väljer.)som i GBs nya Soleroglassar, som faktiskt också är fantastiskt goda. Ville bara tipsa om dem.

• shalimar

Men jag har sett rån i Sthlm, köpte en åt min mor igår, på Götgatan. Glass i rån kostar som glass i bägare. Dock vet jag att rånen inte är "så farliga", McD's rån innehåller ca 25 kcal/st, 7 Elevens är väl liiiiite större, men vaddå, 35 kcal kanske, så man bli knappast fetare eller smalare om man inte käkar 10 om dagen eller så. Men jag undrar fortfararande vad en genomsnittlig yoghurtglass i rån innehåller...? Väger den 75 eller 150 gram, typ?

• isis

Finns i choklad, jordgubb och lime. Det är dem jag har ätit iaf, alla smaka helt ok!

• shalimar

iår finns bara jordgubb, verkar det som. Men den är å andra sidan jättegod! Förra årets lime var *njaaaaaa* men de hade vanilj på vissa ställen och eftersom min favoritsmak är vanilj, så...

McD's lilla cone-glass är också HELT ok och kostar bara ca 140 kcal...

• ulli_gulli

Jordgubben är ju såå god! Jag håller med om soleros "red fruits", den var verkligen hur god som helst!!

Ibland när jag har köpt yoghurtglassen på 7-eleven har den liksom varit isig, inte alls som den brukar!! Tror det beror på lufttrycket i maskinen, att ingen köpt på länge... Kanske bara jag som traskar in på 7-eleven när det är 5 grader ute, haha??

• Ellte

Fick denna info på mail från 7-11

"Näringsvärde, genomsnitt för 100 gram:
    Energivärde 404 KJ / 96 kcal, protein 3,51 g, kolhydrat 19,29 g, fett 0,5 g"

Det gäller "vanilj" står det...

• isis

Det är olika i butikerna vilken smak dem kör med, har ätit alla tre iår. Gott gott!

• sandra76

jag åt säkert en elr två stor varje dag förra sommarn & jag rasade i vikt så.... :D

• shalimar

Hehe, ska nog leva på den glassen i sommar...

frukost: 1 glass
    lunch: 2 glassar
    middag: 2 glassar
    kvälls-sug: 1 glass

OBS! Skämt! Men det kommer att bli ett tätt återkommmande inslag i min kost denna sommar!

• sandra76

hahahhah :D japp för mig med!!

• Freja

Jag vill åsså ha en 7eleven-butik i min stad. :(
    Jag skulle mycket väl kunna tänka mig den dieten som shalimar beskrev... ;)

/F :)

• Mrs. Robinson

Jag maste saga att det finns en trad med 32 inlagg om glass ar valdigt rart.

Vi kvinnor kan ju enas om nagot iallfall!

:)

• Lolita

Så vitt jag vet är det inte bevisat att aspartam framkallar cancer, så det är inget bra att skrämma upp alla med det här.

• Frankan

Den är så underbart god!! Jag har försökt hitta innehållsdeklarationen till den så det var kul att äntligen få veta (Tack Ellte!)

Bor i Göteborg och har köpt den på fyra olika ställen, men de har alla bara jordgubb. Vet ngn om det finns vaniljsmak någonstans i stan?

• Jennifer E

Det finns två Seven nära mig och på den ena finns jordgubb och på den andra en som jag ej har testat och ej vet vad det är för smak men den är vit så det kan vara vanilj...

Jag frågade en gång hur smakerna bestämdes och killen svarade att varje butik själva väljer vilken smak de vill ta in och att han valt jordgubb för det är den som går bäst. Jag frågade dock ej hur många de kunde välja på!

Lycka till med vaniljletandet!

Svar på tråden 7-elevens mjukglass?