• gos_anna

7-elevens mjukglass?

har ni ätit den? fettfri & sockerfri. finns endast i en smak tror jag? vad innehåller den? massa annat som inte är bra för kroppen kanske :I Ngn som vet var man kan läsa om innehåll/energi innehåll? är den så bra som den låter ska jag äta den varje dag hela sommarn :D

• Svar på tråden 7-elevens mjukglass?
  • Mrs. Robinson

hej hej, vill inte vara nagon gladje dodare, men vad for slags sotningsmedel och starkelse innehaller den?

Bojkotta smajlis!

• Von Anka

hörredu glädjedödaren :)

jag tror att det var aspartam, men jag minns inte. Ingen stärkelse.

• sandra76

hej! min syster jobbar på 7eleven, så jag vet nu!
    den innehåller aspartam som sötningsmedel & är bara 0,2 % fett! :D :D

• sandra76

glömde- hon sa att folk äter som hästar av den :D jätte smala tjejer som äter flera om dan.. den är nästintill kalori-fri... Hur grymt som helst! ;)

• ulli_gulli

Hej!

Jag bad att få se näringsinnehåll på den glassen förra året. Jag minns inte exakta innehåll, men fettinnehållet är 0% och det är inget socker i den. Däremot är inte kolhydratsinnehållet direkt lågt ändå (för er som följer en low-carb funkar den inte). Men kaloriinnehållet låg runt 90 kcal per 100 gr. Och det är ju inte så jättemycket!! Så jag brukar unna mig en som mellanmål ganska ofta under sommaren =)

• shalimar

Vet du hur många kcal den innehåller/100 gram? Och hur mycket ett sånt där rån med glass väger? Har försökt söka på 7 elevens hemsida, men hittar inget...

• Mrs. Robinson

Hur manga gram kolhydrater innehaller den?

Low Carb ligger pa max 30 gram om dagen, sa det ar bara att "do the math".

Har Atkins market "indulge" kommit till Sverige annu? Dar finns kakor, glass, vafflor, pannkakor, muffins, choklad etc. Min favvo ar Chocolate Caramel Swirl i glass, tjeeena vad gott.

• shalimar

beror väl också på vilken slags kolhydrater, kör man Atkins tex, så räknar man ju "net carbs" och ibland så kan det ju bli lite net carbs fast det "ser ut att vara" mycket kolhydrater. Nu har jag väl svårt att tänka mig att glass kan innehålla fibrer (som man drar av från det totala kolhydratinnehållet) men who knows?

• Jennie med ie

Ah, då har det varit rätt val av mig att inte pröva den då ,)

• Jennifer E

shalimar, om du är orolig över rånet så ta en i plastbägare istället! Jag har aldrig sett rån här i Sthlm ens...

Tur att man ej sett ETT rån iaf. Oj, vad trist!

Svar på tråden 7-elevens mjukglass?