• gos_anna

7-elevens mjukglass?

har ni ätit den? fettfri & sockerfri. finns endast i en smak tror jag? vad innehåller den? massa annat som inte är bra för kroppen kanske :I Ngn som vet var man kan läsa om innehåll/energi innehåll? är den så bra som den låter ska jag äta den varje dag hela sommarn :D

• Svar på tråden 7-elevens mjukglass?
  • Jennifer E

Ingen aning tyvärr men jag undrar också, den är för god/bra för att vara sann!

Det är väl bara att be och få se innehållsförteckningen iofs...

Ha en skön glassommar!

• Jennie med ie

Jag tvivlar i o f s mycket på att den är fettfri och sockerfri. Det är inte mycket här i världen som inte innehåller nåt fett, och dessutom inget socker.

Men OM det mot förmodan skulle stämma så lär den vara aldeles för "konstgjord" för min smak *s* En glass som är fettfri och sockerfri, nja...

Gå till 7-eleven och be att få läsa innehållsförteckningen. Den ska de ha tillgång till med tanke på allergier och sånt.

• Jennifer E

Jennie, du måste iaf testa innan du dömer ut den helt, den är supergod. Smakar som vilken jorgubbsmjukglass som helst!

• humla

ahhh, den glassen är sååå god! Jag skulle också vilja veta vad den innehåller? Ingen som har frågat? :)

• Jennie med ie

Jennifer, nope jag tänker inte testa *s* Den får vara hur god som helst, det spelar ingen roll....

• Gun

Mm.. det låter smarrigt.... Tur att jag har en bra promenad för att komma till närmaste 7-11. Annars skulle jag väl vara där jämt..

• Jennifer E

Ska gå och köpa en nu! MUMS!

• Von Anka

Jag har frågat och fått läsa innehållsföreteckningen!

Nu minns jag inte exakt vad den innehåller men den är iaf okej både för mig som följer South Beach (fas två) och för viktväktare. Har för mig att en liten bägare är så lite som 1-2 points - men det kanske någon som är med i VV kan kolla upp?

det är som ni gissat en massa artificiella smaker, sötningsmedel, mjölkpulver etc. Och en del is antar jag, för konsistensen är ju ganska kristallig.

Men exakt huuuuur god som helst.

• Von Anka

jag hatar automatiska smileys...

Svar på tråden 7-elevens mjukglass?