• Scarlett

Bröllopspresent som räcker ett helt år!

Bellis - jaha, det var faktiskt intressant att höra att den varianten inte uppskattades. Jag har kört den på flera bröllop, både som gäst och toastmaster, och fått uppfattningen att den har blivit mycket uppskattad och glatt tipsat andra om den. Fast jag har kört den som lotteriform och delat ut lotter och sedan haft dragning, och den som har sitt nummer på lappen har vunnit den stora äran att bjuda brudparet på café i april, eller grillkväll i juli t.ex, och så fortsätter man så att brudparet får en rolig händelse varje månad under deras första år som gifta.

Alla som har sagt något till mig har tyckt att det var en jättekul idé och att det känns roligt att få bidra till brudparets första år på det sättet (det är ju inga dyra saker det handlar om, utan mer en liten ansträngning). Och framförallt har brudparen uppskattat det. Jag reagerade likadant när jag som gäst vann en sådan uppgift på ett annat bröllop - jag tyckte det var jättekul! Så tänk så olika man kan reagera... Det kanske är flera gäster som har reagerat som du men inte sagt nåt - så jag kanske ska vara lite försiktigare i fortsättningen.

Jag tror förresten inte att riktigt alla har inkasserat sin vinst - om man är respektive t.ex., bor långt bort och inte känner brudparet så väl är det kanske lite svårt. Då är det väl OK att hoppa över det. Fast jag hade sett det som en chans att lära känna dem bättre - och man kan ju alltid byta månad om det inte passar just då.

Svar på tråden Bröllopspresent som räcker ett helt år!