• Bellis

Bröllopspresent som räcker ett helt år!

Den enda erfarenheten jag har av nåt sånt är en grejj vi "var med om" på ett bröllop i höstas....

Ett par som var mycket nära vänner till brudparet ställde sig upp med sin gåva mitt under middagen. Det var ett stort paket, som sedan liksom skalades av till mindre och mindre paket, medan det vandrade till andra slumpvisa personer bland gästerna... (det låg en lapp innanför varje presentpapper som sa hur nästa person skulle "väljas ut" )

Varje gäst som hade "äran" att öppna ett paket fick även en anvisning som skulle läsas högt, om vad just denne skulle göra för brudparet en viss månad... tex bjuda på middag, bio, sitta barnvakt etc.

Dvs, parets "gåva" till brudparet var att se till att tolv andra par var mer eller mindre tvungna att ge ännu en gåva förutom den de redan köpt...

VAr det nån som förstod??

Vi och många med oss, tyckte det var ganska tarvligt.... Okej om man står för alla tolv gåvorna själv, men absolut inte annars! Nåja, det var en variant på det hela!

• Bellis

bimbim-

Oooooh ja! Jag själv var nämligen en av dem som fick äran att ge bort ytterligare en present! Och det var flera andra som senare under kvällen lite fint uttryckte sin "förvåning" över att behöva bidra till detta pars gåva till brudparet...

Det verkade faktiskt som att självaste brudparet tyckte det var ganska pinsamt också....

Svar på tråden Bröllopspresent som räcker ett helt år!