• Catty

Attraktion...

Hmmm...diskuterade mkt och lange med mig sjalv om jag skulle skriva det har inlagget eller inte, men kanner att jag behover nagon form av rad eller sa eftersom jag ar confused- to say the least!

Jag alskar min man over allt och vi ar superlyckliga i hop och har en suveran relation osv. Allt ar toppen!

Men for ca 2 manader sen kom en ny dykinstruktor hit till on som ar suverant trevlig och sympatisk. Vi klickade direkt och har varit jattebra kompisar i ganget sen dess. Inget mer.
    Nu ar min man borta i 3 veckor pa vidareutbildning och jag var ute med ganget, inkl. dykninstruktorn i fredags och borjade plaotsligt kanna nagon slags attrakation till honom. Vi pratade mkt, som vi alltid gor och dansade mm och allt var bara suverant trevligt med kanske en liten gnutta flirtande mellan oss tva. Och jag kande att jag var attraherad av honom...
    I gar kvall var vi sa ute och at middag med ganget, inkl. dykinstruktorn och hade aterigen valdigt trevligt allihop och aterigen var attraktionskanslan dar. Nar jag skulle aka hem sa kom han over till min bil och gav mig en puss pa kinden och en kram eftersom vi inte skulle ses pa ett par veckor under pask etc.(vi kramas valdigt sallan i det har ganget) Sen fick jag ett sms som han undertecknade med "X"...
    Han brukar aldrig gora det i vanliga fall nar vi sms:ar och sen dess kan jag inte sluta vara helt kansig i huvudet! Jag haller pa att fundera pa om han skulle kunna tankas vara attraherad tillbaka eller vad???
    Ok, jag vet att detta inte ar nagonting och jag kanner att jag absolut INTE vill ha 6 eller sa med honom- kanske bara pussas lite lite grann nagon gang...Ja, det hela ar jatteoskyldigt och kommer inte att handa eftersom jag alskar min man och detta ar en god van till oss bada tva. Men det stor mig sa in i helskotta att jag haller pa sa har! Det ar forsta gangen sen jag blev tillsammans med min man for over 3 ar sen som jag varit det minsta attraherad av nagon annan och jag kanner mig jatteknasig! Precis som om jag maste fa veta om det bara ar jag som inbillar mig att det finns nagon connection eller om aven han kan tankas tycka sa...Jo, jag ar val medveten om att det ar varsta 14-is varningen pa detta..

Kanske ar det bara for att min man ar borta och jag kanner nagon form av omhetsbehov, eller ar jag helt knapp??? Maste tillsta att det kanns lite spannande att flirta...
    Suck, vet inte varfor jag skrev detta men jag behovde bara skriva av mig lite I guess...Kan inte prata med nagon har for en av mina basta kompisar bor i samma hus som dykinstruktorn och umgas i samma gang.Arghhh!!!

• Svar på tråden Attraktion...
  • Catty

Och jaa, det ar tydligen ett etablerat faktum att stavningsformagan forsvinner nar man har en 14-is crush!
    Sorry!

• Pixie

Catty,
    Det är klart att det kan hända att man känner attraktion till en annan man, trots att man älskar sin egen man. Man blir inte automatiskt immun bara för att man gifter sig eller lever med sin man. Och visst kan jag tänka mig att din man är bortrest kan ha ngt med saken att göra..

Jag tror att man kommer att känna attraktion för andra män, och jag tror at män känner attraktion för andra kvinnor. Det som är frågan är vad man gör med attraktionen... Du känner att du är ute på hal is och vet att du inte kommer att göra ngt, och det är ju bra. Eftersom det här är en vän även till din man tycker jag att du bara ska försöka vara iskall och försöka tänka på ngt annat. Det kan bli en knepig situation om din man känner att det finns spänningar mellan dig och dykinstruktören. Försök att undvik intruktören ett tag blir mitt råd. Ha ingen kontakt med honom, utan försök kontakta din man och tala om hur mycket du saknar honom och längtar efter kärlek...

Usch, det är inte lätt att ge råd i dessa situationer, för vi är alla olika, men det ovansagda är nog det sättet som jag hade försökt handskas om jag hade hamnat i en liknande situation... Du verkar ju helt klar på att du inte vill inleda en affär med instruktören och att du verkligen älskar din man.. Kämpa för det..

Kram och lyka till!

• AstaC

Säger som ovanstående talare. Man blir alltid attraherad av andra, men vill man ha kvar det förhållande man har skall man se till att strunta i det och inte göra något åt det. Inga pussar heller - det finns inget som heter oskyldiga pussar om det finns attraktion med i spelet.

Har du valt din man så skall du stå vid det valet - attraktionen skall du inte ens fundera över. Du får väl förklara för instruktören att du är lyckligt gift om han kommer för nära.

• Dea

Håller med Pixie och AstaC.

- Man blir attraherad. Det är väl en kick att veta att man kan bli det? En om-allt-vore-annorlunda-tanke. Det är okej. Att vara trogen handlar inte om att aldrig bli frestad, utan om att alltid motstå frestelsen.

- Ofta handlar förälskelsen mer om den relation man är i, än den man skulle kunna ha. Som att man är långt från varandra, på nåt sätt.

- Du bestämmer. Du kan ta kontroll över vad du känner, om du verkligen vill. Inte i en handvändning, men pö om pö, omvandla attraktionen till den vänskap det var, och borde vara.

• Catty

Huvudet pa spiken Pixie och ni andra!
    Jag VILL absolut inte att det ska handa nagot eftersom jag alskar min man och for att aven om jag ar attraherad av den har killen sa finns det ingen anledning att gora nagot at det.
    Visst jag vet ju allt det- men jag blev sa overrumplad av de har kanslorna som ar nya. Eftersom jag aldrig kant av dem forr sa kanske jag faktiskt trodde att man blev immun mot attraktion av andra bara for att man hittat sitt livs karlek (som min fantastiska man ar!! ) Tack Pixie for att du lyckades forklara det pa ett bra satt.
    Nar jag skrev ner det hela sa insag aven att det egentligen inte ar nagot som har hant (och kanske sitter alltihop i mitt huvud och han kanske inte alls har flirtat?? vem vet??) och det som egentligen stor mig mest ar att detta tar plats i mina tankar.
    Don't get me wrong: jag har sagt nej till andra man sedan jag blev tillsammans med min man- sa dar har jag inga problem. Vad som storde mig nu var att dykinstruktoren lyckats ta sig in i mina tankar pa ett annat satt an jag trodde var mojligt. Kanske var detta en bra lektion for mig att forsta att attraktion kommer sakert alltid att dyka upp- men att det ar vad man gor med den som raknas. Och dar har jag ju faktiskt inga planer EGENTLIGEN! Jag vill ju faktiskt INTE att nagot ska handa och kan tex inte ens se mig sjalv i en riktig relation med dykinstruktoren! ( no way!!) Som sagt jag var mest konfunderad over mina egna kanslor och tankar.

Maste aven namna att dykinstruktoren har varit jatteforsiktig (sa forsiktig att jag stundtals tror att det bara sitter i min hjarna! )och vet troligen samma sak som jag att detta absolut inte kommer att handa. Dessutom jobbar han pa det stalle dar min man kommer borja jobba nar han kommer tillbaka, sa det forutom det faktum att jag INTE vill att det ska handa finns det manga andra skal till att det inte kommer att gora det. Aven darfor jag kande att jag behovde prata ur mig om detta pa BT och inte har pa on (dar alla kanner alla).

Kan ocksa tillaggas att jag ringde min man i gar kvall och sa att jag alskar honom, for det gor jag och jag vet att allting kommer att bli jattebra nar jag traffar honom igen!

Och visst ja, jag har pa ett snyggt satt tagit mig ur att tillbringa paskhelgen med ganget dar aven dykinstruktorens ingar (maken ar borta over pask ocksa ). Visst jag gar misste om en superhelg, men jag vill inte ens riskera att nagonting, om an sa oskyldigt, skulle handa som skulle riskera den bra situation som vi hade tills fore helgen...Sa nu kommer jag inte att traffa honom fore 25 april, vilket torde vara tillrackligt lang tid for att fa mina hjarnspoken att flytta ut!

Tack for alla kloka rad! Kanns klart battre efter att jag har skrivit av mig lite!
    Kram
    Catty

• Pixie

Catty,

Det kommer att gå jättebra! Vem vet, om några veckor kanske du kommer le åt hela episoden...
    Lycka till! Och vill bara tillägga att jag är lite avis på dig som har ett så spännande jobb utomlands, har din man hos dig o c h kan dyka så ofta

• Catty

Tack Pixie!
    Grejen ar den att jag liksom skrattar at mig sjalv redan nu for att det hela ar sa absurt...Knappt jag vet!
    Joo..Jag ar extremt lyckligt lottad tycker jag sjalv (fast manga andra uppskattar inte den har on alls- men dykningen, talamod och positiv installning fixar allt! Nastan... ) som far gora det jag ar passionerad for och ha en san suveran make som utan tvekan hanger med och nu aven han gor det han alskar: han ar namligen just nu och utbildar sig till sista stadiet innan han ar fullt kval. dykinstruktor! ( ser ni hur harligt komplicerat detta skulle kunna bli?? Som tur ar kommer det aldrig att handa! )

• nejlika

Jag kan nog inte ge dig nat rad men hoppas det gar bra!
    Sjalv skulle jag bli knackt om min kille blev attraherad av nagon annan tjej, vare sig nagot "hande" eller inte... Arligt talat sa skulle jag gora slut. Har varit ihop med min kille i tva och ett halvt ar snart och jag har aldrig ens tittat at nan annan! Vad jag vet gor han det ibland men attraherad verkar han inte vara an sa lange. Tack och lov...

Lycka till

• Dea

Catty! Jag är imponerad. Du verkar ha koll på vad du vill. Och varför du reagerat som du gjort.

Jag var lite, lite orolig att du skulle få ett sånt där plötsligt ryck som en del får, och göra nåt du skulle ångra. Göra slut eller leka med elden med dykintruktören.

Nejlika har helt rätt i att det är sårande om ens partner blir attraherad av nån annan, så det bästa du kan göra är just det du gör, komma över det så fort du kan, och du verkar ju redan vara på god väg.

• MajaD

Catty, jag har ungefär samma problem som du. Har varit tillsammans med samma man i drygt 3 år och aldrig tänkt en tanke på någon annan. Till för ett tag sedan var jag helt övertygad om att han var den jag ville gifta mig med.
    Nu har det dykt upp en annan man i min närhet som jag har fallit pladask för. Vi är på samma våglängd och har samma intressen och jag tycker mycket om att umgås med honom.
    Jag har inte heller varit otrogen och tänker inte heller vara det, men det plågar mig att jag inte riktigt kan känna samma kärlek till min sambo längre. Hela dagarna tänker jag på den andre. Hoppas verkligen att den här dumma förälskelsen går över och att jag får tillbaka mina gamla känslor för min sambo, för det är det jag vill.
    Så du ser att det finns fler i din situation. Jag tar tacksamt emot tips från er där ute vad jag ska göra för att komma över den nya förälskelsen.

Svar på tråden Attraktion...