För mig är inte ett "jag älskar dig" en ordentlig kärleksförklaring...det där är bara ord ändå...
Vi visar vår kärlek genom små gester, ett ögonkast på jobbet (jo vi jobbar på samma företag, dock ses vi väldigt sällan eftersom det är stooort) en liten överaskning som en godispåse eller något han vet jag gillar (dock kan han inte köpa "rätt" godis till mig än, och vi har varit tillsammans i 6 år...fast jag får skylla mig själv för jag har inte mage att säga att han köper äckligt godis ;)
En kärleksförklaring jag fick när jag var magsjuk...han kom hem med en flaska coca cola och en påse godis...;) Ville göra mig glad men tänkte inte att cola och godis kanske inte var det bästa när man är magsjuk ;) Det är tanken som räknas ;)
När vi träffades skickade han små gratis vykort till mig, det får jag än i dag, en del seriösa en del...oseriösa ;) Det allra första vykortet hittade jag igår när jag städade...ååååh ;) Då minns man den där känslan man hade i kroppen när man fick det kortet ;) Då var det 2 dagar kvar tills vi skulle ses igen ;))
Ja små saker...
För oss är humorn det allra viktigaste och när han kämpar för att få mig att garva eller när han helt spontant skrattar på något jag säger så vet jag att han hade inte kämpat för att få mig att skratta, han hade inte skrattat åt mina skämt om det inte var för en sak...han älskar mig.
Visst vi säger jag älskar dig, men små gesterna som gör att jag förstår att han älskar mig och vill leva med mig är det bästa...
Att Jonas är tillsammans med mig efter 6 år är en kärleksförklaring i sig för mig också...efter all skit med min familj stannar han kvar...(det vet jag inte om jag gjort om situationen var omvänd) han åkte och hämtade min lillasyster hos mamma för han ansåg inte hon skulle bo där (lååång historia) Han tog initiativet till att låta henne bo hos oss...det hade han inte gjort om han inte älskade mig...
För 2 år sedan efter en "grej" kastade jag förlovningsringen i fejset på honom och slängde ut honom...
Då hade han sin chans att sticka, då hade han sin chans att slippa mig...men sättet han reagerade på fick mig att förstå att han älskar mig...efter 2 år och mycket prat och förlåtande är vi betydligt starkare i vår kärlek till varandra och nu ska vi visa världen det.