Hur får man bort svarta porer på näsan?
Jaa.... hur får man bort svarta porer på näsan? Någon som testat någon bra produkt eller har något tips?
Kramar!
Jaa.... hur får man bort svarta porer på näsan? Någon som testat någon bra produkt eller har något tips?
Kramar!
Näsplåster och andra portömningar fungerar bara för stunden. Pormaskarna kommer tillbaka. Det enda som egentligen fungerar i det långa loppet är kontinuerlig användning av salicylsyra/BHA. Jag vet flera som har blivit av med pormaskarna med hjälp av BHA men tyvärr hjälper det inte alla (inklusive mig, men jag är väl ett hopplöst fall...).
Vilken är den bästa produkten som innehåller salicylsyra/BHA då?
Jag går regelbundet till en hudterapeut som rengör ansiktet, och tar bort pormaskar. Huden känns som en barnstjärt i veckor efteråt.
Jag går ca 1 gg varannan månad. Vore det billigare skulle jag gå oftare det är underbart att bli ompysslad.
Hej!
Jag brukar köpa Nivea clear-up strips och de kostar 50 kr för 4 st för näsan, 4 st för hakan och 4 st för pannan. funkar superbra tycker jag. Jag använder dem varannan eller var tredje vecka.
använder niveas clear up strips, men jag använder de som är för män, tycker de tar mycket bättre, (dessutom har nivea tillsatt citrondoft i sina vanliga clear-up strips, så jag blir ju bara värre i ansiktet av dem) De för män inehåller dessutom menthol, och jag är som galen i alla skönhetsprodukter med menthol i, nån som har tips på bra saker som innehåller det kan ju säga till
Genki: Om jag ändå visste... Många har blivit hjälpta av Paulas
Choice eller Clearasils BHA-produkter men de finns ju inte i Sverige :( . Jag har testat magnecylmask och Cliniques total turnaround lotion men än så länge är det inen större skillnad på pormaskfronten. För att göra det ännu snårigare så måste BHA-produkter ha ett visst pH-värde och en koncentration runt 2% för att fungera optimalt, och det framgår ju nästan aldrig på innehållsförteckningarna...
Fluffigt får: Mentol är uttorkande och irriterande på huden. Det kan verka skönt och uppfriskande för stunden om man har fet hy, men huden svarar med att överproducera talg som reaktion på uttorkningen --> ännu fetare hy.
Jag använder apotekets produkter för finnig hy och mina pormaskar har mirakulöst försvunnit!
Boka en tid för ansiktsbehandling..då försvinner dom..även om det gör ont:( Annars kan du ånga ansiktet själv och därefter klämma ut dom med två bomullstussar. Jag har inte så många pormaskar själv men mina sitter väldigt djupt och kan vara svåra att få bort själv..så jag går på regebunden ansiktsbehandling.
Jag brukar dra ut mina pormaskar på näsan med pincett - då blir det inga fula klämmärken.
Klämmer man ut pormaskarna på en ansiktsbehandling eller kan man få bort dem med något medel?
Min hud klarar definitivt inte av klämning utan att jag får röda märken som inte går bort på flera veckor ibland månader. Detta pga av att min hud är på något vis "genomskinlig". Bomullspinnar hjälper inte. Så det var väl adjö för ansiktsbehandlingar... Eller finns det någon med tunn hud som har klarat sig av en klämningssession?
Det allra bästa medlet för oren hy, pormaskar och små infektioner är en mask av honung. Värm honung (vilken som helst) i micron OBS det blir jättevarmt fort så kolla med insidan av handleden så du inte bränner dig i ansiktet, ska ju bara vara lite ljummet) blanda i lite vetekli så det blir bra konsistens, bre på ansiktet och låt sitta en kvart, huden blir som en barnrumpa, och definitivt ren, men lite kladdigt är det ju så en dusch efter är inte helt fel. Lycka till!
Trolla
hoppla, jag trodde att Lunene var Åhléns märke, jaja, där ser man. Men det är billigt och bra i vilket fall! :D Och yes, jag tycker att peelingen och masken funkar, jag är en hopplös klämmare annars, men när jag har tagit mig samman och peelat och lagt lermasken så behövs det faktiskt inte. Det finns också en liten pyttetub i samma märke, mkt dyrare men den är faktiskt supereffektiv (och ganska dryg eftersom man använder den som "punktbehandling" på T-zonen, typ). I och med att det är rätt billiga produkter (runt 50:- vardera för alla produkter jag nämnt har jag för mig) så förlorar man ju inte såååå mkt pengar om man blir missnöjd. Känns lite kymigare att skaffa nåt dyrt märkespreparat och sen upptäcka att "det funkade inte för mig"...
Jag har sedan nåt år inte haft pormaskar (som synts iallafall,) men för ett tag sedan fick jag en och klämde den. BLÄÄÄÄÄÄ!Grose!
Jag avstår från allt vad klämma heter, tycker det är så äckligt, men tänkte kan andra kan väl jag! Det gick den gången, en annan pormask skulle bort senare och det gick inte lika bra! Min tidigare barnrumpe-lena hud, utan rynkor och finnar eller likande blir sej aldrig lik igen. Har nu ett hål på näsan där den sista satt. Buhu, är så irriterad att jag skulle på och klämma!
Är det ansiktsbehandling som gäller tro!?
ansiktsbehandling har jag gjort, men jag höll på att skratta ihjäl mig: hon tvättade ansiktet med nån kräm, sen fick jag sitta med varm ånga i ansiktet i 10 minuter och sen klämde hon mina pormaskar, varpå jag fick en sammandragande ansiktsmask och sen lite moisturizer som final.
Hade kunnat göra det där själv och spara 400:-!!!! Ångbad ovanför kastrull och lite klämma (eller inte, det är ju egentligen inte bra även om en hudterapeut gör det!!:P) och sen lermask som jag hade hemma = samma sak!!