• lovelylocks

Hur får man bort svarta porer på näsan?

Jaa.... hur får man bort svarta porer på näsan? Någon som testat någon bra produkt eller har något tips?

Kramar!

• Svar på tråden Hur får man bort svarta porer på näsan?
  • shalimar

peelingkräm/tvätt med peeling och sen en djuprengörande mask som drar samman porerna. Tex en lermask. Jag använder Lumenes löddrande peelingtvätt och deras lermask. Lumene är Åhléns eget sminkmärke och inte dyrt alls.

• bimbim

Lumene är inte alls Åhléns eget märke utan ett finskt kosmetikamärke som även finns på Kicks här i Sverige.

• Kay

Jag kan rekommendera såna där strips för att göra rent i porerna över näsan i alla fall. Kostar typ 15 spänn på H&M. Man baddar huden, sätter dit en lapp, låter sitta en stund och sen drar bort. Pormaskarna följer med och lappen ser ut som en liten svart granskog. Urk! Kay

• lovelylocks

Jag har prövat med sådana strips och de fungerar inte alls för mig!? Antar att jag har lite för små porer...men ändå irriterande ivägen. :)

• lovelylocks

shalimar

fungerar Lumenes peeling och lermask?? Jag har deras tender drops och tycker den är toppen!

• lovelylocks

ånga ansiktet har jag också gjort!

• jajjan

Kay

"Svart liten granskog"
    Urrrrk! Jag kräääääks!

• Ellte

Va? Kostar de dära stripsen 15:- /st? Låter ju jättedyrt...eller de kanske bara är till för näsan? Efter att jag slutade med ppiller har min före detta bäbyrumpahud i ansiktet blivit full med pormaskar *bläk* så jag skulle behöva en hel plåsterask med sådana strippar ;)

• f.d. Svart brud

Tips om man använder såna där strips. Funkar bäst om man duschat alldeles innan, då är porerna mer öppna.

Svar på tråden Hur får man bort svarta porer på näsan?