• Kay

Söker texten till visan i Trolltyg i tomteskogen

Finns det nån härinne som har texten till visan i Trolltyg? Den där de sjunger "vi gör oss klara för ett bröllop". Tänkte ha den i festprogrammet.
    Tack på förhand //Kay

• Svar på tråden Söker texten till visan i Trolltyg i tomteskogen
  • matilde

Åhh snälla ni som vet var på nätet man kan köpa denna film kan inte ni lämna adressen, vill så gärna att mina barn ska få se denna fantastiska film - Fjant var är du....HÄR MAMMA!!!! Älskar den repliken. mvh Matilde

• TING

Matilde hej ! jag själv laddade ner filmen från Kazza om du har detta så kan du gå in och söka efter den där..

• TING

Kay tror att de blev fel i början har lyssnat på låten flera gånger nu och de säjer nog.

Se solen går upp inga moln på vindens dag tror jag de ska vara istället för hav..

• matilde

Tack Ting,

En fråga ... Är filmen på svenska eller är den på engelska m svenska text???

trevlig helg!

• Honeypie

"inga moln på himlen klar" skall det vara!

• Honeypie

sedan fortsätter den:

Lägg din hand i min!
    Nu skall vi va´ tillsammans
    och gå hand i hand
    trehundra år

Aldrig någonsin
    blir vi någon annans
    Vi går hand i hand
    så länge vi förmår

Kanske kommer mörka tider
    när trollen plötsligt hotar oss
    Vår kärlek fruktar dock inga strider,
    den skingrar mörkret likt ett tomtebloss

När du är hos mig
    kan inga troll skrämma.
    Du finns alltid där
    med din hand i min.

• Kay

Jättetack för hjälpen, allihop!

Funderade på om man kanske borde ha en inspelning gå i bakgrunden när visan ska sjungas, alla kanske inte har sett Trolltyg eller kanske kommer ihåg melodin.... Vad tror ni? Kay

• Lenchen

Hej vad kul!
    Maste nog ocksa ladda ned filmen!

• blivande fru perssson

Hej Trolla
    skulle bli väldigt lycklig om du ville tala om vad på nätet jag kan gå in och köpa filmen har letat efter den länge men utan resultat...
    Är ingen höjdare på datorer så det där med att ladda ner en film lät lite för invecklat för mig
    Tack på förhand

• Meddelande borttaget
  • trolla

Hej
    Sonen laddade ner den till mig från nätet.
    Enkel match påstod han *L
    Be ngn som kan sånt. Han körde ner den på en vanlig cd som gick att sätta i dvd:n och bara njuta.
    Häääärlig film.
    Trolla

Svar på tråden Söker texten till visan i Trolltyg i tomteskogen