Söker texten till visan i Trolltyg i tomteskogen
Finns det nån härinne som har texten till visan i Trolltyg? Den där de sjunger "vi gör oss klara för ett bröllop". Tänkte ha den i festprogrammet.
Tack på förhand //Kay
Finns det nån härinne som har texten till visan i Trolltyg? Den där de sjunger "vi gör oss klara för ett bröllop". Tänkte ha den i festprogrammet.
Tack på förhand //Kay
flyttar upp
Oh jag skulle jättegärna vilja få tag i den också!! Någon som har filmen på video och kan kolla kanske.....? Har sökt på nätet men hittar ingen text till sången...
Hej vet inte om ni har Kazza med filmen går att ladda ner där, bara personen i fråga är inne och då kan du ladda ner den och sedan lyssna på texten och lära dig den på de sättet..
Lycka till!!
om någon lyckas få ner texten, skriv gärna in den! Tack!
Jag har texten! Måste dock åka på föreläsningn nu, men jag skriver in den i eftermiddag!
Hej
Vi har ett "hemligt" bröllop där alla tror att de kommer på vanlig fest(utomhus).
Men när alla kommit och minglat lite
kommer just Bröllopslåten från Trolltyg i högtalarna och sen drar det igång......
Är sååååååååå spänd på reaktionerna att vi knappt kan vänta.....
Filmen finns på nätet att ladda ner och den finns att köpa på nätet om du söker på filmnamnet. Ta sen texten direkt från filmen. Lycka till!
Trolla
Jag laddar ner filmen just nu, kan nog hjälpa till senare med texten..
flyttar upp.....
Hej Kay nu kommer texten, kan inte lova att den är 100% rätt men jag har fångat upp den i minnet så gott de går..
Se solen går upp
inga moln på vindens hav
vi gör oss klara för en bröllopsdag.
Luften fylls av färger ifrån öst till väst, vi gör oss klara för en bröllopsfest..
Nu ska de bli ett bröllop, vi gör oss klara för ett bröllop.
De blir en ladilala dagen lång bröllopsfest.
Tårtan står färdig i tomtens hus, han jobbar ja de vill jag lova,
nu ska vi väcka varenda mus ingen får ligga och sova.
För nu ska de bli ett bröllop, vi gör oss klara för ett bröllop,
de blir en ladilala dagen lång bröllops fest.
Ja de blir en ladilala dagen lång bröllop, bullerbång bröllop, hålligång bröllop, bingibong bröllop.
Bullerbång, hopp och sång dagen lång bröllopsfest..
Tack så jättemycket, Ting!!!!! Ska nog försöka hitta filmen på nätet som ni andra gjort, det var ett tag sen man såg den. Vore kul att återuppliva gamla minnen Kay